تماس با ما خانه
RSS

bP1395988203

به اعتقاد کارشناسان آمریکایی دلیل اصلی رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عدم آگاهی است. در اینجا 5 راهکار ساده برای مراقبت از دندان‌ها ذکر شده است:

1- دو بار در روز مسواک بزنید. بهتر است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید یک مرتبه قبل از خواب و یک بار نیز هنگام صبح. بهترین زمان برای مسواک زدن، بعد از صرف غذاست. همچنین زبان خود را نیز مسواک بزنید این عمل باعث پیشگیری از بوی بد دهان می‌شود.

2- مسواک خود را عوض کنید. بسیار مهم است که هر دو یا سه ماه مسواک خود را عوض کنید. عدم رعایت این امر باعث آسیب به لثه می‌شود.

3- از دهان شویه استفاده کنید. بهتر است پس از صرف هر وعده غذایی از دهانشویه استفاده کنید و در صورتی که دهانشویه در دسترس شما نیست می‌توانید از آب برای شست‌وشوی دهان استفاده کنید.

4- مصرف مواد خوراکی شیرین را محدود کنید. مواد غذایی شیرین باعث تولید اسیدی در دهان می‌شود که اگر به مدت طولانی در دهان باقی بماند، باعث پوسیدگی و ایجاد حساسیت در دندان‌ها می‌شود.

5- سیگار را ترک کنید. استعمال دخانیات نه تنها باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود بلکه ممکن است باعث خشکی دهان، درد دندان، حساسیت لثه‌ها و سرطان دهان نیز شود.

علاوه بر این معاینه دندان‌ها هر 6 ماه یکبار اهمیت بسیاری دارد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین