تماس با ما خانه
RSS

شوینده های شیمیایی به دلیل مضراتی که برای پوست و تنفس دارند بهتر است آنها را با شوینده های طبیعی جایگزین کنید.

۱ (۱)
طرز تهیه شوینده های طبیعی
برای شروع به خاطر بسپارید جهت تهیه ماده شوینده هیچ وقت آمونیاک را با مایع سفیدکننده ترکیب نکنید که نتیجه آن گازی سمی است.

جوش شیرین و نمک، مواد ساینده ملایمی هستند که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جایگزین پودرهای ساینده آماده کرد. نمک با وجود ساینده بودن برای بسیاری سطوح نرم است. برای درست کردن یک شوینده معطر، یک یا دو قطره اسانس را داخل جوش‌شیرین یا نمک بریزید و آن را با همزن دستی بزنید. مخلوط را داخل یک شیشه کوچک که در آن محکم بسته می‌شود، نگه‌داری کنید. در صورت از بین رفتن بو، یک قطره دیگر اسانس به آن اضافه کنید.

لیمو به عنوان یک ماده ساینده
بوراکس و لیمو هر دو به عنوان تمیزکننده و سفیدکننده شناخته شده‌اند ولی هر کدام مجزا عمل می‌کنند. بوراکس به دلیل خاصیت قلیایی، ماده خوبی برای از بین بردن لک و چربی است و لیمو به خاطر خاصیت اسیدی در حذف لکه‌های آب و صابون بسیار موثر است. برای استفاده از هر دو ماده، نصف لیمو را داخل بوراکس ریخته و به عنوان یک ساینده حمام، آشپزخانه، کابینت و وسایل و تمیزکننده هر سطحی که احتمالا دارای جرم‌های اسیدی و قلیایی است، استفاده کنید.

برای از بین بردن زنگ زدگی و لکه های غذا از روی کابینت، لیمو را برش زده، مستقیم روی نقطه مورد نظر بمالید و بعد از ریختن آب لیموی تازه روی آن ۳۰ دقیقه صبر کنید.

شیشه پاک‌ کن طبیعی بسازید
با مخلوط کردن ۲ پیمانه آب، ۲ پیمانه الکل و ½ پیمانه آمونیاک خود شیشه شور بسازید. محلول را داخل اسپری بریزید. با استفاده از یک دستمال تمیز که پرز ندهد، شیشه را تمیز کنید. آمونیاک نقش مهمی در تمیزی شیشه داشته و الکل با تسریع در خشک شدن، به از بین رفتن خط‌ها و لکه کمک می‌کند.

جوش‌ شیرین
جوش شیرین در تمیز کردن پروتئین، روغن و ظرف غذای حیوانات خوب عمل می‌کند. چون کمی ساینده است می‌توان از آن برای شستشو نیز استفاده کرد. همچنین از بین برنده طبیعی بوی بد است. کافیست مقداری از آن را مستقیم روی قسمت مورد نظر بپاشید و با یک پارچه مرطوب آن را مالش دهید. برای پاک‌کنندگی بیش‌تر، آن را با آب و کره بادام زمینی ترکیب کنید تا به صورت خمیر درآید سپس روی سطح مورد نظر بمالید.

سرکه سفید
این اسید ملایم بر روی مواد قلیایی اثر می‌کند، حلال بوده، کپک را مهار و سفیدک صابون را پاک می‌کند. سرکه برای از بین بردن لکه چای و قهوه و زنگ فوق‌العاده است. سرکه سفید را داخل آب رقیق کنید و از آن برای کثیفی، سفیدک صابون، لکه‌های مواد معدنی آب و قطره‌های سفت شده موم شمع استفاده کنید. برای از بین رفتن بوی سرکه از یک قطره اسانس استفاده کنید. برای از بین بردن لک‌های بزرگ و مانده از قبل بر روی لباس، آن را داخل سرکه فرو ببرید، بگذارید سرکه یک ساعت روی آن باقی بماند، سپس آن را مالش دهید.

صابون ساده
تمیز کردن را با صابون‌های زیتون یا صابون‌های گیاهی مشابه امتحان کنید. این صابون‌ها در سطح مولکولی خاک را جذب کرده، به‌راحتی با آب می‌توانید چیزهای کثیف را بشویید.

سایر مواد طبیعی تمیز کننده
۱ قاشق‌ غذا خوری آمونیاک را با یک لیوان آب رقیق کنید. از این محلول قوی برای از بین بردن لکه‌های چربی  استفاده کنید.

مایع ظرفشویی طبیعی
به عنوان یک پاک کننده، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با ¼ پیمانه آب هم بزنید سپس یک قاشق چای‌خوری سرکه به آن اضافه کنید. دقت کنید همزمان این کار را انجام ندهید چون اسید سرکه، حالت قلیایی مایع ظرفشویی را از بین می‌برد.

نمک
برای ایجاد خمیری که لکه‌های آب سخت را از بین ببرد، ¼ پیمانه نمک را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین