تماس با ما خانه
RSS

وقتی سردرد میگرنی دارید، از ورزش کردن می ترسید؟ نترسید(مگر این که موقعیتتان خاص و نادر باشد). ورزش و متناسب نگاه داشتن اندام به شما کمک می کند تا میگرن را مدیریت کنید.

U1397372900

شما ممکن است فکر کنید که میگرن و ورزش با هم جور در نمی آیند؛و درمان میگرن با ورزش امکان پذیر نیست، اما نبیح رمدان، متخصص مغز واعصاب در کلینیک اختصاصی میگرن در شیکاگو و بنیاد سردرد بین المللی و کمیته ی تحقیقات پزشکی بر این باورند که این حرف افسانه ای بیش نیست.

البته تعداد اندکی هم معتقدند که ورزش و فعالیت باعث به وجود آمدن و یا تشدید میگرن آنها می شود. در واقع بیشتر بیماران مبتلا به میگرن های مزمن می توانند با ورزش درد های خود را آرام کنند و حمله های درد را کنترل نمایندو این امر برای آن ها تاییدی بر درمان میگرن با ورزش بود. دکتر رمدان می گوید:”کسانی که با ورزش سردرد می گیرند وضعیت بسیار نادری دارند. و کسانی که از وضعیت این افراد نتیجه می گیرند که ورزش برای میگرن خوب نیست، کاملا در اشتباه اند و ما نمی خواهیم شایعه پراکنی کنیم.”

نکته های ورزشی برای کسانی که از میگرن رنج می برند

افراد مبتلا به میگرن مزمن به نکات ورزشی زیر توجه کنند:

 

::برای درمان میگرن با ورزش:به طور منظم ورزش کنید. فعالیت هایتان منظم باشد.(ورزش های ایروبیکی مانند پاروزنی و یا دوچرخه سواری را انتخاب کنید). حد اقل سه جلسه در هفته را باید ورزش کنید. ضربان قلب خود را برای 10 تا 15 دقیقه روی 100 بار در دقیقه تنظیم کنید.

::برای درمان میگرن با ورزش:ورزش صبحگاهی فراموش نشود. صبح را برای ورزش کردن انتخاب کنید نه عصر را. این کار باعث می شود که خواب بهتری داشته باشید، وگرنه عادت خواب خود را به هم می زنید که با عث تشدید میگرنتان هم می شود.

 

::برای درمان میگرن با ورزش:وقتی سردرد  میگرنی دارید از ورزش های بسیار سنگین خودداری کنید. وقتی سرتان درد می کند، از ورزش های نامطلوب و سنگین مانند دویدن تند و متمادی و مثلا کیک بوکسینگ دوری کنید. به دلیل اینکه آنها نه تنها کمکی به کاهش میگرن شما نمی کنند بلکه آن را تشدید هم می کنند. همچنین در اثر این ورزش ها ، با تعریق زیاد، دچار کم آبی می شوید که آن هم دردتان را شدید تر می کند.

 

با این که تنها یک مدرک کوچک برای اثبات فایده ی مستقیم ورزش بر روی میگرن وجود دارد، تجربیات و مدارک زیادی هستند که می گویند ورزش بر هر درد بی درمان دواست! وقتی ورزش می کنید از اضطراب شما کاسته می شود و سیستم قلبی و عروقی شما بهبود می یابدکه همین باعث کاهش حمله های میگرن می شود.

دکتر رمدان، عادت های سالم زیر را برای آرام کردن میگرنتان به شما پیشنهاد می کند:

:: برنامه ورزشی منظمی داشته باشید. در افراد مبتلا به میگرن خطر احتمال حمله های قلبی و سکته های مغزی بالاست و کم تحرکی آنها نیز این ریسک را بالاتر می برد. اما ورزش های مناسب و منظم این ریسک را کاهش می دهد.

::خواب کافی داشته باشید. داشتن خواب کافی در فواصل زمانی معین، بخشی از فرآیند درمان میگرن و سردرد است که به کنترل سردرد هایتان کمک می کند به دلیل اینکه استراحت کافی، سطح استرس را هم پایین می آورد.

:: رژیم مناسب. داشتن برنامه غذایی منظم، دوری از خوردن خوراکی های محرک و نوشیدن کافی آب، به شما کمک می کند درد ها را کاهش داده و آنها را کنترل کنید. البته دوری از افراط و تفریط هم واجب است.

 

محققانی که این رابطه مهیج و جالب را بین میگرن و ورزش، کشف کرده اند در انتها به این نتیجه رسیده اند که باید تحقیقات بیشتری انجام شود. یکی از همین تحقیقات که اخیرا در نروژ و بر روی 69000 نفر انجام گردیده، به این نتیجه رسیده است که افرادی که دچار کم تحرکی اند، احتمال ابتلا به میگرن در آنها بیشتر از هم سالان فعالشان است. به علاوه محققان به این نکته اشاره کردند که تقریبا تمام کسانی که از میگرن رنج می بردند، کم تحرکی داشته اند.

با این حال، تحقیقات بیشتری باید صورت بگیرد. ولی جا دارد که بگوییم، اگر به سردرد های ورزشی(که بسیار نادر می باشند)، مبتلا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم که برای مدیریت بهتر سردرد هایتان حتما ورزش کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین