تماس با ما خانه
RSS

راهنمای خرید کدو حلوایی : از خرید کدوهایی که با کمی فشار دادن نشانه های لهیدگی دارند بپرهیزید ؛ کدو حلوایی ای را انتخاب کنید که پوستی سفت ، بدون لک و چروک داشته و وزن آن هم سنگین باشد ، کدوحلوایی های کوچک تر تردتر و آبدارتر هستند.

hou5885
راهنمای تمیز کردن و نگهداری کدو حلوایی : کدو حلوایی را میتوانید به هر شکل و اندازه ای که دوست دارید برش بزنید ، برای شروع بخش بالایی کدو حلوایی را با چاقو ببرید و جدا کنید سپس دو طرف کدو را از بالا به سمت پایین برشی عمیق بزنید تا کدو به دو قسمت تقسیم شود.
با قاشق تخم های کدو حلوایی را خارج کنید و کنار بگذارید ( میتوانید از این تخم ها برای بو دادن استفاده کنید ) ، پس از خارج کردن تخم کدو حلوایی هر نیمه کدو را به دو قسمت دیگر برش بزنید سپس هر قسمت را به چند بخش مساوی تقسیم کنید ( سعی کنید اندازه برش ها یکسان باشد ).

کدو را قبل از بریدن میتوانید در جایی خنک بیرون از یخچال بگذارید اما به محض برش دادن بدون برداشتن تخمه های کدو باید آن را داخل کیسه ای پلاستیکی در یخچال قرار دهید.

کدو را می توانید آب پز ، بخارپز یا کباب کنید و به کمک مغزها و عسل دسرهایی خوشمزه از آن تهیه کنید ، اگر کدو حلوایی که خریده اید بیش از مصرف هفتگی تان است توصیه می شود آن را بخارپز کرده و در بسته بندی هایی کوچک در فریزر ذخیره کنید ، البته سعی کنید تا مدت یک ماه آن را میل کنید و بیش از این در فریزر هم نگذارید.

 

منبع : irancook.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین