تماس با ما خانه
RSS

از بین بردن موهای زائد دغدغه همیشگی خانم ها است و سوالی که در این بین مطرح می شود این است که برای از بین بردن  موهای زائد تیغ بهتر است یا کرم موبر؟ کدام آسیب کمتری به پوست مان می رساند؟

از بین بردن موهای زائد با تیغ یا کرم موبر؟ 

یک متخصص پوست و مو، استفاده از کرم‌های موبر جدید یا سنتی را یکی از روش‌های موقت در از بین بردن موهای زائد بدن دانست و افزود: مصرف این کرم‌ها که انواع مختلفی دارند، دارای عوارض و محاسنی نسبت به روش‌های دیگر رفع موهای زائد است. بیشترین عارضه در استفاده از کرم‌های موبر جدید یا سنتی، ایجاد خشکی پوست و حساسیت، در مصرف کنندگان آن است.

وی تشریح کرد: افرادی که از این کرم‌ها استفاده می‌کنند، بسته به نوع پوست‌شان ممکن است دچار خشکی پوست شوند که در این صورت لازم است، بعد از مصرف این نوع موبرها از روغن‌های طبیعی مانند زیتون، بادام و کرم‌های حاوی روغن که در داروخانه‌ها و لوازم بهداشتی به فروش می‌رسد، استفاده کنند.

داوودی با بیان این‌که قبل از استفاده از کرم‌های موبر باید به دستور مصرف آن توجه کرد، افزود: به جز چرب کردن پوست بعد از استفاده از موبرها، می‌توان از مرطوب کننده هم استفاده کرد، اما در بعضی مواقع تنها خشکی پوست، عارضه استفاده از این نوع کرم‌ها نیست و ممکن است پوست با التهاب و بثورات جلدی همراه باشد.

به گفته این متخصص پوست و مو، در صورتی که بعد از استفاده از کرم‌موبر، پوست فرد دچار التهاب یا قرمزی شده باشد و یا دانه‌های قرمز رنگی در پوست مشاهده شود، باید با تجویز پزشک از کرم‌های درمانی به منظور رفع حساسیت به وجود آمده استفاده کرد.

داوودی اظهار داشت: حسن استفاده از موبرهایی که به شکل کرم هستند، در این است که شانس فرو رفتن موهای تازه در آمده در پوست بسیار کمتر از زمانی است که فرد از تیغ یا ژیلت و دستگاه‌های موکن یا «اپی‌لیدی» استفاده می‌کند. همچنین گاهی بعد از این‌که از موکن‌ها استفاده می‌شود، جوش‌های ریزی در برخی نقاط مشاهده می‌شود که ناشی از برگشتن مو به داخل پوست است، اما بعد از استفاده از کرم موبر این جوش‌ها به وجود نمی‌آیند. بنابراین استفاده از کرم های موبر به نسبت استفاده از تیغ و ژیلت، عوارض کمتری دارد.

وی عنوان کرد: اما با استفاده از دستگاه‌های موکن، به دلیل جدا شدن موهای زائد از ریشه، رویش مجدد موها با تاخیر بیشتری در مقایسه با زمانی که از ژیلت و یا کرم موبر استفاده می‌شود، همراه خواهد بود.

منبع : salamatonline.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین