تماس با ما خانه
RSS

کوله پشتی مدرسه یکی از ملزومات هر بچه مدرسه ای برای شروع مدارس است. با رعایت نکات لازم در خرید و استفاده از کیف مدرسه از بروز کمر درد، آسیب به ستون فقرات و قوز دانشجویان و دانش آموزان جلوگیری کنیم.

۲-۳
کوله پشتی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟
متخصص ارتوپد گفت: با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید خرید وسایل و لوازم مدرسه توجه به ویژیگی های مناسب این لوازم از جمله کیف مدرسه برای سلامت ستون فقرات و کمر دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

وی ضمن تاکید به این موضوع که کوله پشتی بسیار بهتر از کیف دستی است، افزود: کیف دستی به یک طرف از ستون فقرات آسیب وارد می کند در حالی که کوله پشتی البته در صورتی که از دو بند آن استفاده شود، فشار را بین دو طرف تقسیم می کند و مانع آسیب به کمر و ستون فقرات می شود.

وی ضمن اشاره به این که بند کوله باید کوتاه و پهن باشد ادامه داد: بهتر است کوله در پشت دانش آموزان قرار بگیرد و بند آن به اندازه ای نباشد که وزن کیف روی کمر گذاشته شود، چرا که قرار گرفتن کوله روی کمر باعث بروز قوس و کمر درد می شود.

متخصص ارتوپد تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید مطابق جثه ی خود کیفشان را سنگین کنند و برای جلوگیری از کمر درد نباید وزن کیف بیشتر از ۴کیلو باشد.

این متخصص ارتوپد یادآور شد: بهتر است برای دانش آموزان کیف های چرخ دار خریداری شود چرا که این کیف ها هیچگونه آسیبی به کمر و ستون فقرات وارد نمی کنند.

وی در پایان بیان کرد: با رعایت نکات لازم در خرید و استفاده از کیف و پرهیز از زیاد سنگین کردن کیف می توان از بروز مشکلات ستون فقرات از جمله کمر درد و قوز در دانش آموزان و دانشجویان جلوگیری کرد.

منبع : yjc.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین