تماس با ما خانه
RSS

با راههای طبیعی و تکنیک های آرایشی و جراحی زیبایی برای پرکردن گونه ها و صورت آشنا شویم.

ar4-6681

صورت و گونه های پر و تپل چهره را جوانتر کرده و به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که صورت و گونه های لاغر دارند همیشه به دنبال این هستند که صورتشان چاقتر به نظر بیاید. شما می توانید از یک سری تکنیکها و روشهای طبیعی استفاده کنید تا گونه هایتان تپل تر شده و صورتتان چاقتر بنطر بیاید، یا می توانید صورتتان را بطور فیزیکی و با استفاده از روشهای آرایشی و جراحی زیبایی برجسته تر  سازید. در ادامه روشهای طبیعی و روشهای فیزیکی برای چاقتر کردن گونه ها را ذکر می کنیم.

قسمت اول: روشهای طبیعی

۱٫انجام ورزشهای مخصوص صورت
شما می توانید با استفاده از ورزشهای ساده و ملایم، باعث به جریان انداختن خون در صورت شده و پوست خود را درخشانتر و پرتر سازید. با انجام این ورزشها در واقع هیچ چربی یا پوست اضافه ای در صورت تولید نمی شود، اما انجام روزانه این تمرینات باعث می شود گونه های لاغر پر و تپل تر به نظر بیایند.

با پشت کشیده و صاف بر روی یک صندلی بنشینید. استخوانهای شانه را پایین انداخته و بطور کلی شانه هایتان را ریلکس کنید، نباید هیچگونه تنش و انقباضی در شانه ها وجود داشته باشد، تا جایی که می توانید تنش و انقباض را در این ناحیه از بدن کاهش دهید. سینه باید به سمت بیرون و کاملا باز باشد.

خیلی آرام  و ملایم دهانتان را باز کنید. تصور کنید که در حال صحبت کردن با صدای آرام تا متوسط با شخصی در مقابلتان هستید. دهانتان را تا حدی  باز کنید که معمولا در هنگام صحبت کردن در چنین شرایطی به کار می برید. در این مرحله، شما همچنین باید هر دو لب پایینی و بالایی را به سمت درون بکشید  تا حدی که دندانهای جلویی را بپوشانند.

بطور همزمان، شما باید گوشه های دهان را به سمت عقب بکشید، طوریکه تا جایی که امکان دارد گوشه های دهان به دندان های آسیا نزدیک شوند. هر دو گوشه دهان بایستی طوری به سمت عقب کشیده شوند که هر دو در یک جهت مشابه و در یک سطح عمودی مشابه از صورت باشند. در این حرکت چانه بایستی خیلی آرام به سمت جلو حرکت کند.

صورت را به مدت ۳۰ ثانیه در این وضعیت نگه دارید. در این تمرین، شما باید حس کنید که ماهیچه های گونه و دهان کشیده می شوند. بعد از ۳۰ ثانیه به آرامی صورت را رها کنید تا به وضعیت استراحت و نرمال برگردد.

۲٫نیشگون گرفتن گونه ها
به آرامی و ملایمت نیشگون های کوچکی را از بالا و پایین استخوان گونه بگیرید. این نیشگون های کوچک گونه ها را چاقتر نمی کند، ولی این تمرین می تواند بطور طبیعی ظاهری شفاف و درخشان  به پوست دهد و باعث شود گونه ها روشن تر بنظر بیایند. گونه های روشن تر و درخشان تر همیشه پرتر نیز بنظر می آیند.

بعد از هر بار حمام کردن یا شستن صورت از لوسیون ها یا کرم های مرطوب کننده بر روی گونه ها استفاده کنید. اجازه دهید این کرم ها بر روی صورت خشک شده و آنها را نشویید.

تا حد امکان از کرم های نرم کننده استفاده کنید. این کرم ها مخصوصا طوری فرموله شده اند که باعث نرم شدن پوست می شوند، بنابراین پوست را مرطوب کرده و هر پوسته یا آسیبی را در پوست می توانند درمان کنند.

حتی اگر شما صبحها حمام می کنید، خیلی خوب است که شبها قبل از خواب مرطوب کننده زیادی را به صورت و بدن مالیده و سپس بخوابید.

به آرامی و ملایمت نیشگون های کوچکی را از بالا و پایین استخوان گونه بگیرید

۴٫استفاده از اسکراب شکر و کره شی
یک فنجان(۲۵۰ سی سی) کره شی آب شده را با سه چهارم فنجان(۱۸۵ سی سی) شکر مخلوط کنید تا به خوبی هم بزنید. مخلوط را در یخچال قرار دهید تا جامد شود، سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و این اسکراب را به آرامی به پوستتان بمالید و بگذارید تا ۵ دقیقه بماند. در انتها  با آب گرم صورتتان را بشویید.

دقت داشته باشید که این اسکراب را با حرکات چرخشی ملایم روی صورت بمالید. همچنین بعد از شستن صورت با آب گرم، پوستتان را با یک حوله نرم خشک کنید.

کره شی حاوی اسیدهای چرب زیادی ست، بنابراین می تواند به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست گونه ها کمک کند. این ترکیب باعث جوانتر شدن و پر شدن صورت می گردد.
شکر لایه بردار ملایمی به شمار می رود، بنابراین می تواند سلولهای مرده پوست گونه ها را که باعث می شوند  گونه ها کدر و لاغر به نظر بیایند را لایه برداری می کند.

۵٫خوردن سیب
سیب حاوی مواد مغذی و ویتامین هایی ست که برای پوست مفید هستند، بنابراین خوردن سیب و استفاده موضعی از آن بر روی پوست می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های  A,B,C بوده و همه این عوامل می توانند از آسیب بافتی و ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری کنند. سیب همچنین حاوی کلاژن و الاستین می باشد که پوست را صاف و سفت و تپل نگه می دارند.

سیب قرمز بهترین انتخاب می باشد.
یک سیب را برداشته و آن را به قطعات بزرگ برش دهید، سپس با استفاده از یک مخلوط کن آن را له کنید تا حدی که غلظتش در حد سس شود. این مخلوط را به آرامی و با حرکات چرخشی به پوست، مخصوصا گونه ها بمالید. بگذارید  به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه  بماند و در آخر با آب گرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

راه دیگر استفاده از مزایای سیب درست کردن نوشیدنی مخصوص با سیب می باشد. ۳ برش سیب را با ۳ عدد هویج کوچک و تازه و نصف فنجان(۱۲۵ سی سی) آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و با استفاده از میکسر آنها  را به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت به دست آید. این آب میوه را هر روز صبح بیاشامید تا خیلی زود تاثیر آن را متوجه شوید.

پتاسیم موجود در هویج می تواند از خشکی پوست جلوگیری کرده و این سبزی همچنین دارای خواص ضد التهابی می باشد که می تواند پوست را بازسازی و سفت کند. هویج همچنین مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C را برای بدن فراهم می کند.

لیمو ترش برای بدن دوز بالایی از ویتامین های A,B و C  و آنتی اکسیدان های دیگر را به ارمغان می آورد.

۶٫استفاده از آلوئه ورا
استفاده موضعی آلوئه ورا و مالیدن مستقیم ژل آلوئه ورا به گونه ها و پوست، با حرکات چرخشی و آرام می تواند بسیار موثر باشد. این کار را بطور جدی نیم تا یک ساعت قبل از حمام  و هر روز انجام دهید.

می توانید بطور متناوب هر روز صبح یک لیوان(۲۵۰ سی سی) آب آلوئه ورا را برای گرفتن نتیجه مطلوب بیاشامید. سعی کنید آب آلوئه ورا را خودتان تهیه کنید یا از انواع معتبر موجود در بازار استفاده کنید.

آلوئه ورا التهاب را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

۷٫درست کردن مخلوطی از گلیسیرین و گلاب
این مخلوط را هر شب قبل از خواب استفاده کنید. گلیسیرین و گلاب هردو دارای خواصی هستند که می تواند برای تغذیه پوست گونه ها مفید باشد.

گلیسیرین پوست را مرطوب نگه داشته و می تواند سرعت تکثیر سلولهای پوست را تنظیم کند.

گلاب می تواند پوستهای آسیب دیده را التیام بخشیده و پوستهای خشک را آبرسانی کند. همچنین گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده ملایم بوده و می تواند پوست را بدون خشک و تحریک کردن، تمیز و پاکسازی کند.

۸٫استفاده از عسل
عسل به روشهای متعددی می تواند به پوست کمک کند. زمانی که موضعی استفاده می شود، عسل بعنوان جاذب رطوبت عمل کرده و رطوبت محیط را به دام انداخته و جذب پوست می کند. در نتیجه پوست سالم تر و چاقتر به نظر می آید. آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند پوست را در برابر مواد آسیب رسان و باکتری ها محافظت کنند.

یکی از ساده ترین روشها برای استفاده از عسل، به کار بردن ماسک های طبیعی و ارگانیک حاوی عسل می باشد. این ماسک های طبیعی و خانگی می توانند بسیار موثر باشند اگر علاوه بر عسل حاوی سر شیر یا ماست نیز باشند.

راه دیگر استفاده از عسل، مصرف روزانه ۱ قاشق غذاخوری از آن می باشد.
شما می توانید خودتان ماسک های خانگی با عسل بسازید. ۱ قاشق چایخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری پاپایا یا انبه هندی مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت مالیده و بگذارید تا ۱۰ دقیقه  بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

دیگر روش درمان با عسل این است که می توانید آن را در وعده صبحانه خود بگنجانید. یک فنجان شیر، ۱ قاشق چایخوری کره نرم شده، ۱ قاشق چایخوری عسل، ۲ قاشق چایخوری پنیر ریز شده و یک قاشق غذاخوری جو دوسر  را با هم مخلوط کنید . و این ترکیب را در هنگام صبح همراه با یک لیوان آب پرتقال میل کنید.

شیر و دیگر محصولات لبنی پوست را آبرسانی کرده و قرمزی و آسیب های پوستی را تسکین می دهند، بنابراین ظاهر پوست را اصلاح می کنند.

جو دوسر می تواند خشکی و آسیب پوست را بهبود بخشد.
ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند از چین و چروک جلوگیری کرده و پوست شما را جوانتر سازد.

۹٫مصرف روغن
پوست ما بطور طبیعی چربی  مخصوص خودش را تولید می کند، و این روغن طبیعی می تواند رطوبت، شادابی و سلامت پوست را حفظ سازد. گونه هایی که پوست سالم و شفاف دارند بطور طبیعی تپل تر بنظر می رسند. اگر بدن چربی مورد نیاز خود را دریافت نکند، پوست آسیب دیده و گونه ها و صورت لاغرتر بنظر می رسند.

روغن های سالم را وارد رژیم غذایی خود کنید. با روغن های سالم و سودمند نظیر روغن زیتون آشپزی کنید. همچنین می توانید بطور منظم آجیل های سالم مصرف کنید.

اگر تصمیم به استفاده موضعی روغن ها بر روی پوست را دارید، می توانید روغن های گیاهی سالم را بعد از شستن و لایه برداری پوست با ماساژ ملایم به پوست صورت و گونه ها بمالید. از روغن های نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام یا روغن آووکادو استفاده کنید.

۱۰٫از عادتهای بد و مضر اجتناب کنید
به عنوات مثال بایستی از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید، چون هر دو این فعالیت ها موجب می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. پوستی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است انعطاف پذیری خود را نیز از دست می دهد و ظاهری نامطلوب پیدا می کند و باعث می شود صورت و گونه ها نیز لاغرتر بنظر برسند.

استفاده از کرم های ضد آفتاب، پوست را در برابر اشعه های ماورای بنفش مضر محافظت می کند. آسیب های پوستی مرتبط با آفتاب می توانند پوست را خشک کرده و گونه ها را لاغر نشان دهند.

آسیب های پوستی مرتبط با آفتاب پوست را خشک کرده و گونه ها را لاغر نشان میدهند

قسمت دوم: مواد آرایشی و جراحی زیبایی

۱٫تپل نشان دادن صورت با رژگونه سایه روشن
از یک برس آرایشی با کیفیت و تمیز استفاده کرده و یک رژگونه سایه روشن را  در امتداد  استخوان گونه و استخوان ابرو بکشید. سعی کنید که همراه با آرایش روزانه  از رژگونه استفاده کرده و ملایم رژگونه بزنید. سایه روشن بودن رژگونه باعث چاقتر و جوانتر نشان دادن گونه ها و صورت می گردد.

برای کشیدن رژگونه از به کار بردن پنبه، دستمال یا برس های آرایشی کوچک خودداری کنید. این وسایل می توانند ظاهری ناهموار و ناصاف به گونه ها داده و باعث شوند پودر رژگونه به درستی روی گونه پخش نشده و نور را به درستی منعکس نکند.

۲٫آرایش خود را هر شب پاک کنید
سعی کنید حتما  هرگونه آرایشی که در طول روز داشته اید را با استفاده از دستمال های پاک کننده یا هر پاک کننده دیگری که مناسب پوستتان است به خوبی و آرام پاک کنید.

تا جایی که  می توانید در هنگام بیرون رفتن از خانه آرایش نکنید. آرایش نکردن صورت برای یک یا دو روز به پوست شانس بیشتری برای تنفس داده و در نتیجه پوست سالمتر می ماند.

بطور مشابهی، باید از  مصرف کرم پودرها و کرم های  مایع سنگین اجتناب کنید، چون این کرم ها می توانند  پوست را خیلی بیشتر از پودرها یا رژگونه ها و کرم پودرهای معدنی خفه کنند.

۳٫درباره جراحی انتقال چربی بیشتر بدانید
با یک متخصص جراحی پلاستیک حرفه ای در باره روند انتقال چربی از یک نقطه از بدن به نقطه دیگر صحبت کرده و در این باره بیشتر بدانید. بسته به اینکه چه مقدار چربی در جای دیگری از بدنتان وجود دارد و ساختار صورتتان به شکلی ست، قادر خواهید بود به سرعت گونه ها یتان را با انتقال مستقیم بافت چربی از مناطق دیگر بدن به صورت چاق و تپل سازید.

این روند طولانی بوده و معمولا حدود ۶۰ درصد چربی منتقل شده به گونه ها باقی می ماند. این سلولهای چربی که منتقل شده و باقی مانده اند   مانند بقیه سلولهای چربی بدن زنده مانده و مانند آنها رفتار خواهند کرد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین