تماس با ما خانه
RSS

جوانی و زیبایی از نعمت‌های خدادادی است و باید برای حفظ آن تلاش کنید. افرادی که به چهره خود اهمیت می‌دهند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. بد نیست شما هم بیشتر قدر نعمت زیبایی خود را بدانید و برای حفظ آن تلاش کنید. در این مطلب با ارائه ۲۸نکته شما را با راهکارهای زیبایی آشنا می‌کنیم تا  بیشتر از جوانی خود لذت ببرید. طی این چهار هفته بیشتر به زیبایی خود اهمیت دهید تا بعد از اتمام دوران تغییرات ظاهری مثبتی را در چهره خود ببینید.

ar4-6517
هفته اول

کلاژن‌سازی پوست را تقویت کنید
شب‌ها هنگامی که به خواب می‌روید، فرایند ترمیم پوست آغاز می‌شود؛ در این زمان جریان خون پوستی تندتر شده در نتیجه ذخیره اکسیژن پوست افزایش می‌یابد و اسیدهای آمینه پوست وارد عمل شده کلاژن تولید می‌کنند که دشمن شماره یک چروک‌های پوست است؛ اگر‌ فقط خواب کافی (حدود هشت ساعت) داشته باشید این اتفاقات می‌افتد. خوشبختانه به راحتی می‌توان خوابید، فقط کافی است قبل از خواب از خواندن داستان‌های مهیج و پراسترس و گوش دادن به اخبار و خوردن قهوه خودداری کنید.

بهترین راه رسیدن به آرامش: لباس خواب بپوشید تا راحت‌تر  آرامش را در آغوش بگیرید، نگرانی‌ها وافکار خود را برای صبح فردا کنار بگذارید. لپ‌تاپ و تلویزیون را خارج از محدوده دید خود قرار دهید.

بهترین فعالیت: ورزش جریان خون را تقویت کرده در نتیجه اکسیژن بهتر و بیشتر داخل اندام‌های حیاتی و بافت‌ها می‌شود، اندورفین‌ها آزاد شده و جایی برای استرس باقی نمی‌گذارند، در این میان پوست نیز بی‌نصیب نمی‌ماند (البته فواید ورزش برای قلب، ریه‌ها، عضلات و خلق و خو لازم به ذکر نیست).

نرمش‌های اندام تحتانی، مناسب تقویت جریان خون است زیرا بزرگ‌ترین عضلات بدن شما را به تحرک می‌اندازد، نظیر بالا رفتن از پله، دوچرخه سواری، کلاغ پر و پرش به جلو. نرمش و ورزش باعث خروج مواد زائد از صورت شما هم می‌شود، فقط ۲۰ دقیقه نرمش و عرق ریختن پف زیر چشم‌ها را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد اما به خاطر داشته باشید که نرمش‌های شما حداقل چند ساعت با خواب‌تان فاصله داشته باشد زیرا هورمون‌های خونی که بعد از نرمش ترشح می‌شوند، نمی‌گذارند راحت و سریع به خواب روید.

بهترین توصیه: هزارمین دلیل برای حذف کامل شکر از رژیم غذایی. براساس مطالعات صورت گرفته شکر با فیبرهای کلاژنی پرکننده پوست پیوند خورده، آنها را سفت وسخت کرده و در نهایت منجر به بروز چروک می‌شود. گفته می‌شود عملکرد کرم‌های زیبایی جدید شکستن این پیوند کلاژن- شکر است.

هفته دوم

هر شب پاکسازی کنید
یادتان باشد هر سن و سالی که دارد یا پوست‌تان از هر نوع که باشد، پاک کردن پوست از آلودگی و دود و البته آرایش‌های صورت قبل از خزیدن زیر لحاف، بسیار بسیار ضروری است.
به‌منظور رسیدن به بهترین نتیجه به جای صابون، از یک پاک‌کننده ملایم ساده استفاده کنید. صابون حاوی سورفکتانت (مواد شیمیایی مولد کف) است که موجب خشکی و تشدید چروک‌های ظریف پوست می‌شود.

لایه‌برداری را فراموش نکنید: در اواسط دهه ۲۰ زندگی، بازسازی سلول‌های پوستی از هر ۲۱ روز به هر ۳۰ روز کاهش می‌یابد، و با ورود به دهه ۴۰ این زمان به ۴۰ روز می‌رسد.

برای داشتن پوستی درخشان‌تر خودتان سلول‌های مرده را جدا کنید؛ با مصرف یک کرم لایه بردار، پوست شما سریع‌تر خود را ترمیم و دوباره‌سازی‌ می‌کند.

رتینوئیدها، نسخه درمانی ویتامین A، بهترین ماده برای تسریع سلول‌سازی‌ است که کلاژن‌سازی‌ رانیز سرعت بخشیده و خطوط ظریف صورت را محو می‌کند. Renova و Retin-A برای پوست معجزه می‌کنند.

رتینول،  از خانواده رتینوئیدها که بدون نسخه در دسترس قرار دارد، ضد‌چروک و آکنه است اما هر دوی این محصولات باعث قرمزی و پوسته پوست شدن پوست می‌شود.

به‌منظور کاهش این عوارض جانبی، مصرف فقط کمی کرم، به اندازه نخود، روی تمام قسمت‌های صورت و گردن توصیه می‌شود.

اگر می‌خواهید ببینید به اندازه استفاده کرده‌اید یا خیر، یک عدد دستمال کاغذی روی صورت‌تان قرار دهید، اگر افتاد یعنی کافی و به اندازه بوده است اما اگر به‌صورت‌تان چسبید یعنی بیش از حد استفاده کرده‌اید.

برای داشتن پوستی درخشان‌تر خودتان سلول‌های مرده را جدا کنید

هفته سوم

چروک‌ها و جوش‌ها را محو کنید
عاشق آفتاب هستید، اما برای بار صدم باید گفت حتما از ضد‌آفتاب با درجه حفاظتی بالا استفاده کنید. یادتان باشد که هر… روز، خودتان باید بدانید چرا! نور آفتاب مسئول بیش از ۹۰ درصد پیری‌های زودرس پوست است. اما هنوز هم فقط عده‌ای کم هر ۳۶۵ روز سال از ضدآفتاب استفاده می‌کنند. عادت کنید هر روز صبح حتی اگر هوا ابری یا بارانی است، به اندازه یک قاشق چای‌خوری پر ضدآفتاب به‌صورت و گردن خود بمالید و البته همیشه بهترین نوع محصول را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

ضدآفتاب‌های فیزیکی حاوی دی اکسید تیتانیوم و اکسید زینک هستند که از نفوذ طیف وسیعی از اشعه‌ها به داخل پوست جلوگیری می‌کنند اما مشکل این است که، مخصوصا روی پوست‌های تیره، قدری گچی به‌نظر می‌رسند و آرایش کردن روی آن خوب نمی‌شود! پس بهتر است از این نوع ضدآفتاب برای بدن و برای صورت از ضدآفتاب‌های حاوی ترکیبات شیمیایی نظیر مزوریل یا آووبنزون استفاده کنید.  نوع اخیر ضدآفتاب‌ها درحالی‌که پوست را از UVA و UVB مصون نگاه می‌دارند، سبک بوده، به راحتی پخش می‌شوند و اثری از خود روی پوست به جای نمی‌گذارند.

بهترین توصیه: مصرف مرطوب‌کننده فراموش نشود در کنار فواید آنی، استفاده از مرطوب کننده‌ها از آسیب‌های آینده هم جلوگیری می‌کند. به‌دنبال نوعی مرطوب‌کننده باشید که خواص ضدآفتاب هم داشته (مقاومت در برابر اشعه‌های UV و رادیکال‌های آزاد ناشی از آن) و حاوی مواد ضد‌پیری مانند پپتیدها باشد که در تولید کلاژن مؤثر است.

آکنه‌ها را بکشید: در این هفته پوست شما هم صبح و هم شب نیازمند مراقبت بیشتر است زیرا بالایی‌‌ترین لایه آن طی لایه برداری برداشته شده است. مصرف روزانه کرم صورت از تحریک پوستی جلوگیری و رطوبت طبیعی پوست را تامین می‌کند. محققان مصرف لایه‌ای ضخیم از فرمولاسیونی حاوی گلیسرین و اسید هیالورونیک را توصیه می‌کنند که جاذب آب است. در صورتی که پوست شما مستعد آکنه است، از فرمولاسیون ژلی فاقد چربی یا لوسیون استفاده کنید که در عین تامین رطوبت پوست، منافذ پوستی را نمی‌بندد. مصرف مرطوب‌کننده در تابستان و اوایل پاییز اصلا فراموش نشود. درحالی‌که هوای مرطوب پوست را‌تر و تازه نگه می‌دارد، گرمای شدید و نور خورشید آن را خشک می‌کند.

بهترین توصیه: به تازگی انواع سرم‌های مراقبتی پوست حرف و حدیث‌های زیادی به پا کرده‌اند که البته اکثر آنها درست است: آنها با محتوای بالایی از مواد فعال در عین حال سبک بوده به راحتی به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کنند. به هنگام خرید به‌دنبال سرم‌های ضد‌پیری باشید که حاوی پپتیدهای سفت کننده، فاکتورهای ترمیمی و دوباره‌سازی‌ پوست و انواع گیاهان دارویی و البته نیاسین امید (ویتامین B) سفید‌کننده است.

چروک‌ها و جوش‌ها را محو کنید

هفته چهارم

آبرسانی را در اولویت قرار دهید
با آبرسانی پوست می‌توانید پوست خود را جوان کنید. آبرسانی پوست را ترمیم و پاکسازی کره و آن را شاداب می‌کند. تاثیر آبرسانی موقت است و برای حفظ سلامت پوست خود می‌توانید حتی هفته‌ای چهار بار این کار را انجام دهید. در‌واقع در آبرسانی پوست یا هیدرودرمی رطوبت کافی به پوست می‌رشد. درست است که در هر سنی می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید اما بهترین سن آبرسانی پوست ۳۰سال به بالاست که زمان شروع چروک‌های روی پوست است.

اگر سن‌تان بیشتر از ۳۰سال است، حتما پوست خود را آبرسانی کنید و چین و چروک‌های سطحی  را از پوست خود دور کنید. فراموش نکنید که آبرسانی کار درمانی نیست و تنها برای شادابی پوست انجام می‌شود. در آبرسانی باید از کرم‌های مرطوب-کننده استفاده کنید، بهتر است بدانید که برای افرادی که پوست چرب دارند، استفاده از این تکنیک توصیه نمی‌شود چون ممکن است باعث ایجاد جوش شود.

بهترین توصیه: می‌توانید ابزار آبرسانی را از داروخانه تهیه کنید و خودتان در خانه به‌راحتی این کار را انجام دهید، برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی پوست از دستگاه بخور با کرم‌های مخصوص آن استفاده کنید. با این کار بخار آب جذب پوست‌تان می‌شود و شادابی به پوست شما می‌رسد. فراموش نکنید که بعد از آبرسانی‌ پوست حتما از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت همچنان در پوست شما باقی بماند.

منبع: مجله سیب سبز

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین