تماس با ما خانه
RSS

به نظر می رسد برای داشتن وزن مطلوب و بدن سالم حق با مادران است که همیشه خوردن صبحانه را یادآور می شوند و آن را مهم ترین نوبت غذایی در طول روز می نامند.

به گفته محققین که در نشریه موسسه رژیم آمریکا Journal of the American Dietetic Association در سپتامبر ۲۰۰۵ چاپ شده ، صبحانه ای که شامل یک پیاله غله و گیاه گندمی باشد به دختران کمک می کند تا لاغر شوند و بدنشان سالم تر و تندستر از دخترانی باشد که غذاهای دیگری در صبحانه مصرف می کنند یا اصلا صبحانه نمی خورند.
به عنوان بخشی از تحقیقات ، محققین روی ۲۳۰۰ دختر بین ۹-۱۰ سال تحقیق کرده اند و برنامه صبحانه آنها را یکروز در میان ۳ روز در هفته تا ۱۹ سالگی مورد بررسی قرار دادند. آنهایی که حداقل ۳ روز در هفته صبحها از غلات و گیاهان گندمی استفاده می کردند(BMI) انها با توجه به وزن و قدشان زیر ۲۵ بود . درحالیکه دخترانی که گیاهان گندمی یا غلات استفاده نمی کردند میانگین (BMI) آنها ۲۷ بود که طبق نظر کارشناسان این افراد دارای اضافه وزن می باشند.
میزان اضافه وزن برای افرادی که صبحانه مصرف نمی کنند خیلی بالاتر است. به نقل از دکتر بوروس بارتن رئیس موسسه تحقیقات پزشکی مریلند در بالتیمور ، وقتی صبحانه مصرف می کنید موقع ناهار احساس گرسنگی شدیدی نمی کنید.
اما قبل از اینکه جعبه تکه های گندم را باز کنید مهم است بدانید که مصرف گیاهان گندمی و غلات به تنهایی باعث کم کردن وزن نمی شود ، بلکه نشان, علامت برای شخصی است که بخواهد به طورکلی زندگی سالمی داشته باشد. اشخاصی که برا ی صبحانه گیاه گندمی و غلات مصرف می کنند چربی و کلسترول کمتری مصرف می کنند .
دکتر بارتن گفت: دخترانی که گیاهان گندمی و غلات مصرف نمی کنند ، صبح سراغ یخچال رفته و برای صبحانه هات داگ و شیرکاکائو می خورند.
نخوردن صبحانه باعث می شود در وعده های غذایی دیگر ، گرسنگی مضاعف شود؛ به گفته محققینن جوانه گندم و غلات دارای چربی پایین و الیاف و فیبر بالایی هستند ، پیاله ایی غله و گیاهان گندمی بیش از سایر موادی که برای صبحانه مصرف می شود برای داشتن وزن متناسب و بدن سالم موثر است.
صبحانه ایی که پیاله ای گندم . غلات نداشته باشد دارای ۶۰ درصد چربی بیشتری است.
به گفته بارتون : گیاهان گندمی و غلات کالری بالایی ندارند ولی خیلی آرام توسط بدن جذب می شوند و زمان بیشتری نسبت به یک نان شیرینی حلقوی فرد را سیر نگه می دارد.
همچنین بارتون متذکر شد ، شیری که همراه گندم و غله مصرف می شود اثر خوب و موثری دارد. زیرا کلسیم موجود در شیر به تنظیم چربی خون بدن بسیار کمک می کند.
بنابراین شروع روز با مصرف غلات و گیاهان گندمی کمک بسیار بزرگی در حفظ وزن پایین خواهد بود. از مصرف دونات ، پیتزای سرد برای صبحانه جدا خودداری کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین