تماس با ما خانه
RSS

اگر هزینه های زیادی را صرف تابلوی نقاشی مورد علاقه خود کرده اید، شاید ترجیح دهید که در بهترین شرایط از آن نگهداری کنید. اما چطور می توان این کار را انجام داد؟ چگونه باید آن را تمیز نگه داشت و یا جا به جایش کرد؟ با ما همراه باشید تا باهم روش های درست محافظت، نگهداری و جابه جایی تابلوهای نقاشی آشنا شوید.

hou14042
ساده ترین روش برای تمیز کردن نقاشی های رنگ روغن یا اکریلیک، این است که پارچه نخی سفید را به آب و صابون آغشته کنید و آهسته روی آن بکشید. استفاده از صابون های زیتونی معجزه می کند و خواهید دید که پارچه ی سفید شما، با تمیز کردن تابلو، چطور سیاه می شود. روی رنگ های غلیظ و برجسته نقاشی را به آرامی تمیز کنید تا رنگ های آن از بین نرود. بهتر است برای تمیز کردن شکاف های روی نقاشی نیز، از گوش پاک کن استفاده کنید.

برای تمیزکردن نقاشی های روغنی، پارچه نخی سفید آغشته به آب و صابون را آهسته روی آن بکشید

در بسیاری از مواقع، بوم نقاشی در چارچوب خود جا به جا می شود. ساده ترین راه برای محکم کردن آن با آب پاش به پشت آن آب بپاشید و در آفتاب قرار دهید تا خشک شود. بوم نقاشی از جنس پارچه است و با گذشت زمان بافت آن از هم باز می شود با این روش به سادگی می توانید به حالت اول بازگردانید.

برای محکم کردن بوم نقاشی در چارچوب خود با آب پاش به پشت آن آب بپاشید خشک شود

برای تمیز کردن نقاشی های روی کاغذ نیاز است ابتدا نوع رنگ آن را تشخیص دهید و بدانید برپایه آب است یا حلال شیمیایی. برای دانستن آن کافی است روی قسمت کوچکی از حاشیه نقاشی یک دستمال مرطوب بکشید اگر پاک شد یعنی نقاشی شما بر پایه آب است و برای تمیز کردن آن کافی است از یک چوب گرد گیری کمک بگیرید.

برای تمیز کردن نقاشی های روی کاغذ نیاز است ابتدا نوع رنگ آن را تشخیص دهید

نقاشی رنگ روغن خیلی مقاوم تر از نقاشی روی کاغذ است، اما اگر آن هم در معرض نور خورشید قرار بگیرد تغییر رنگ می دهد. پس بهتر است برای آن ها شیشه در نظر بگیرید تا مانع از تابش نور مستقیم خورشید به آن ها شوید.

نقاشی رنگ روغن خیلی مقاوم تر از نقاشی روی کاغذ است

برای نقاشی هایی که رنگشان بر پایه ی آب نیستند، استفاده از یک پارچه ی نخی نم دار کافی است تا آن را به سادگی تمیز کند. فقط مراقب باشید که قسمت های رنگ نشده کاغذ را خیس نکنید چرا که باعث می شود لکه های آب روی آن ها باقی بماند.

برای نقاشی هایی که رنگشان بر پایه ی آب نیستند، استفاده از یک پارچه ی نخی نم دار کافی است

نکات کلیدی در نگهداری تابلوهای نقاشی:
برای گردگیری تابلوها از برسی نرم و خشک استفاده کنید و بهتر است تابلوهای نقاشی را در محیط های مرطوب مانند حمام یا در نزدیکی آشپزخانه نصب نکنید.
بهترین راه برای از بین بردن لکه های آب روی حاشیه تابلوها استفاده از آب و صابون و مسواک است، توجه داشته باشید که تمام حاشیه آن را تمیز کنید زیرا اگر تنها قسمت های لکه دار را پاک کنید باعث می شود بزرگتر دیده شود.

هزینه ی ساخت یک قاب سفارشی چندان مقرون به صرفه نیست، بهتر است برای حاشیه نقاشی خود یک کاغذ با با اندازه استاندارد تهیه کنید تا استفاده از قاب های آماده برای آن مقدور باشد.
تابلوهای نقاشی به خصوص نقاشی ها کاغذی را در معرض نور خورشید قرار ندهید چراکه باعث زرد شدن و گاهی خورد شدن کاغذ می شود.

برای جا به جایی تابلوها، بهتر است آن ها درون کاغذهای کاهی بپیچید و با پلاستیک حباب دار بپوشانید و برای جابه جای آن ها دو طرف آن را با مقوا بپوشانید و سطح کارتن را هم با کاغذ پر کنید تا در هنگام جا به جایی صدمه نبیند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین