تماس با ما خانه
RSS

fo1922

مواد لازم برای ۶ نفر :

 گوشت چرخ کردهٔ بدون چربی  ۵۰۰  گرم
 پیاز متوسط رنده شده  ۱ عدد
لپهٔ پخته  ۲۵۰ گرم
 آرد نخودچی  ۱۰۰ گرم
 تخم مرغ  ۲ عدد
زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن مایع برای سرخ کردن به مقدار لازم

مواد لازم برای داخل دستپیچ :

 برگهٔ قیسی ۲۰۰ گرم 
 گردوی خرد شده  ۱۵۰ گرم
کشمش ۱۵۰ گرم 
 پیاز داغ ۲ قاشق سوپخوری 

مواد لازم برای تهیهٔ سس دستپیچ :

 رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
 آبلیمو ۲ قاشق سوپخوری
 آب ۱ لیوان
 شکر  ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه :
گوشت را با پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه مزه دار می‌کنیم.لپه را پس از پختن چرخ کرده و به همراه آرد نخودچی به گوشت می‌افزاییم.

تخم مرغ‌ها را به مخلوط گوشت و لپه اضافه می‌کنیم و مواد را خوب ورز می‌دهیم تا کاملاً چسبندگی پیدا کند. (مواد را داخل پلاستیک گذاشته و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.)برگه‌های قیسی را خوب می‌شوییم، آبکش کرده و در ظرفی با گردو، کشمش و پیازداغ مخلوط می‌کنیم.

از مواد گوشتی به اندازهٔ یک پرتقال برداشته، درون آن را با مخلوط برگه‌های قیسی پر می‌کنیم و به صورت بیضی شکل می‌دهیم، به طوری که جای انگشتان روی آن بماند.تابه‌ای را روی حرارت گذاشته، روغن را در آن داغ کرده و دست پیچ‌ها را سرخ می‌کنیم.

در ظرفی رب گوجه فرنگی، آبلیمو، آب و شکر را با هم مخلوط می‌کنیم تا به صورت سس درآید (اگر از موادی که برای داخل دست پیچ تهیه کرده‌ایم، باقی ماند، می‌توان در تهیهٔ سس استفاده کرد).دستپیچ ها را در قابلمهٔ بزرگی چیده (دستپیچ‌ها نباید روی هم قرار بگیرند؛ زیرا ممکن است کاملاً مغزپخت نشوند) و سس را روی آن می‌ریزیم.

قابلمهٔ محتوی دستپیچ‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا سس کاملاً به خورد آن برود؛ پس از آن می‌توانید دستپیچ‌ها را در ظرف مناسب بریزید و سرو کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین