تماس با ما خانه
RSS

خوابیدن با موی  خیس و خشک نشده یکی از بدترین عادت هایی است که برخی خانم ها دارند. اگر شما هم اینگونه هستید بهتر است این عادت بد و مضر را ترک کنید. خوابیدن با موی خیس به سه دلیل بزرگ خطرناک است.

ar4-5587
به سه دلیل توصیه می شود  که حتما موهای خود را خشک کنید و بخوابید و به هیچ وجه با موهای مرطوب یا خیس نخوابید.

سردرد
درجه حرارت در خواب افزایش می یابد. بدن گرم و رطوبت سر پیچیده شده در حوله، می تواند سردرد شدید ایجاد کند. وقتی مو مرطوب است درجه حرارت سر نمی تواند با درجه حرارت بدن تطبیق یابد؛ به همین دلیل  سردرد شدیدی در نصف شب به وجود می آورد.

عفونت
بالش محل مناسبی برای رشد باکتری است  زیرا عرق، سلول های مرده و روغن های پوست را جذب می کند. موهای خیس باعث مرطوب شدن بالش می شود که محل مناسبی را برای رشد عفونت و باکتری فراهم می کند.

موهای شکننده و ایجاد موخوره
موها خیلی زود شکننده و به موها آسیب وارد می شود و درنهایت به موخوره منجر می شود.

خوابیدن با موی خیس خطرناک است

نکته هایی مهم در شانه کردن و خشک کردن مو
_ نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که با موی خود به ملایمت رفتار کنید. غلاف اطراف هر تار مو به سمت پائین رشد می‌کند. هنگام خشک کردن موها با حوله یا شانه و سشوار زدن همیشه از سمت ریشه به سمت نوک مو دست را حرکت دهید تا مو نشکند.

_  از برس مناسب برای هر کاری استفاده کنید. برای صاف کردن مو از یک برس گرد و قطور، برای مجعد کردن و حالت دادن از برس گرد نازک و از برس تخت برای صاف و یکدست کردن سطح مو استفاده کنید.

_ استفاده از کرم‌ یا شامپوهای نرم کننده مو پس از حمام کردن، مو را نرم تر کرده و شانه کردن مو را راحت تر می‌کند.

_ موهایتان را پیش از شست و شو با شامپو برس کنید تا خوب از هم جدا شوند.

_ وقتی که مو خیس است شکننده تر است، بنابراین از خشک کردن خشن مو با حوله و شانه زدن و برس کشیدن سفت و سخت باید جدا خودداری کنید.

_ برس زدن باید دو بار در روز ( صبح و شب ) و هر بار دست کم یک دقیقه انجام شود.

_ برای از هم جدا کردن موها، ابتدا شانه را روی نقاطی که گره‌های احتمالی وجود دارد بگذارید‌ و گره‌ها را باز کنید. موها را نکشید و به تدریج دسته هایی از مویتان را شانه کنید.

_ بهترین راه برس زدن موها این است که سر به طرف پایین باشد و از پشت گردن به طرف پیشانی موها برس شوند و سپس از کناره ها به طرف بالای سر این کار را ادامه دهید و در انتها با بُرس کردن از پیشانی به طرف پشت سر کار را خاتمه دهید.

_ اگر موهایتان را شستید، صبر کنید تا ۸۰ درصد از موهایتان خشک شوند و بعد برس بکشید.

_‌ از شامپوهای معمولی و مناسب با نوع موهایتان استفاده کنید. توصیه می‌شود از دو نوع شامپو به طور متناوب استفاده کنید.

_ به قدرت کف اعتماد نکنید، کف زیاد نمی تواند دلیل پاکی و تمیزی موها باشد. اکثر شامپوها نرم کننده هستند و کمتر کف می‌کنند.

_ دو بار شست و شو با شامپو در هفته توصیه می‌شود، اما برای کسانی که احساس لزوم می کنند، شست و شوی هر روزه هم ایرادی ندارد ( البته به شرطی که از شامپوهای معمولی و مناسب مو استفاده شود ).

_ دو بار شامپو کردن پی در پی بی فایده است و همان یک بار کافی است و در واقع بار دوم شستن، بیهوده پوست سر را حساس می کند و باعث ایجاد الکتریسیته در موها می‌شود.

_ اگر می‌توانید آبکشی را با آب سرد خاتمه دهید، چرا که این عمل باعث می‌شود کراتین موجود بر روی سطح بیرونی مو صاف شود. لذا موی شما با این عمل صاف تر، درخشان تر و براق تر خواهد شد.

_‌ به طور مداوم از سشوار استفاده نکنید. بگذارید گاهی اوقات موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.

_ نکته آخر ( که بسیار مهم است واغلب فراموش می شود ) اینکه شانه و برس خود را حداقل هفته ای یک بار با آب و صابون بشویید.

منبع: سیمرغ

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین