تماس با ما خانه
RSS

برمبنای یک تحقیق، ابراز خشم در مقایسه با پنهان ساختن احساسات و عواطف کلید موفقیت در زندگی حرفه‌ای و شخصی است.

Hendoone.com: یک مطالعه‌ی جدید در مرکز مطالعات رشد بزرگسالان هاروارد (Study of Adult Development) نشان می‌دهد کــسانی که خشم و کلافه‌بودن‌شان را کنترل می‌کنند حداقل سه برابر بیشتر امکان دارد تا به خود بقبولانند زندگی شخصی‌شان نا امیدکننده است و عاملی نامرئی از پیشرفت‌شان در حرفه‌شان جلوگیری می‌کند.

اما در دیگر سو کــسانی که اجازه می‌دهند تا خشم‌شان به صورت سازنده آزاد گردد احتمال بیشتری دارد تا از نظر حرفه‌ای به درستی رشد کنند و از جنبه‌های فیزیکی و عاطفی روابط با عزیزان‌شان لذت برند.

پروفسور جرج وایلنت (George Vaillant) که یک روانپزشک در دانشکده پزشکی هاروارد است، مدیر مطالعات رشد بزرگسالان از سال 1965 بوده است و زندگی 824 مرد و زن را در 44 سال گذشته مورد مطالعه و پی‌گیری قرار داده است.

بنا بر گزارش سرویس بهداشت دانشگاه هاروارد، پروفسور وایلنت گفته است:«مردم خشم را به عنوان احساسی بسیار خطرناک می شناسند و همواره تشویق شده‌اند تا روش‌های تفکر مثبت را به کار برند. اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که این روی‌کرد نوعی هزیمت شخصی است و نهایتا انکاری آسیب‌زننده از حقایق نامطلوب است.»

«احساسات منفی مانند ترس و خشم فطری هستند و حائز اهمیت زیادی می‌باشند. عواطف منفی اغلب برای بقا ضروری هستند: آزمایشات دقیقی مانند آزمایش ما مستنداتی ارائه کرده‌اند مبنی بر اینکه این احساسات سبب محدود [به مرز] شدن و تمرکز دقت ما می‌شوند به گونه‌ای که می‌توانیم به درخت‌ها [جزئیات] به جای جنگل [کل] متمرکز شویم.»

با اینکه پروفسور وایلنت اعتقاد دارد خشم کنترل نشده مخرب است، اما او منتقد افزایش [استفاده از] دارو‌های ضدخشم-تثبیت کننده‌ی خلق‌وخو و همچنین مشاوره‌های مدیریت خشم است چراکه یادگرفتن ابراز خشم به صورت کنترل‌شده می تواند نقش مهمی در سلامت ما بازی کند.

او اینگونه ادامه می دهد:« همه‌ی ما خشمگین می‌شویم اما اشخاصی که یاد می‌گیرند چگونه خشم‌شان را با دوری از تبعات انفجاری و خود-مخرب عصبانیت کنترل نشده ابراز کنند به چیزی دست بافته‌اند که به طور غیرقابل باوری در زمینه‌ی تعالی کلی عواطف و سلامت روانی قدرتمند است. با تعریف و استفاده از این مهارت‌ها، ما می‌توانیم از آن‌ها را برای رسیدن به نتایج عالی استفاده کنیم.»

بر اساس مطالعه‌ی اخیر منتشرشده در مجله‌ی رفتار و شخصیت اجتماعی (Journal of Social Behaviour and Personality)، بیشتر از 55 درصد مردم گفته‌اند که یک دروه‌ی عصبانیت نتیجه‌ای مثبت برای آن‌ها داشته است درحالی که حدود یک‌سوم از آن‌ها تایید کرده‌اند که این دوره به آنها کمک کرده است تا خطاهای خودشان را متوجه شوند.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. نفیسه الفت گفت:

    مطلب خوب بود اماکامل تر و بیشتر ما لازم داریم

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین