تماس با ما خانه
RSS

هموروئید ممکن است داخل مقعد (راست روده) باشد که به آن هموروئید داخلی می گویند و یا می تواند از زیر پوستی به بیرون مقعد بیاید که به آن هموروئید خارجی می گویند.

۱ (۳)
امروزه هموروئید به عنوان یک بیماری مزمن و شایع در نظر گرفته می شود. تا سن ۵۰ سالگی، حدود ۵۰ درصد بالغین برای دوره ای از زندگی خود با عوارض هموروئید نظیر خارش، احساس ناراحتی و خونریزی مکرر سر و کار دارند.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی، راه حل های درمانی گسترده ای برای هموروئید وجود دارد. خبر خوب تر آنکه بیشتر افراد قادر خواهند بود، با به کار گیری روش های درمانی خانگی و نیز ایجاد تغییراتی در سبک زندگی از بسیاری عوارض آن رهایی یابند.

هموروئید به طور عمده ۲ نوع داخلی و خارجی دارد. هموروئید داخلی در داخل رکتوم پیشرفت می کند ولی هموروئید خارجی تنها در زیر پوست اطراف مقعد قرار دارد.

برخی از علایم رایج هموروئید لخته شدن خون، توده اطراف مقعد، خونریزی در هنگام دفع مدفوع، سوزش در نزدیکی ناحیه مقعد و تمایل به دفع مدفوع حتی وقتی که هیچ مدفوعی وجود ندارد.

اگر هموروئید برای مدت طولانی چک نشود و مورد درمان قرار نگیرد می تواند منجر به عوارضی مانند خونریزی مزمن، مرگ بافت ها و حتی سرطان مقعد و روده بزرگ شود. خوشبختانه درمان هموروئید سخت نبوده و با استفاده از مواد طبیعی و ساده علایم آن بهبود پیدا می کند.

درمان های خانگی هموروئید
حمام آب گرم:

استحمام در وان آب گرم یکی از راهکارهای موثر در تسریع بهبودی هموروئید است. برای این منظور لازم است وان حمام را با آب گرم (نه داغ) پر کنید، و در این آب مدت ۲۰ دقیقه بنشینید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید تا زمانی که بیماری هموروئید درمان شود.

هشدار: هیچ ماده ای را با این آب مخلوط نکنید. این مواد می توانند هموروئید را بدتر کنند.

یخ:
اولین درمان خانگی بسیار موثر هموروئید یخ می باشد. یخ کمک می کند که رگ های خونی منقبض شده و تورم کاهش پیدا کند و درد شما بلافاصله تسکین یابد.

یک بسته یخ یا یک تکه یخ پیچیده شده در پارچه را مستقیما به مدت ۱۰ دقیقه روی محل آسیب دیده قرار دهید.

شما حتی می توانید از یک بسته کوچک سبزیجات منجمد (مثل نخود فرنگی یا ذرت) استفاده نمایید. بسته را درون یک پارچه پیچیده و روی مقعد خود قرار دهید. این کار را سه بار در روز و به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید.

 اولین درمان خانگی بسیار موثر هموروئید یخ می باشد

روغن چریش:

روغن چریش یک روغن سرشار از ترکیبات طبیعی مفید است که شما می توانید در خانه برای درمان همورئید از آن استفاده کنید. در ابتدا مقعد را با آن تمیز کنید. برای هر مرتبه انجام این کار، دو قطره از این روغن کافی خواهد بود. این روغن قادر به کاهش التهاب عروق درگیر در هموروئید خواهد بود. به عنوان یک راهکار کمکی، این روغن همچنین در کاهش درد و ناراحتی هموروئید موثر خواهد بود. روزی یک مرتبه از این روغن استفاده کنید، تا زمانی که هموروئید به طور کامل درمان شود.

 روغن چریش سرشار از ترکیبات طبیعی مفید است که برای درمان همورئید مفید است

آلوئه ورا:
یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بواسیر آلوئه ورا می باشد. خواص ضد التهابی و درمانی آلوئه ورا به کاهش تحریک و سوزش هموروئید کمک می کند. آلوئه ورا می تواند برای درمان هر دو نوع هموروئید داخلی و خارجی کارساز باشد.

برای درمان هموروئید خارجی مقدار کمی ژل آلوئه ورا را به مقعدتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید. این درمان ساده درد و سوزش مقعد را تسکین می دهد.

برای درمان خارجی بواسیر، برگ آلوئه ورا را به صورت نواری برش داده و قسمت های خار مانند آن را ببرید. سپس این قطعات برش داده شده را منجمد نمایید. نوارهای آلوئه ورای سرد و منجمد شده را برای درمان هموروئیدهای دردناک استفاده نمایید تا درد، سوزش و خارش شما برطرف گردد.

 یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بواسیر آلوئه ورا می باشد

نارون کوهی:

نارون کوهی محصولی مقرون به صرفه و با قیمت مناسب است که در هر داروخانه ای پیدا می شود. این محصول دارویی قابض و جمع کننده است. این دارو اثر قابل توجهی در کاهش ورم و التهاب هموروئید دارد. این محصول معمولا به شکل پدهای مرطوب در داروخانه ها وجود دارد که بیمار آنها را برای دو تا سه دقیقه روی مقعد قرار می دهد. لازم است این کار بعد از هر مرتبه استحمام انجام شود و تا درمان کامل هموروئید، ادامه یابد. غیر از پد مرطوب، شکل قطره و نیز پنبه مرطوب این دارو نیز وجود دارد.

نارون کوهی اثر قابل توجهی در کاهش ورم و التهاب هموروئید دارد

آب لیمو ترش:
آبلیمو حاوی مواد مغذی متنوعی می باشد که با تقویت مویرگ ها و دیواره رگ های خونی می تواند منجر به بهبودی هموروئید شود.

یک تکه پنبه را به آبلیموی تازه آغشته نموده بر روی مقعد خود قرار دهید. در ابتدا مقداری احساس درد و سوزش وجود دارد اما خیلی زود درد شما برطرف خواهد شد.

راه دیگر اینست که نیمی از لیمو را در داخل یک فنجان شیر داغ ریخته و آن را بنوشید. این کار را هر ۳ ساعت یکبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

همچنین می توانید آبلیمو، آب زنجبیل، آب نعناع و عسل (هر کدام نصف قاشق چایخوری) را با هم ترکیب نموده و روزی یکبار از آن بنوشید.

  آبلیمو حاوی مواد مغذی متنوعی می باشد که برای درمان هموروئید مفید است

روغن زیتون:
روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و بیشتر برای درمان هموروئید خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن خاصیت ارتجاعی رگ های خونی را افزایش داده و و بدین ترتیب به کاهش التهاب و کوچک کردن اندازه رگ های خونی متورم در مجرای مقعد کمک خواهد کرد.

روزانه یک قاشق غذاخوری زیتون مصرف نمایید. روغن زیتون به کاهش التهاب کمک نموده و چربی های غیراشباع آن عملکرد سیستم دفع مدفوع را بهبود می بخشد.

آب مقداری برگ آلو را گرفته و آن را به روغن زیتون اضافه کنید. این ترکیب را برای درمان هموروئیدتان استفاده نمایید. این ترکیب درد و تورم را شما بهبود خواهد بخشید.

     روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای درمان هموروئید استفاده می شود

 آب:
هنگامی که مبتلا به بواسیر داخلی یا خارجی می شوید مصرف آب را افزایش دهید. سعی کنید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

مصرف آب کافی کمک می کند که سیستم داخلی شما تمیز شده و کل بدن تان آبدار شود. آب دفع مدفوع را تسهیل نموده و مدفوع را نرم تر نموده و خروج آن را ساده تر می نماید. هنگامی که شما به اندازه کافی آب و سایر مایعات را مصرف نکنید روند خروج مواد زاید از بدن تان کند شده و احتمال تجمع مدفوع در روده ها بیشتر می شود. نتیجه نهایی مدفوع سفت تر خواهد بود که می تواند مشکل بواسیر را بدتر کند.

اگر شما مبتلا به هموروئید مزمن هستید که باعث خونریزی شدید می شود به دکتر مراجعه کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین