تماس با ما خانه
RSS

ورزش مداوم باعث کندتر شدن روند پیری و جوان ماندن پوست و بدن می‌شود. بررسی‌های اخیر نشان داده است که ورزش علاوه بر جلوگیری از تحلیل رفتن بدن و افزایش سرعت با کند شدن روند پیری همراه است.

va4-752

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود ورزش با جوان ماندن بدن همراه باشد. این دلایل عبارتند از:

۱٫ آنتی باکتریال‌ بودن عرق 

عرق کردن به هنگام ورزش مانند یک حمام بخار عمل می‌کند. البته عرق باید بعد از ورزش سریعا از روی بدن شسته شود. بررسی‌های اخیر نشان داده است که عرق مانند آنتی بیوتیک طبیعی کار می‌کند.

۲٫ افزایش فشار خون 

ورزش فشار خون را افزایش می‌دهد و اکسیژن رسانی به خون را سریع‌تر می‌کند. این خون به قلب و اعضای بدن می‌رود و خون رسانی به پوست نیز افزایش می یابد. افزایش فشار خون به پوست باعث می‌شود سلول‌های مرده خارج شوند و پوست تمیزتر شود.

۳٫ انعطاف پذیری فاشیا افزایش می یابد 

فاشیا بافتی است که عضلات، عروق خونی و اعصاب را در کنار هم نگه می دارد. فاشیا باید همواره درگیر و فعال بماند تا بدن منعطف و جوان باقی بماند. با ورزش این اتفاق می افتد.

۴٫ ترشح میوکین 

در مطالعات اخیر مشخص شد به هنگام ورزش، میوکین ترشح می‌شود و این مساله به جوان ماندن بدن کمک می‌کند. میوکین وارد جریان خون شده و در کیفیت پوست نقش اساسی دارد. تحقیقات نشان داده است افرادی که ورزش می‌کنند پوست بهتری دارند.

۵٫ کاهش استرس 

ورزش میزان کورتیزول را در بدن متعادل می‌کند. در صورتی که کورتیزول در بدن بیش از حد تولید شود، پوست جوش می زند. ورزش با کاهش استرس و کاهش میزان ترشح کورتیزول از جوش زدن پوست جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه کورتیزول، کولاژن را در پوست تخریب می‌کند و باعث چروکیده شدن آن می‌شود اما ورزش از این روند جلوگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین