تماس با ما خانه
RSS

vQ1393955402

چک کردن ایمیل با توجه به حجم بالای پیام‌های بی‌موردی که برای کاربران ارسال می‌شود گاهی موجب می‌شود که پس از مدتی فرد عطای استفاده از ای‌میل را به لقایش بخشیده و برای فرار از حجم بالای ایمیل‌های بی‌ربط و با ربط آدرسی جدید ایجاد کند اما برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از ایمیل‌های یک بار مصرف استفاده کرد.

به گزارش دلگرم به نقل از ایسنا، ممکن است روزانه بارها آدرس ای‌میل شما پرسیده شود. در بانک، فرم ادارات مختلف، هنگام خرید برخی اقلام، ثبت نظر در برخی سایتها و وبلاگها و ده‌ها جای دیگر. در بسیاری موارد پس از مدتی شما با حجمی انبوه از ایمیل‌های دست و پاگیر و تبلیغی مواجه می‌شوید.

 

اگر شما مایل هستید آدرس اصلی خود را در اختیار هر سایت و شرکتی قرار ندهید، استفاده از ایمیل‌هایی یکبار مصرف راه‌حلی مناسب محسوب می‌شود.

فرض کنید می‌خواهید در سایتی ثبت نام کنید تا نرم‌افزار یک کتاب را برای شما ای‌میل کند، یا این‌که می‌خواهید دیدگاه خود را در مطلبی از وبلاگی که خوانده‌اید بازگو کنید اما به اجبار از شما خواسته می‌شود که آدرس ای‌میل خود را وارد کنید.

با گشت و گذاری کوتاه در دنیای مجازی می توانید با لیستی از ای‌میل‌های یکبار مصرف که قابلیتهای مختلفی دارند آشنا شوید. این نوع ایمیل‌ها تا چندین ساعت، روز و یا حتی چند سال می‌توانند اعتبار داشته باشند و ای‌میل‌های دریافتی را به صورت خودکار به ایمیل اصلی شما ارسال کنند.

البته ناگفته نماند که این قابلیت آخر در تمام ای‌میل‌های یک بار مصرف وجود ندارد. حتی برخی از این ای‌میل‌ها قابلیتی دارند که شما بتوانید پاسخ آن‌ها را از طریق ای‌میل اصلی خود و بدون افشای آدرس ای‌میل اصلی ارسال کنید.

 

بنا بر اعلام سایت‌های اینترنتی، برخی از سرویس‌های رایگان ایمیل یکبار مصرف عبارتند از:

http:www.mailnator.com
http://www.mytrashmail.com
http://www.mailexpire.com
http://www.temporaryinbox.com
http://www.maileater.com
http://www.jetable.org/en/index
http://www.guerrillamail.com
http://10minutemail.com
http://www.dontreg.com
http://www.tempomail.fr
http://www.tempemail.net
http://www.pookmail.com
http://www.Funpatugh.com
http://www.kasmail.com
http://greensloth.com
http://www.mytempemail.com
http://mailcatch.com

برخی دیگر از ایمیل‌های یکبار مصرفی که می توان آنها را مورد استفاده قرار داد عبارتند از:

Dispostable ، Mintemail، Filzmail، Guerrillamail،‌10Minutes، MailEater، Trashmail، MailCatch،‌ MyTrashMail ،Jetable،‌Spambox، Spam.la،‌Tempemail،‌SpamFree۲۴ و WhySpam.Me

که در این میان Jetable، و SpamMotel و MyTempEmail و MailCatch قابلیت forward کردن خودکار ای‌میل‌های دریافتی به ای‌میل اصلی شما و نیز ارسال پاسخ به آنها از طریق ای‌میل اصلی خود شما (بدون لو رفتن آن) را نیز دارند.

اما برای استفاده از هر یک از این ای‌میل‌ها لازم است برخی نکات را مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال در سرویسی مانند

10MinuteMailهمان طور که از نام آن برمی‌آید پس از ورود به سایت به شما به یک حساب ایمیل وارد می‌شوید که فقط ۱۰ دقیقه وجود خواهد داشت و در همین زمان می‌توانید در سایت یا سرویسی که می‌خواهید، عضو شوید و اطلاعات ارسالی آن را دریافت کنید. اگر ۱۰ دقیقه برای شما کافی نیست، برروی Give me ۱۰ more minutes! کلیک کنید تا ۱۰ دقیقه دیگر بر عمر ایمیل شما افزوده شود.

البته امکان ارسال نامه با این سرویس وجود ندارد که خب خیلی هم مورد نیاز نیست. یا برای استفاده از ایمیلی مانند Mailinator

شما می‌توانید از هر آدرس ایملیی به شکل yourname@mailinator.com استفاده کنید و از آدرس yourname.mailinator.com به آن دسترسی داشته باشید.

نیازی به عضویت هم نیست و محدودیتی هم از نظر زمانی برای ای‌میلها وجود ندارد. البته بهتر است که این نکته را هم مد نظر داشته باشید که هر آدرس ایمیلی در این سرویس برای همه قابل استفاده است و همه می‌توانند نامه‌های ارسالی در آن را ببینند و در واقع از نظر امنیتی خیلی توصیه نمی‌شود؛ اما اگر آنچنان کارتان از نظر امنیتی مهم نیست، گزینه بسیار خوبی است.

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید که از طریق yourname@mailinator.com در جایی ثبت نام کنید ، از Yourname@safetymail.info استفاده کنید که آدرس دیگری برای همین سایت است.

اما بنا بر اعلام پایگاه‌های اینترنتی گزینه دیگری که در میان لیست ای‌میل‌های یک بار مصرف وجود دارد و شاید از دیدن اسم آن کمی تعجب کنید جی میل است که یکی از بهترین گزینه‌ها هم محسوب می شود.

یکی از محاسن جیمیل این است که اگر یک ایمیل در آن داشته باشید مانند آن است که مثل این است که چندین جیمیل داشته باشید.فرض کنید آدرس ایمیل شما باشد: sepehr۲۰@gmail.com در این صورت اگر کسی به sepehr.۲۰@gmail.com یا s.e.p.e.h.r.۲۰@gmail.com یا sep…ehr۲۰۰@gmail.com یا نمونه‌های مشابه نامه‌ای ارسال کند، آن نامه به همان sepehr۲۰@gmail.com ارسال می‌شود.

درواقع شما با گذاشتن نقطه میان حروف نام ایمیل‌تان ، آدرسهای ایمیل جدیدی به وجود می‌آورید که البته نامه‌های ارسال به آنها همگی به آدرس اصلی ایمیل شما ارسال خواهند شد.

نکته دیگر آنکه ممکن است برخی سایتها اجازه استفاده از ای‌میل‌های متفرقه مانند Mailinator و 10MinuteMail را ندهند اما برای استفاده از جیمیل محدودیتی وجود نخواهد داشت و بدین ترتیب شما قادر به استفاده از امکانات مختلف این سرویس خواهید بود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین