تماس با ما خانه
RSS

بین تمام بخش های خانه آشپزخانه جایی است که هر روز به مراقبت نیاز دارد. اگر خوب مراقب نباشید مجبورید روزی چندین مرتبه آشپزخانه را تمیز کنید که وقت زیادی می طلبد. تنها در ۱۵ دقیقه می توانید آشپزخانه تان تمیز و مرتب کنید، می پرسید چطور؟ وقتش است که بدانید.

۱ (۲)

تمیز کردن آشپزخانه فقط در ۱۵ دقیقه!!
تمام تجهیزات مورد نیاز خود را جمع کنید
ارزش این قدم را دست کم نگیرید. تلاش برای پیدا کردن تمیز کننده ها، دستمال ظرف، اسفنج ها و دیگر موارد مورد نیاز نه تنها زمان بر است بلکه باعث می شود حواستان از کاری که می خواستید از همان ابتدا انجام دهید پرت شود. قبل از شروع همه تجهیزات لازم را جمع کنید.

سینک ظرف شویی را پر از آب داغ و کف آلود کنید
اگر سینک ظرفشویی دوقلو دارید و یکی از آنها مخصوص دفع زباله ها است، سعی کنید از طرفی که فقط کار سینک را می کند استفاده کنید. آزاد بودن سینک مخصوص دفع زباله کمک می کند خیلی سریع از باقی مانده هایی که می خواهید دور بریزید خلاص شوید.

محتوای تمام بشقاب ها را در سطل زباله بریزید
اگر غذاها قابل استفاده بودند می توانید همه آنها را در یک ظرف بریزید تا کار تمیز کردن دیگر ظروف آسان شود.

ظروفی که نیاز به خیس خوردن دارند را داخل آب قرار دهید
سعی کنید ظروفی را انتخاب کنید که برای تمیز شدن بیشترین زحمت را به شما یا ظرفشورتان می دهند. ظروف به شدت کثیف را در انتها قرار دهید. ظروف بزرگ مانند تابه و کاسه ها را می توانید با آب کف آلود پر کنید و کنار ظرف شویی قرار دهید تا خیس بخورند.

زباله ها دریابید
در حالی که ظرف ها خیس میخورند، زباله ها را از کف آشپزخانه، کابینت ها، قفسه ها و دیگر جاها تمیز کنید. نگران چیزهایی که سر جایشان یا متعلق به آشپزخانه نیستند نباشید، فقط زباله ها را تمیز کنید.

تمام لوازمی که به آشپزخانه تعلق ندارند را جمع کنید و داخل یک سبد قرار دهید
اگر کمک دست دارید این وسائل را به او بسپارید تا سر جای خودشان قرارشان دهد، کارتان در آشپزخانه را به خاطر این وسائل رها نکنید.

تمام وسائلی که مربوط به آشپزخانه هستند اما سر جای خود نیستند را جمع آوری کنید
اجازه ندهید دوباره چیدن وسائل کابینت ها و قفسه ها حواستان را پرت کند، فقط هر چیزی را سرجای خود قرار دهید.

ظرف شور را راه بیاندازید یا با دست ظرف ها را بشویید
اگر ظرف شور ندارید یا علاقه ای به استفاده از این وسیله ندارید، شستن ظرف ها با دست ممکن است مدت زمان پروسه را در این قسمت بالا ببرد. اگر کسانی هستند که کمکتان کنند می توانید شستن ظرف ها را به چند قسمت از جمله آب کشی کردن، خشک کردن و سر جای خود قرار دادن تقسیم کنید. این بهترین راه کمک گرفتن از اعضای خانواده است.

روی کابینت ها و سینک را تمیز کنید
اسفنج ها و پارچه ها را آب بکشید. اگر لازم است جز لباس های کثیف قرارشان دهید. لازم نیست چیزی را عمیقا تمیز کنید، فعلا می خواهیم فقط سطوح را تمیز کنیم. کف زمین را ماپ بکشید، دستمال بکشید یا جاروبرقی بکشید.

آشغال ها را بیرون بگذارید
اگر پلاستیک یا سطل آشغال ها پر است و فردا روز بردن آشغال هاست آنها را بیرون قرار دهید.

نکات :
_ هر چقدر تعداد نفرات خانواده بیشتر باشند و یا افرادی که غذا می خورند زیاد باشند این پروسه مدت زمان بیشتری طول می کشد. اما، یک مزیت دارد، هرچه تعداد افراد بیشتر باشد یعنی تعداد بیشتری هستند که می توانند در تمیز کاری کمک کنند.

_ تمیز کردن آشپزخانه بعد از هر وعده اصلی را تبدیل به یک وظیفه خانوادگی کنید. وظایف را بین افراد خانواده تقسیم کنید تا در زمانی خیلی کوتاه تر آشپزخانه تمیز شود.

_ به افراد خانواده آموزش دهید تا بعد از هر وعده هرکس ظرف های خود را آب بکشد و تمیز کند. این کار ساده زمان خیلی کمی از هر شخص می گیرد، اما اگر فقط یک شخص قرار باشد این کار را بکند زمان زیادی را از دست خواهد داد.

_ قبل از شروع آماده سازی غذا یک سینک آب کف داغ آماده کنید. تا کاسه ها، بشقاب ها، چاقو ها و دیگر لوازم کثیف می شوند آنها را داخل این سینک قرار دهید، با این کار دیگر غذاها به ظرف نمی چسبد و ساده تر شسته می شوند.

_ این تمیز کاری سریع برای استفاده روزانه طراحی شده. در صورتی که می خواستید یک خانه تکانی حسابی انجام دهید مسلم است که باید وقت بیشتری بگذارید.

منبع : bedunim.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین