تماس با ما خانه
RSS

اولین عمل های جراحی زیبایی شکم در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم به انجام رسید و این عمل های جراحی که معمولاً با جراحی فتق ناف صورت میگرفت قسمتی از پوست و چربی پایین شکم را بصورت قاچ هندوانه در می آوردند و پوست دو طرف را بهم می دوختند.

 surgery-beauty-abdomen10-e6

اما جراحی زیبایی شکم هم مانند سایر جراحی های زیبایی در اوائل قرن بیستم یعنی فاصله پرتنش دو جنگ بزرگ پیشرفت چندانی نکرد ولی بعد از آرامشی که بر دنیا حاکم شد و در دهه ۵۰ میلادی جراحان توجه کردند که برداشتن پوست و چربی به ترتیبی که ذکر شد نتایج چندان قابل توجهی ندارد و مانند لیفت صورت باید پوست و چربی را از نسوج زیر آن یعنی عضلات شکم جدا کرد و بدین ترتیب توانستند مقدار خیلی بیشتری از پوست و چربی را بردارند و چون برای اینکار باید تمامی پوست شکم را به طرف پایین آن می کشیدند و ناف هم همراه با پوست به طرف پایین جا به جا می شد بنابراین تکنیکی ابداع کردند که ناف از پوست اطراف خود جدا شده و بطرف پایین حرکت نکند و این ناف را از سوراخی که در پوست کشیده شده ایجاد میکردند، بیرون می آوردند.

 

جراحی زیبایی شکم، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

 

در جراحی زیبایی شکم پوست اضافه و چربی های اضافه شکم برداشته می شود

 

در این روش جراحی زیبایی شکم، پوست و چربی های اضافی شکم برداشته می شود و جدار شکم نیز دوخته می شود و در نتیجه شلی و افتادگی و برآمدگی جدار شکم نیز برطرف می شود. در جراحی زیبایی شکم برش جراحی همان برش عمل سزارین می باشد و بسته به وسعت عمل جراحی ناف جدید ساخته می شود و یا در صورتی که حجم شلی پوست زیاد نباشد از همان ناف قبلی بیمار استفاده می شود.

 

دانستنی های قبل از جراحی زیبایی شکم:
بیمارانی که سیگار می کشند حتما باید از یک ماه قبل از جراحی زیبایی شکم سیگار را ترک کنند. و چنانچه قصد حاملگی داشته باشند باید عمل جراحی زیبایی شکم را به بعد از حاملگی موکول کنند در این عمل معمولا ساکشن پهلوها نیز به طور همزمان انجام می شود. بهتر است بیماران حدود 3 هفته قبل از عمل سیگار مصرف نکنند. ساکشن ناحیه پهلوها نیز همزمان معمولا انجام می شود. محل اسکار جراحی روی خط سزارین است و به مرور کمرنگ می شود ولی بهتر است که سه ماه بعد از جراحی شکم محل اسکارلیزر نیز بشود تا اسکار به حداقل برسد.

در جراحی زیبایی شکم پوست اضافه و چربی های زاید شکم برداشته می شود و ناف نیز مجدا گذاشته می شود. با یک برش روی خط سزارین قبلی پوست و زیر جلد بریده می شود.

 

انواع جراحی زیبایی شکم:

سه نوع عمل جراحی پلاستیک شکم ابدومینوپلاستی (تامی تاک)، لیپوساکشن (خارج کردن چربی زیر پوستی) و یا ترکیب این دو روش استفاده می شود که اگرچه به ظاهر موفقیت آمیز بوده و موجبات رضایت فرد را فراهم کند اما عوارضی را به دنبال دارد.

 

عوارض جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)

 

از عوارض جراحی زیبایی شکم عدم تقارن شکم و محل نامناسب ناف می باشد

 

یکی از شایعترین عوارض عمل جراحی زیبایی شکم تنگی محل ناف جدید می باشد. به مرور زمان و به علت انقباض زخم ناف به مرور تنگ میشود. یکی از بهترین درمان ها گذاشتن گاز چرب در داخل ناف میباشد.

بعضی ها پیشنهاد می کنند که از تیله های اسباب بازی از جنس شیشه داخل ناف گذاشته شود و هر روز این تیله شستشو و چرب شود. از عوارض دیگر جراحی زیبایی شکم که متاسفانه وخیم ترین عارضه نیز می باشد سیاه شدن (نکروز) پوست شکم مخصوصا در نزدیکی محل برش می باشد در این موارد باید پوست نکروزه برداشته شود و پانسمان خیس گذاشته شود تا به مرور زمان بعدا گرافت پوستی انجام شود، شایعترین علت سیگار کشیدن بیمار و کشش بیش ازحد پوست و دوختن توسط جراح می باشد. از عوارض دیگر جراحی زیبایی شکم عدم تقارن شکم و بالا بودن محل برش شکمی و محل نامناسب ناف می باشد. از دیگر عوارض جراحی زیبایی شکم را میتوان تشکیل سروما نام برد که لازم است به طور مکرر با سوزن تخلیه شود.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین