تماس با ما خانه
RSS

استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه آسیب‌های جدی را بر زندگی مشترک زوجین وارد می‌کند و موجب سردی روابط آن‌ها می‌شود.

تأثیرات مخرب تلفن همراه بر روابط زوجین را دست کم نگیرید ، ایمان نژاد جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگویی اظهار داشت: استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه آسیب‌های جدی را بر زندگی مشترک زوجین وارد می‌کند، به این صورت که وقتی در کنار همسرتان هستید، هرگز طرف مقابلتان راضی نیست که وقت خود را صرف این قبیل وسایل کنید، چراکه این امر موجب افزایش نارضایتی در رابطه زناشویی و کاهش میزان رضایت از زندگی و بروز افسردگی می‌شود و در اغلب موارد هم درگیری هایی را میان زوجین به وجود می آورد.

ایمان نژاد ادامه داد: هنگامی که وقت خود را صرف وسیله یا فردی غیر از همسر خود می‌کنید موجب می‌شود تا او علاقه‌اش را برای گفتگو و مشورت درباره مسایل زندگی از دست بدهد و این امر زنگ خطری جدی برای زوجین است.

این جامعه شناس گفت: علاوه بر این مسایل بروز شک در میان زوجین از مهم‌ترین پیامدهای استفاده بی‌رویه از تلفن همراه و وسایل ارتباطی نوین است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم به استفاده از تلفن همراه اعتیاد دارند، اما این رفتار از نگاه شریک زندگی معنای متفاوتی دارد، چراکه برخی از افراد تصور می‌کنند که همسرشان تلفن همراه را به آنها ترجیح می‌دهد.

ایمان نژاد خاطر نشان کرد: استفاده طولانی مدت از تلفن همراه باعث سرد شدن رابطه و در نهایت تضعیف آن می‌شود، در واقع این وسیله به ‌عنوان عامل اصلی جنگ میان زوجین است.

این جامعه شناس اذعان کرد: استفاده بیش از حد تلفن همراه باعث کاهش کیفیت ارتباط ما با شریک زندگی مان می‌شود که نتیجه آن چیزی جز کاهش رضایت از زندگی نیست، اگرچه ممکن است تصور کنید که استفاده از تلفن همراه نمی‌تواند تا این اندازه ویران‌کننده باشد، اما تاثیر گوشی تلفن همراه بر روابط خانوادگی فراتر از حد تصور است.پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین