تماس با ما خانه
RSS

bardar

تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن مقداری ماهی در دوران بارداری می تواند خطر اضطراب مادران را پایین بیاورد.

 

در این تحقیق در زنانی که به ندرت هر نوع ماهی (بصورت تن یا پخته شده) مصرف می کردند، 53 درصد احتمال میزان شدید اضطراب در دوره ی بارداری بیشتر از زنانی بود که حداقل یک بار در هفته ماهی مصرف می کردند.

 

همچنین محققان یافتند که در میان زنان گیاه خوار، آنهایی که رژیم سخت تری داشتند، نسبت به زنانی که دارای رژیم گیاه خواری انعطاف تری بوده و گاهی اوقات گوشت و یا ماهی می خوردند، دارای 25 درصد خطر بیشتری برای ابتلا به اضطراب بودند.

 

رابطه ی بین مصرف ماهی و کاهش اضطراب ممکن است به خاطر وجود امگا3 در ماهی باشد.  و در حالی که استرس در میان زنان باردار چیز غیرمعمولی نیست، مطالعات نشان داده اند که اضطراب می تواند منجر به تولد زودهنگام نوزاد و یا کم وزنی او شود. به گزارش مجله اینترنتی زیگیل; طبق گفته ی پزشکان برای داشتن یک بارداری سالم زنان باید فقط یک رژیم غذایی سالم باشند و هیچ چیز ویژه ی دیگری لازم نیست. این رژیم مناسب باید شامل حبوبات، سبزیجات، گوشت، مرغ و ماهی باشد.

 

ماهی و غذاهای دریایی دارای امگا3 هستند که این اسید چرب قابل ساخت توسط خود بدن نبوده و باید از طریق غذا تامین شود. این ماده ی بااهمیت می تواند از اختلالات رفتاری مثل دپرسیون، اضطراب و اسکیزوفرنی پیشگیری کند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین