تماس با ما خانه
RSS

انواع جوش های  ناحیه پشت

ar4-5303
– جوشهای سرسفید: که بر اثر کامدون های بسته ایجاد می شوند. زمانی که چربی به صورت یک برآمدگی سر سفید در زیر پوست،  تجمع می کند، تشکیل می شوند.

– جوشهای سرسیاه: زمانی که فولیکول های متصل در سطح پوست، باز شوند، جوش های سرسیاه تشکیل می شود. همچنین زمانی که کامدون ها باز هستند. علت سیاهی سر جوش، بر اثر واکنش غدد چربی با هواست. و بخاطر چرک کردن یا آلودگی غدد چربی،  نیست.

– کورک ها (پاپول ها) : جوش های برجسته که به صورت برآمدگی های کوچک صورتی رنگ در پوست پدیدار می شوند، به عنوان کورک شناخته می شوند.

– چرک دانه ها: که نوعی جوش دردناک بوده، برجستگی های پر از چرک سفید یا زرد رنگ، با پایه قرمز رنگ هستند.

– برآمدگی ها (ندولها) : زمانی که ضایعه جوشی در ناحیه عمیق تر پوست رشد می کنند و می توانند سخت و دردناک نیز، باشند.

– کیست ها: این عارضه بزرگتر از جوش های قبل، پر از چرک های عفونی و بسیار دردناک هستند و موجب ایجاد زخم در سطح پوست فمی شوند.

کسانی که آکنه‌های زیادی در قسمت پشت بدن‌شان دارند، باید فشارهای احتمالی روی این ناحیه را متوقف کنند. اگر همیشه از کوله‌پشتی یا تجهیزات مختلف ورزشی استفاده می‌کنید که پشت بدن را تحت فشار قرار می‌دهند، برای مدتی نباید این کار را ادامه دهید.

اگر استفاده نکردن از این وسایل برای شما امکان‌پذیر نیست، حداقل باید زیر لباس‌تان همیشه تی‌شرت نخی بپوشید.

فشار و اصطکاکی که این وسایل در طولانی‌مدت به پشت بدن وارد می‌کنند، می‌تواند بروز نوع خاصی از آکنه‌ها به‌نام آکنه مکانیکا را در این قسمت از بدن تشدید کند.

کسانی که آکنه‌های زیادی در پشت بدن‌شان دارند، باید فشارهای احتمالی روی این ناحیه را متوقف کنند

اگر در حال حاضر از آکنه‌های پشت بدن رنج می‌برید، به نکات زیر دقت کنید چون می‌توانند به شما کمک کنند.
– با اسفنج و یا لیفهای کمی زبرتر پشتتان را درحمام همیشه لایه‌بردای کنید اما در این کار زیاده‌روی نکنید چون پوست را حساس‌تر می‌کند.

– به ساحل بروید و اجازه بدهید پشت شما کمی در آب نمک دریا بماند چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شانه و پشت گردن خود را در آب دریا قرار دهید و پشت گردن و شانه هایتان را هم در معرض نور آفتاب قرار دهید این کار باعث می‌شود جای جوش‌ها زودتر خشک شوند و چربی بیش‌از اندازه پوست از بین برود.

– از مکمل زینک استفاده کنید. این دارو هرچند درمان قطعی جوش و آکنه نیست اما زینک برای درمان و پیشگیری جوش‌های بدن تجویز می شود. از دو راه می‌توانید از زینک استفاده کنید.

یکی اینکه می‌توانید به صورت مستقیم از استات زینک ½ درصد استفاده کنید و آن را با اریترومایسین ۴ درصد مخلوط کنید و به روزی دوبار به پشتتان بمالید اگر به استات زینک دسترسی ندارید از کپسولهای مکمل زینک استفاده کنید و آن را باز کنید و روغنش را به پوست پشت و شانه بمالید.

روش دوم این است که می‌توانید از قرصهای مکمل زینک در رژیم غذاییتان استفاده کنید اما مراقب باشید بیشتر از ۲۵ تا ۴۰ میلی‌گرم زینک در روز مصرف نکنید. برای جوش و آکنه های موضعی بدن بهترین گزینه روش اول است.

– اسکراب طبیعی درست کنید. این کار کمک می‌کند که سلولهای مرده پوست از بین برود و پوست شانه و پشت نفس بکشد. آب یک گریپ‌فروت متوسط و یا لیمو را با نصف فنجان شکر و نصف فنجان نمک دریایی مخلوط کنید و پشتتان را با آن ماساژ دهید بعد بشویید.

– pH بدن را کنترل کنید. یکی از دلایل جوش بدن استفاده از صابون‌ها و شامپوهای با خاصیت قلیایی بالاست این محصولات بهداشتی معمولا pHبالای ۵ دارند در حالیکه که نباید مواد قلیایی بیشتر از ۴ درصد به پوست بزنید. داخل یک قوطی تمیز و خالی شیشه پاک کن ترکیب نصف به نصف آب تصفیه شده و بدون کلر و سرکه سیب را مخلوط کنید و بعد از حمام از با اسپری به پشت و شانه بپاشید. و بگذارید جذب پوست شود و تا می‌توانید از شامپو و صابون‌های سبک مثل صابون بچه استفاده کنید.

– پوشیدن لباسهای نخی و آزاد لباس زیر تمیز و نخی، تمیز نگه داشتن موها و شستن مداوم ملحفه‌ها مسئله مهمی است که نباید نادیده بگیرید حتی ممکن است شما به پودر لباسشویی‌ که استفاده می کنید حساس باشید. مهم تر آنکه بعد از ورزش حتما دوش بگیرید و میوه سبزیجات و آب کافی را فراموش نکنید.

– مراقبت مناسب از پوست، نکته مهمی است که باید آن را جدی بگیرید. این مراقبت شامل کارهایی می‌شود مثل شُستن منظم پوست با استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم؛ دوش گرفتن بعد از پایان ورزش؛ تمیز نگه داشتن موها (حتما موها را کاملا در حمام بشویید و نگذارید چیزی از شوینده‌ها روی موها باقی بماند)؛ دستکاری نکردن آکنه‌های پشت بدن؛ قرار نگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید.

– اگر این روش‌ها هیچ فایده‌ای نداشتند، حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. متخصص پوست می‌تواند وضعیت شما را دقیقا بررسی کند و در صورت لزوم، داروهای خاصی را برای شما تجویز کند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین