تماس با ما خانه
RSS

شاید دلفین‌ها را دوست داریم، زیرا آنها نیز چون ما از رده پستانداران هستند. دلفین ماده تنها یک فرزند به دنیا می‌آورد و دلفین نوزاد بسیار زیباست. این طور نیست؟

 

درد و رنج دلفین‌ها به انسان سرایت می‌کند. صید دلفین در منطقه تای‌جی ژاپن همه‌ساله با خشم واعتراض جهانیان روبرو میشود. ماهیگیران دلفین‌ها را به خلیجی هدایت کرده و سپس آنها را در آب می‌کشند.

H1391549622

کوچ دلفین‌ها به مسلخ

دلفین‌ها حیواناتی اجتماعی هستند و به صورت گروهی زندگی می‌کنند. آنها صدای یک‌دیگر را می‌شناسند. ماهیگیران برای صید دلفین با ایجاد نوعی صدای مصنوعی در زیر آب سبب می‌شوند که دلفین‌ها سیستم شنوایی‌شان مختل شود و به سوی خلیجی که ماهیگیران می‌خواهند بروند.

 

حمام خون در خلیج

گرچه مقامات ژاپن سعی می‌کنند خبر کشتار دلفین‌ها به خارج از این کشور نفوذ نکند، اما خون در آب خلیجی که در آن دلفین‌ها کشته شده‌اند این ماجرا را برملا می‌کند. به همین جهت است که ماهیگیران روش کشتن دلفین‌ها را تغییر داده‌اند. آنها میله‌ای آهنی به مغز دلفین شلیک می‌کنند. این میله از طرف دیگر مغز بیرون می‌آید و بسته می‌شود.

 

کسب و کاری پردرآمد

ماهیگیران، بسیاری از دلفین‌ها را کشته و گوشت آنها را می‌فروشند. آنها اما دلفین‌های زیبا را می‌فروشند. تقاضا برای دلفین‌های زیبا از سراسر جهان وجود دارد. ماهیگیران برای هردلفینی که می‌فروشند حدود ۱۵۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. انواع نادر دلفین تا ۵۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

دلفین‌هایی که می‌شناسیم

همین که نام دلفین به زبان می‌آید بیشتر مردم جهان به یاد دلفین نوع “پوزه بطری” می‌افتند. این نوع دلفین در بیشتر باغ وحش‌های بزرگ جهان نگهداری می‌شوند. آنها سرعت یادگیری‌شان بیشتر از دیگر انواع دلفین است و به همین دلیل به سرعت تربیت می‌شوند و سرگرم کردن مردم در شهرهای مختلف جهان را می‌آموزند.

S1391549709

باهوش و با قابلیت یادگیری زیاد

باهوشی دلفین‌ها سبب شده است آنها قدرت یادگیری فراوانی بیابند و بتوانند به سرگرم کردن مردم بپردازند. اما بسیارند کسانی که با زندگی دلفین‌ها در مراکز تفریحی مخالف‌اند و بر این نظرند که دلفین‌ها از زندگی در این مراکز رنج می‌برند، زیرا جای آنها نه در این استخرهای تفریحی، که در دریا و در کنار هم‌نوعان خود است.

 

دلفین‌های هنرپیشه

سامانه‌های عصبی پیشرفته دلفین‌ها و پیچیدگی مغزشان سبب شده که این جیوانات آبزی از ادراک بالایی برخوردار باشند. همین توانایی دلفین‌ها سبب شده که آنها بتوانند در مقابل دوربین فیلم‌ها نیز بدرخشند. سریال تلویزیونی “فلیپر” با استقبال فراوان بینندگانی در سراسر جهان روبرو شد. گفته می‌شود یکی از دلفین‌ها در جریان فیلم‌برداری “خودکشی” کرده است.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین