تماس با ما خانه
RSS

مصرف روغن زیتون از سالهای دور توصیه شده است . این روغن گیاهی حاوی چربی است اما برخی معتقدند که با وجود این ، روغن زیتون خاصیت لاغرکنندگی دارد.
۱-۴
عجیب است یک روغن را لاغرکننده بنامیم روغن زیتون، یک منبع عالی از ویتامینها و مواد معدنی است که سیستم بدن را پاکسازی کرده و پوست را تغذیه می کند. همچنین دوستدار قلب نیز می باشد. بعضی از افراد رژیم گیرنده، دیگر با روغن زیتون غریبه نیستند. این روغن بعنوان یک جایگزین سالم تر برای سس های سالاد یا روغن پخت و پز بکار می رود. اما آیا می دانستید که مصرف فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون در هر روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

روغن زیتون، یکی از مفیدترین روغنهای سالم است. این روغن با له کردن و فشردن میوه های زیتون برای بیرون کشیدن روغن آن، تهیه می شود. انواع مختلفی از روغن زیتون در بازار وجود دارد. آنها بر اساس نحوه فراوری شان طبقه بندی می شوند. از بین تمام انواع روغن زیتون، روغن زیتون فوق بکر سرد فشرده، سالم ترین است. این روغن، مواد مغذی اش را حفظ می کند، زیرا حداقل فراوری روی آن انجام می شود.

با اینکه روغن زیتون حاوی چربی است، اما مزایای کاهش وزن دارد. با اینحال فکر نکنید یک روغن جادویی است که فورا شما را لاغر خواهد کرد. بمنظور انجام اینکار، شما باید مراقب آنچه که می خورید باشید و کالری مصرفی تان را نیز کاهش دهید. همچنین باید برای تقویت بدن و کاهش وزن بیشتر، ورزش هم داشته باشید.

روغن زیتون خاصیت لاغر کنندگی دارد
برخی از کارشناسان معتقدند که مصرف فقط یک قاشق مرباخوری روغن زیتون فوق بکر و خالص در هر روز، بدن را تحریک خواهد کرد تا چربی بسوزاند. همچنین باعث می شود که شما بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی کنید. حتی رایحه قوی و با نشاط روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می کند. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که روغن زیتون استشمام کردند، میزان سروتونین در بدنشان بطور قابل توجهی افزایش یافت.

این هورمون، خلق و خو را بهبود می بخشد و پیام سیری می فرستد. بعلاوه، بنظر می رسد برخی از مواد مغذی موجود درروغن زیتون، جذب گلوکز توسط بدن را مهار می کنند. به همین دلیل است که وقتی شما بمنظور کاهش وزن، هر روز از روغن زیتون استفاده می کنید، احساس گرسنگی نخواهید کرد.

مطالعه ای که در نسخه ۲۰۱۰ مجله سلامت زنان منتشر شد نیز نشان می دهد خانم هایی که حداقل سه قاشق سوپخوری روغن زیتون را در رژیم غذایی شان گنجاندند، نسبت به کسانی که فقط از یک رژیم غذایی کم چرب پیروی کردند، ۳۰٪ بیشتر وزن از دست دادند. همچنین شرکت کنندگان، رژیم غذایی روغن زیتون را به رژیم کم کالری ترجیح می دهند. این بدان معناست افرادی که این رژیم غذایی را امتحان خواهند کرد، به احتمال زیاد تا پایان برنامه به آن پایبند خواهند ماند.

نکات لاغر کننده مصرف روغن زیتون
قبل از اینکه رژیم روغن زیتون را امتحان کنید، عوامل خاصی وجود دارد که باید اول در نظر داشته باشید. این فاکتورها عبارتند از:

میزان کالری روغن زیتون
روغن زیتون، بدون کالری نیست. به هیچ وجه! فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، ۱۲۴ کالری دارد و تقریبا تمام این کالری از چربی است. اگر مراقب چیزی که می خورید هستید، یا کالری ها را شمارش می کنید، باید این را به یاد داشته باشید. شما باید برای جبران محتوای کالری روغن زیتون، مواد غذایی دیگر را کاهش دهید.

اگرچه روغن زیتون می تواند بطور بالقوه به کاهش وزن کمک کند اما چربی نمی سوزاند. هیچ ماده غذایی وجود ندارد که بطور جادویی چربی ها را آب کند. استفاده از روغن زیتون بعنوان یک ملین نیز کمکی به کاهش وزن نمی کند. سرعتی که در آن مواد غذایی در بدن شما حرکت می کنند، کالری جذب شده توسط بدنتان را کاهش نخواهد داد. برای کاهش وزن باید کالری مصرفی تان را کاهش دهید، تنها راه همین است!

مصرف کمتر روغن زیتون لاغر کننده است
نیازی نیست که هر روز یک قاشق سوپخوری روغن زیتون مصرف کنید. اگر شما نگران پیامدهای مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن هستید، می توانید به مقدار کم از آن استفاده کنید. می توانید آن را روی سالاد مورد علاقه تان بپاشید یا از آن بعنوان دیپ استفاده کنید.

منبع : تناسب اندام

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین