تماس با ما خانه
RSS

J1390670266

 

آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 15 دقیقه

مجموعاً: 30 دقیقه
مواد لازم : برای 4 نفر

 

 پوست پرتقال (رنده شده)  پوست یک پرتقال
آب پرتقال 1/2 فنجان
 شکر قهوه ای  50 گرم
 سرکه برنج  2 قاشق غذاخوری
سس سویا  2 قاشق غذاخوری
سس فلفل 2 قاشق چای خوری
زنجبیل (رنده شده) 2 قاشق چای خوری
آرد ذرت 2 قاشق چای خوری
روغن کانولا به مقدار لازم
گوشت گاو 680 گرم
برنج پخته برای 4 نفر
پیازچه (خرد شده برای تزئین) 3 تا 4 عدد

 

 

گوشت گاو (گوشت استیکی نازک ورقه شده و روی آن نمک و فلفل پاشیده شده)

طرز تهیه:
داخل یک کاسه متوسط، پوست پرتقال رنده شده، آب پرتقال، شکر قهوه ای، سرکه، سس سویا، سس فلفل، زنجبیل و آرد ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب شوند و کنار بگذارید.

روغن را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. گوشت را در دو دسته بپزید تا اینکه مجبور نشوید آنها را هم بزنید. هر طرف هر دسته از گوشت ها را به مدت یک دقیقه تفت دهید و بعد به مدت 2 دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید تا گوشت قهوه ای شود.

گوشت های پخته را به کاسه انتقال دهید و روی آن را بپوشانید باقیمانده گوشت ها را به همین صورت بپزید و به کاسه انتقال دهید.

سس پرتقال آماده شده را سریع هم بزنید و به یک قابلمه بزرگ انتقال دهید. سس را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت 2 الی 3 دقیقه بپزید تا غلیظ شود.
گوشت ها و آب آنها را به قابلمه سس اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت ها به سس آغشته شوند. گوشت ها را روی برنج های پخته قرار دهید و روی آن را با پیازچه تزئین و سرو کنید.

 

دانستنی های سس سویا در این غذا:

سس سويا نسبت به سس هاي ديگر بهتر است و مصرف اش به همه افراد و گروه هاي سني توصيه مي شود زيرا عامل چربي در اين سس ديده نمي شود.

ديده شده که سس سويا را روي سالاد، جوانه گندم، غذاهاي چيني، گوشت، انواع پلوها و حتي پيتزا مي ريزند اما مصرف آن با گوشت (به خصوص ماهي و ميگو) يا خوراک هايي که نياز به افزودن نمک دارند، بهتر از مصرف آن همراه با سالاد است؛ به خصوص اگر از نمک زدن به غذا نيز اجتناب شود.

وقتي سس سويا با غذا مصرف مي شود، چون ديگر نيازي به افزودن نمک به آن ماده غذايي نيست، اين يک نکته مثبت به حساب مي آيد. به عبارت ساده تر، جايگزين کردن نمک سويا به جاي نمک آشپزخانه يک عادت غذايي مناسب تلقي مي شود؛ به ويژه اگر بيماري مانند فشار خون گريبان تان را گرفته باشد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین