تماس با ما خانه
RSS

 

هر چه شما مقدار بیشتری از غذاهای سالم را مصرف کنید به همان میزان میتوانید نگرانی کمتری در مورد مصرف غذاهای چرب در آخر هفته ها داشته باشید. این رو کی میگه؟؟ محققان هاروارد. کدومیک از ما به چیز برگر و سیب زمینی سرخ شده دست رد میزنیم؟؟ در کنار این غذاهای خوشمزه و چرب٬ حتما این ۷ گروه مواد غذایی رو نیز در غذاهای خود بگنجانید تا به تعادل برسید:

گروه اول: توتها.

دلیل: به دلیل حجم آنتی اکسیدانهای بالا به نسبت سایر مواد غذایی٬ ریسک ابتلا به امراض مختلف رو کم میکنند و همچنین موجب تقویت حافظه میشوند.

مقدار مصرف: ۳حداقل  بار در هفته و هر بار به اندازه یک فنجان از توتها (تازه٬ خشک و یا فریز شده) پزشکان حتی تا ۱ فنجان در روز را نیز توصیه میکنند.

گروه دوم: ماهی

دلیل: منبع غنی برای امگا ۳ ٬ چربی های مفیدی که از بروز حملات قلبی جلوگیری میکنند. فقط توجه داشته باشید که ۳ گرم ماهی در روز به اندازه ۱۷۰٪ از نیاز روزانه بدن به ویتامین ب۱۲ و ۸۰٪ از نیاز بدن به ویتامین د را برطرف میسازد.

مقدار مصرف: دو وعده در هفته

گروه سوم: برگ سبزها

دلیل: زندگی بدون استفاده از گیاهان سبز (از کاهو گرفته تا کلم و اسفناج) غیرممکن ایت. منبع غنی از فیبر٬ وستامین ث٬  ویتامین کا٬  اسید فولیک٬ کلسیم٬ منیزیم٬ آهن٬ کلسیم و پتاسیم است.

مقدار مصرف: دو وعده در روز (هر چه تیره تر بهتر)

گروه چهارم: غلات کامل

دلیل: در مقایسه با غلات پرک دارای ۹۶٪ فیبر و منیزیم و ویتامین E و B6 بیشتری هستند. خاصیت ضد سرطانی دارند و از چاقی، حملات قلبی و دیابت جلوگیری میكنند.

مقدار مصرف: روزانه از 3 گروه غلات كامل در خوراك خود بهره ببرید. میتوانید از نانهای سبوسدار و برنج قهوه ای و جو كامل استفاده كنید.

گروه پنجم: آجیل

دلیل: منبع كاملی برای پروتئین، منیزیم، ویتامین ب و E هستند و دارای خاصیت ضد سرطان دارند كه برای جلوگیری از حملات قلبی بسیار مفیدند. هرچند كه كالری آجیل بسیار بالاست ولی سعی كنید آجیل را جایگزین هله هوله ها كنید.

مقدار مصرف: 4 وعده در هفته و هر وعده به اندازه یك پنجم فنجان

گروه ششم: سبزیجات طلایی

دلیل: خوردن روزانه یك وعده از گیاهان زرد ، نارنجی 5 برابر متاكربن بیشتری از آنچه بدن به آن نیاز دارد میرساند. باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی شده و خطر ابتلا به سرطان را كاهش میدهد. همچنین پوست را از آفتاب سوختگی محافظت میكند. پتاسیم موجود در این گیاهان، ضربان قلب را تنظیم كرده و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری میكند.

مقدار مصرف: روزانه به اندازه نیم فنجان (هویج، سیب زمینی، زرد آلوو …)

گروه هفتم: ماست

دلیل: ماست كم چرب منبع خوبی برای ویتامین ب، پروتئین، كلسیم است. همچنین دارای باكتری مفیدی است كه میكروبهای بیماری زا را از بدن خارج میكند.

مقدار مصرف: 4 فنجان در هفته.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. باران نمادي گفت:

    از هر ماده غذائي بايد به اندازه كافي و مناسب استفاده كرد چون خداوند هيچ چيز بدي رو نيافريده اينكه اين دانشمند اينو ميگه و اون يكي يه چيز ديگه ، و هركدوم بعد از مدتي حرفهاي خودشون و يا ديگري رو نقض ميكنن رو همه ميدونيم لذا به نظر من اگر ما به رژيم غذائي بومي كه طي ساليان زياد و با تجربه بدست اومده عمل كنيم البته در حد اعتدال هيچ مشكلي نخواهيم داشت . مرسي

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین