تماس با ما خانه
RSS
هزاران سال است که انسان‌ها و حیوانات با هم زندگی کرده‌اند و بین آنها “نیاز متقابل” شکل گرفته است. در آلمان ۸ میلیون گربه خانگی وجود دارد. نگهداری از گربه آسان است و گفته می‌شود که این حیوان در کاهش استرس در انسان نقش دارد. اما گربه چه نیازی به انسان دارد؟ سرپناه، غذا و محبت. کوتاه اینکه انسان و حیوانات می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. animallfreindsa1

 

یار باوفای انسان

سگ نگهبان، سگ گله، سگ زنده‌یاب به هنگام وقوع زمین لرزه، سگ‌هایی که مواد مخدر و بمب‌ها را پیدا می‌کنند و سگ همراه نابینایان. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که سگ رفتار صاحب‌اش را به‌خوبی درک می‌کند.

 

خرگوش و قابلیت‌هایش

خرگوش در مقایسه با سگ نیاز زیادی به انسان ندارد. اما آن‌ها خوشحالی‌شان را با دیدن “صاحب” خود کاملا به نمایش می‌گذارند. خرگوش‌ها هرچند از هوش زیادی برخوردار نیستند، اما “صاحب” خود را از طریق صدا و بو می‌شناسند.

 

لاک‌پشت، حیوان خانگی؟

چند سالی است که لاک‌پشت هم به جمع حیوانات خانگی پیوسته است. هرچند لاک‌پشت تقریبا تمام روز بی‌حرکت است و نمی‌تواند رابطه چندانی با انسان برقرار کند، اما در میان حیوان‌دوستان، طرفداران زیادی دارد.

 

موتور تاریخ انسان

تحرک انسان در طول تاریخ به اسب وابسته بوده است. انسان‌ها هزاران سال زندگی خود را با اسب و بر روی اسب گذرانده‌اند. حال هرچند دیگر نیازی به این حیوان نیست، اما سوارکاری هنوز هم ورزش مورد علاقه مردم پرشماری است.

 

وقتی گاو اهلی شد

زندگی انسان با اهلی شدن گاو تغییر اساسی کرد. انسان شکارچی که دائما در حرکت بود، توانست در یک نقطه ساکن شود و به دامدار و کشاورز تبدیل شود. گاو نیاز انسان به گوشت، چرم و شیر را تامین می‌کند و انسان نیز از این حیوان در مقابل دشمنان طبیعی‌اش مراقبت می‌کند.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین