تماس با ما خانه
RSS

هفته نامه سلامت :عنكبوت نشويد
براي اين كه رنگ پوست طبيعي‌تري داشته باشيد بهتر است از پودرهاي مرغوب كه پايه رنگ آن <زرد كم‌رنگ> باشد، استفاده كنيد.
ستاره سمائي

خيلي از خانم‌ها واقعا نمي‌دانند كه براي يك آرايش زيبا چه كاري بايد انجام بدهند. حتي ممكن است از مرغوب‌ترين لوازم آرايشي استفاده كنند و بهترين رنگ‌ها را هم انتخاب كنند اما در پايان، رنگ‌بندي و تناسبي كه بايد بين آرايش اجزاي صورت آنها ديده شود، وجود نداشته باشد. تناسب رنگ در آرايش نقش بسيار مهمي را بازي مي‌كند، بنابراين بايد دقت زيادي براي ايجاد يك تركيب‌بندي صحيح به كار ببريد. در اين مطلب به 4 نكته ظريف كه غفلت از آنها باعث مي‌شود كل آرايشتان خراب شود، مي‌پردازيم.

خطا در آرايش چشم
بدترين اشتباهي كه ممكن است هنگام آرايش چشم‌ها انجام دهيد، اين است كه از مداد ابروي روشن و يك سايه و خط چشم همرنگ آن استفاده كنيد. شايد فكر مي‌كنيد اگر از رنگ‌هاي شبيه به هم براي آرايش استفاده كنيد آرايشي بدون نقص خواهيد داشت اما بايد بدانيد كه اين كار باعث مي‌شود آرايش چشم‌ها بسيار تند و پررنگ به نظر بيايد و در ضمن، اصلا زيبا و جذاب نيست.
براي اينكه چنين وضعي پيش نيايد، توصيه مي‌كنيم از يك سايه مات براي آرايش پلك‌ها استفاده كنيد و خط چشمي هم كه انتخاب مي‌كنيد، پر رنگ‌تر از سايه شما باشد. اين نكته را هم مي‌دانيد كه بهتر است رنگ آرايش صورت شما با رنگ لباسي كه مي‌پوشيد متناسب باشد. مثلا اگر قصد داريد لباس سبز رنگ بپوشيد، سايه‌‌اي به رنگ سبز نعنايي مات و خط چشمي به رنگ سبز پررنگ انتخاب كنيد تا چهره شما جلوه خاصي پيدا كند.
در آرايش چشم، تمام نكات بايد با دقت تمام رعايت شود در غير اين‌صورت نتيجه‌ مطلوبي به دست نمي‌آيد. يكي از مشكلاتي كه هنگام آرايش چشم‌ها ممكن است به‌وجود آيد، اين است كه سايه چشم‌ها حالتي شبيه چين‌خوردگي و چروك پيدا مي‌كند. اين چروكيدگي ممكن است به اين خاطر باشد كه از مرطوب ‌كننده‌ها بر روي پلك خود استفاده كرده‌ايد و يا اينكه كرم‌پودر را بر روي پلك‌هايتان ماليده‌ايد. براي اينكه چنين مشكلي پيش نيايد، در طول روز به هيچ‌وجه از كرم دور چشم استفاده نكنيد. بهترين كار براي آماده كردن پلك‌ها جهت آرايش، استفاده از يك لايه بسيار ظريف از پودر صورت است.
اين كار باعث مي‌شود يك سطح صاف و بدون چربي روي پلك‌ شما ايجاد شود كه اجازه مي‌دهد آرايش به خوبي روي پلك‌هايتان بنشيند.

خطا در آرايش مژه
اكثرا خانم‌ها دوست دارند مژه‌هايي بلند و پرپشت داشته باشند و براي اين منظور، يك لايه ضخيم از <ريمل> را بر روي مژه‌ها مي‌مالند. نتيجه اين مي‌شود كه گاهي وقت‌ها مژه‌ها آن‌قدر ضخيم و دراز مي‌شوند كه بيشتر شبيه پاهاي رطيل و عنكبوت به نظر مي‌آيند! براي رفع اين مشكل در كنار ايجاد حجم براي مژه‌ها، بهتر است ابتدا اضافات مايع ريمل را با يك دستمال از <برس> ريمل پاك كنيد. براي ايجاد حجم در مژه‌ها بايد چند بار ريمل بزنيد، اما هر بار با لايه‌هاي نازك و ظريف، به اين‌صورت كه از ناحيه رويش مژه‌ها برس را به سمت نوك مژه‌ها ببريد. بعد از خشك شدن لايه اول، براي دومين بار اين كار را تكرار كنيد تا مژه‌ها به حجم دلخواه شما برسند. دقت داشته‌باشيد در صورتي كه بين فواصل <ريمل‌زدن>، مايع ريمل به مژه‌ خشك شده باشد، تكرار ريمل زدن باعث مي‌شود مژه‌ها به يكديگر بچسبند و باز هم شبيه <پاي عنكبوت> به نظر بيايند.

خطا در آرايش لب
بعضي از خانم‌ها دوست دارند براي آرايش لب‌ها از رژ لب‌هاي بسيار كم‌رنگ استفاده كنند تا لب‌هايشان طبيعي، براق، برجسته و زيبا به نظر برسد، اما اشتباه اينجاست كه رژ لب بيش از حد كم‌رنگ، باعث مي‌شود چهره شما خسته و بي‌حال شود. براي اينكه به لب‌هايتان حالتي زيبا بدهيد توصيه مي‌كنيم از رژ لب‌ همرنگ يا يك درجه تيره‌تر از رنگ‌ طبيعي لب‌هايتان استفاده كنيد. سعي كنيد براق‌ترين رژ لب‌ را انتخاب كنيد چون نور را بيشتر منعكس و لب‌هاي شما را برجسته‌تر نشان مي‌دهد.
در آرايش لب‌ها مشكل ديگري كه وجود دارد اين است كه امكان دارد رژ لبتان كج و معوج شود و خلاصه آرايش لبتان خوب از آب در نيايد. براي جلوگيري از اين مشكلات بهتر است ابتدا خط لبتان را بكشيد و سپس داخل اين محدوده را با رژ لب‌، پر كنيد. (درست مثل وقتي كه در دوران بچگي نقاشي‌هايتان را رنگ مي‌كرديد)! به اين ترتيب رژ لب دقيقا در راستاي لب‌هاي شما كشيده مي‌شود. در ضمن خط لب شما هم بايد همرنگ يا نهايتا يك درجه تيره‌ از رژ لبتان باشد.

خطا در برنزه كردن پوست
برنزه شدن اين روزها خيلي طرفدار پيدا كرده و خيلي از خانم‌ها ديگر به يك روز دو روز برنزه كردن خودشان راضي نمي‌شوند. آنها مي‌خواهند در تمام طول سال برنزه باشند و به همين دليل سراغ كرم‌هاي برنزه‌كننده مي‌روند. اما اتفاقي كه خيلي وقت‌ها مي‌افتد اين است كه رنگ پوستشان بيشتر <نارنجي‌ تيره> مي‌شود تا <برنزه.> در واقع ممكن است كرم برنزه كننده شما در تركيباتش بيش از حد رنگ نارنجي داشته باشد و در نتيجه هركسي شما را مي‌بيند فكر مي‌كند حتما به شمال كشور سفر كرده‌ايد و پوستتان حسابي سوخته است. براي اينكه اين همه <حرف و حديث> درست نشود، بهترين كار اين است كه از همين اول يك كرم برنزه‌كننده مناسب انتخاب كنيد. ما توصيه مي‌كنيم <برنزه‌كننده‌اي> با رنگ طبيعي و درجه رنگ‌ <قرمز قهوه‌اي> تهيه كنيد تا پوستتان <آفتاب سوخته> به‌نظر نيايد.
مشكل بعدي مربوط به پودرهاي آرايشي صورت است. خيلي اوقات خانم‌ها از پودرهاي شفاف روشن‌كننده استفاده مي‌كنند تا‌ لك‌هاي صورتشان را محو كنند و البته تصور مي‌كنند كه اين پودرها وقتي روي پوست ماليده شود، كاملا بدون رنگ و نامعلوم است. اما حقيقت اين است كه در اين پودرها از پايه رنگ صورتي خاكستري استفاده مي‌شود تا قابليت پوشش لك‌هاي پوست را داشته باشند. پس اين پودرها نمي‌توانند بي‌رنگ و نامعلوم باشند و به همين خاطر صورت را بي‌روح مي‌كنند. براي اين كه رنگ پوست طبيعي‌تري داشته باشيد، بهتر است از پودرهاي مرغوب كه پايه رنگ آن <زرد كم‌رنگ> باشد، استفاده كنيد.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. reihaneh afshar گفت:

    vay che site aali darid…motoshakeram

  2. عسل گفت:

    مطالب جالب و کار آمدی را ارائه کردید ، ممنون از تلاشتان

  3. رقیه گفت:

    واقعا عالی بود.در ضمن سایت خیلی جالب و باحالی دارید.

  4. saharriyahi گفت:

    بازم مطالب خوب بود دوست دارم تو مطالب بعدی راه های کوچک نشون دادن غبغب رو بگید واینکه برا ی اونایی که فکشون عقب هست چطوری آرایش کنند

  5. maryam گفت:

    ممنون
    مطالب جالبی بود

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین