تماس با ما خانه
RSS

به دام هرچه بیشتر بهتر نیفتید. در این مقاله می خواهم مواردی را به شما معرفی کنم که نگهداری شان در طولانی مدت جواب نمی دهد و بهتر است در خریدشان زیاده روی نکنید.

hou15469

در خرید این ۷ مورد هرگز زیاده روی نکنید!
ادویه جات
شاید بسته بندی روی این ادویه ها ادعا کنند که مواد داخلشان یک تا چهار سال عمر می کنند اما این ادعا با این شرط درست است که به درستی نگهداری شان کنید. رطوبت و گرمای اجاق ممکن است به ادویه جاتی که نزدیک آن نگهداری می کنید رخنه کنند. برخی ادویه جات مانند پودر فلفل در یخچال بهتر می مانند. با اینکه ادویه جات کهنه نمی توانند مریضتان کنند اما دیگر آن طعم و خاصیت سابق را هم نخواهند داشت. ادویه جات را در بسته بندی های کوچک خریداری کنید و به محض کاهش کیفیت جایگزینشان کنید.

سفید کننده
چه باور بکنید چه نه، سفید کننده دارای تاریخ انقضا است. وقتی درب آن را باز می کنید بعد از شش ماه دیگر کیفیت سابق را نخواهد داشت. اما نمونه های پودری آن داستانشان فرق دارد اگر در جایی خشک و خنک نگهداری شوند کیفیت خود را حفظ خواهند کرد. پس یا پودرش را بخرید و یا اگر سفید کننده مایع استفاده می کنید یک کوچکش را بخرید.

چاشنی ها
با اینکه آنها مواد نگهدارنده زیادی دارند و در یخچال هم نگهدار می شوند، اما تا ابد دوام نمی آورند. همین که یک بطری را باز می کند تنها چند ماه طول می کشد تا خراب شود. برای مثال مایونز، تنها دو ماه بعد از باز شدن باید در یخچال نگهداری شود اما سس کچاپ می تواند تا شش ماه دوام داشته باشد. پس به جای خرید بطری های بزرگ سس نمونه های کوچکتر را خریداری کنید.

محصولات مراقبت از پوست
هر بار که انگشتتان را داخل کرم مراقبت از پوست می بریم میکروب ها را نیز به آن انتقال می دهیم و خطر آلودگی افزایش می یابد. به علاوه تعداد زیادی از محصولات مراقبت پوست پس از اولین استفاده تنها سه تا شش ماه تاثیر خود را حفظ می کنند. محصولاتی را بخرید که بیشتر استفاده می کنید و طوری آنها را به کار ببرید که تا وقتی تاثیر دارند تمام شوند.

آرد کامل و سبوس دار
آرد ماده ای است که باعث می شود سوپ و سس لعاب بگیرند چون جذب کننده آب است. اما این بدان معنا نیز هست که رطوبت را از هوا هم جذب می کند و باعث کپک زدنش می شود. با اینکه آرد همه منظوره می تواند تا یک سال دوام بیاورد، آرد کامل ممکن است تنها بعد از چند ماه خراب شود چون حاوی روغن هستند. وقتی این روغن ها کاهش می یابند، آرد شروع به بو گرفتن می کند.

تخم مرغ
خرید بسته های بزرگ تخم مرغ مسلما ارزانتر برایمان تمام می شود. اما فقط زمانی تخم مرغ را به تعداد زیاد خریداری کنید که می خواهید برای جمع بزرگی مورد استفاده قرارشان بدهید. تخم مرغ ها بعد از سه تا پنج هفته رو به انقضا می رود. همیشه به تعدادی تخم مرغ خریداری کنید که می دانید به کارتان می آید وگرنه مجبور می شوید تعدادی را دور بیندازید.

قهوه
در حالی که قهوه خرد شده حتی سه تا پنج ماه پس از خرید دوام می آورد اما دانه های قهوه تازه پس از چند هفته طعم و تازگی خود را از دست می دهند. اگر می خواهید مقدار زیادی قهوه بخرید توصیه می شود قهوه فوری را انتخاب کنید. این نوع قهوه تا ۲۰ سال هم دوام دارد.

منبع : bedunim.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین