تماس با ما خانه
RSS

برگردیم به روزهایی که مردم این تعداد محصولات آرایشی که ما امروزه در اختیار داریم را نداشتند و مجبور بودند چاره‌ای بیاندیشند. شما هم می‌توانید به جای صرف مبالغ هنگفت برای حل مشکلات زیبایی خود، ممکن است درمان چشمان پف کرده یا موهای خشک و وز شما در داخل کمد یا حتی کیف پولتان باشد!

۲ (۲)

۱٫ خط چشم قدیمی (یا جدید!) را بازیابی کنید
یک فندک بردارید و نوک مدادتان را چند ثانیه روی شعله آن بگیرید. بعد کمی به آن فوت کنید و قبل از این که از آن استفاده کنید چند ثانیه صبر کنید چون خیلی داغ است. باید نرم‌تر و یکنواخت‌تر از قبل شده باشد.

۲٫ منافذ پوست را ببندید
روش قدیمی و خوب غوطه ‌ور کردن صورت در آب یخ برای یک چهره خسته کارایی شگفت‌انگیزی دارد. اگر بتوانید از سرما استفاده کنید، با منقبض کردن رگ‌های خونی به طور موقت پوست شما را سفت می‌کند و منافذ آن را می‌بندد.

امتحان کنید: یک ظرف یا کاسه را با آب سرد و قطعات یخ پر کنید و صورت خود را در این آب غوطه‌ور سازید، ۸ تا ۱۰ ثانیه صورتتان را در آب نگه‌دارید.

نکته‌های زیبایی بیشتر: فروبردن ناخن‌هایی که تازه لاک زده‌اید در آب یخ به خشک شدن سریع‌تر لاک کمک می‌کند.

۳٫ پف چشمان خود را در ۱۰ دقیقه برطرف کنید
دیروقت خوابیدن و تا پاسی از شب بیدار بودن و به کامپیوتر خیره شدن می‌تواند سبب پف‌آلود شدن چشم‌ها گردد. پس کیسه‌های کوچک و آرام‌بخش چای گری ارلی که در کمد دارید نه تنها تشنگی شما را برطرف می‌کند بلکه می‌تواند به رفع خستگی چشمان شما هم کمک نماید، و این به علت خواص ضدالتهاب چای است (چای ارل گری چایی گوارا و جزء نوعی خاص از چای‌های طعم دار شده می‌باشد).

امتحان کنید: دو کیسه چای را به مدت ۳ دقیقه در آب جوش فرو برید سپس آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. روی هر یک از چشمانتان یکی از کیسه‌ها را قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنید. چشمانتان قوای خود را باز می‌یابند و تورم و التهاب آن‌ها کمتر می‌شود.

۴٫ رنگ پوست طبیعی
سرکه سیب به دلیل کاربردهای متنوع آن به ویژه برای پوست مشهوراست. سرکه می‌تواند به عنوان یک تونر طبیعی فوق‌العاده عمل کند و به درمان آکنه نیز کمک می‌نماید. خاصیت اسیدی سرکه به خشک شدن جوش‌ها کمک می‌کند و این امکان را فراهم می‌سازد تا پوستی سالم‌تر جای آن را بگیرد.

امتحان کنید: مخلوطی از یک قسمت سرکه سیب و ۴ قسمت آب تهیه کنید، سپس در شب و پس از پاک‌سازی آن را روی پوستتان بمالید. در صورتی که احساس می‌کنید تحمل استفاده از محلول غلیظ‌تر را دارید این کار را با ۳ قسمت آب امتحان کنید.

۵٫ به موهای گره خورده حیات ببخشید
روغن‌زیتون نه تنها یک روغن آشپزی خوشمزه و سالم است بلکه یک مرطوب‌کننده عالی است و می‌تواند به باز شدن گره‌های مو کمک کند. روغن ‌زیتون از اسیدهای چربی ساخته شده است که ساقه موی شما را می‌پوشانند و می‌تواند به حفظ سلامت مو کمک کند و آن را در برابر آسیب محافظت نماید.

امتحان کنید: نصف فنجان روغن ‌زیتون را حدود ۱۰ ثانیه در ماکروویو گرم کنید به طوری که خیلی داغ نشود، آن را کاملاً روی موها بمالید و ۲۰ دقیقه به حال خود رها کنید. سپس سرتان را با شامپو بشویید، فقط توجه کنید که ممکن است موها به بیش از یک بار شستشو نیاز داشته باشند. اکنون موهای شما نرم‌تر و درخشان‌تر شده‌اند.

۶٫ بلند کردن مژه‌ها
در صورتی که مژه‌های مستقیم و سیخ مانند دارید که فر نمی‌شوند، توجه به نحوهٔ کار یکی از ابزارهایی که هر روز برای موی‌تان استفاده می‌کنید می‌تواند کمک کننده باشد.

امتحان کنید: سشوار را بردارید و چند ثانیه فرمژه را با آن گرم کنید. با لمس فرمژه توسط کف دستتان پیش از استفاده از دمای آن مطمئن شوید. به مژه‌های جدید و بلند خود سلام کنید!

۷٫ پوست مرده را دور بریزید
گاهی اوقات شما به یک اسکراب صورت برای رهایی از شر پوست خشک نیاز ندارید. یک ترکیب معمولی در آشپزخانه مثل شکر به خاطر خاصیت جذب‌کنندگی خود (شکر به طور طبیعی می‌تواند رطوبت را جذب کند)‌ می‌تواند یک لایه‌بردار عالی بسازد.

امتحان کنید: ۲ قسمت شکر ارگانیک و یک قسمت روغن نارگیل یا زیتون را مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به آرامی روی صورتتان بمالید سپس با آب گرم بشویید. از این ترکیب برای درمان لب‌های ترک خرده و خشک هم می‌توانید استفاده کنید.

۸٫ لکه‌های قرمز را کاهش دهید
بگذارید بگوییم شما دارید برای یک ملاقات آماده می‌شوید و شما یک لکه قرمز روشن روی پوستتان دارید که کرم پوشاننده و پایه اصلاً در برطرف کردن آن کمکی نکرده‌اند. آیا کمی قطره چشمی «وایزین» در جعبه داروها دارید؟ این قطره قرمزی و التهاب چشم را کاهش می‌دهد اما همان ویژگی‌های مربوط به انقباض عروق می‌تواند در مورد جوش‌ها هم عمل کند.

امتحان کنید: چند لحظه یک گلوله پنبه‌ای را در وایزین فرو برید، وایزین لکه قرمز را کوچک‌تر نمی‌کند اما دست‌کم به مدت دو ساعت قرمزی را به حداقل می‌رساند.

۹٫ پوست خشک و سوخته را آب‌رسانی کنید
فکر استفاده از یک آواکادو که برای درست کردن چیزی به‌جز گواکامولی (نوعی سس مکزیکی با آوکادو می‌باشد) در یخچال تان قرار داشته است ممکن است چشمانتان را پر از اشک کند. اما کارهای شگفت‌انگیز زیاد دیگری وجود دارد که از آواکادو می‌توان برایشان استفاده کرد. یکی از این کارها استفاده از آواکادو برای پوست است. چربی‌های اشباع نشده و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در آن‌ها یافت می‌شود می‌تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد، به کاهش قرمزی و التهاب کمک کند و لطافت آن را حفظ کند.

امتحان کنید: یک آواکادو را له کنید و آن را روی پوستتان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه در همان حالت باقی بمانید سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. پوستتان یکدست و یکنواخت خواهد شد.

۱۰٫ به طور طبیعی موهایتان را روشن کنید
آب‌لیمو یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای روشن کردن موست. لیمو حاوی اسیدسیتریک است که می‌تواند به باز شدن لایه شاخی پوست کمک کند، بعد با اشعه ماوراءبنفش ترکیب می‌شود و در نهایت شما یک عامل طبیعی روشن‌کننده مو خواهید داشت.

امتحان کنید: آب ۴ لیمو را بگیرید و با یک‌ سوم فنجان آب در یک بطری مخلوط کنید. آن را به طور یکنواخت روی موها بمالید. سپس به مدت ۴۵ دقیقه در آفتاب بمانید (کرم ضد آفتاب یادتان نرود). سپس به طور کامل موهایتان را بشویید. موهای شما چند درجه روشن‌تر خواهند شد. این روش روی موهای بلوند یا خرمایی روشن به بهترین نحو عمل می‌کند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین