تماس با ما خانه
RSS

2

اختلاف گریزی، صلح و آرامش کاذب را حکم فرما می کند. زن و شوهرهای اختلاف گریز، بهای سنگینی بابت اختلاف گریزی خود خواهند داد

ممکن این اتفاق برای بسیاری از شما زنان بیفتد که احساس کنید شوهرتان از شما دوری کند اما بهتر است برای کمک به بهبود مشکلات ارتباطی و یا حل آنها با تمام عوامل احتمالی ایجاد کننده این مشکلات رو به رو شوید و ….

ممکن این اتفاق برای بسیاری از شما زنان بیفتد که احساس کنید شوهرتان از شما دوری کند اما بهتر است برای کمک به بهبود مشکلات ارتباطی و یا حل آنها با تمام عوامل احتمالی ایجاد کننده این مشکلات رو به رو شوید. گاهی اوقات فهم مشکلات ارتباطی بسیار مشکل و پیچیده می شود. زمانی که دو طرف در حال مشاجره و نزاع با هم هستند ممکن است یکی از زوجین تصمیم بگیرد که اجتناب کند و یا به طور کامل چشم پوشی کند. بر اساس نوع مشکلاتی که هر فرد به تنهایی با آنها مواجه است و شرایطی که او در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند و .. می تواند دلایل اجتناب یا اختلاف گریزی یک مرد باشد. در هر رابطه ای بهترین کار ممکن تعامل و گفتگو با یکدیگر است تا شادی ها با دوام شوند و احترام اعتماد طرفین نسبت به هم پایدار باقی بماند. اما از آنجا که به طور کلی مردان در مقایسه با زنان، کمتر اهل صحبت و گفتگو پیرامون مشکلات هستند، احتمالا با چند بار شکست در تعاملات زناشویی، دچار حالت اختلاف گریزی شده و از تعامل سازنده برای رفع مشکلات خودداری می کنند.

اختلاف گریزی، صلح و آرامش کاذب را حکم فرما می کند. زن و شوهرهای اختلاف گریز، بهای سنگینی بابت اختلاف گریزی خود خواهند داد.

در برخی از زندگی های مشترک، زن و شوهر به ندرت درباره مسایل مهم با هم بحث می کنند. یعنی عمدتا مرد سکوت اختیار می کند و زن هم به این شرایط تن می دهد. بعضی از مردها نیز هنگام اختلافات، فورا بحث را عوض می کنند، گروهی از مردان نیز برای آنکه به اختلافات نپردازند، هشیارانه یا ناهشیارانه فقط در مورد کار، صورت حسابها و یا مشکلات فرزندان حرف می زنند.

این روابط ظاهرا مشکلی ندارند ولی چنین زن و شوهرهایی از صمیمیت وحشت دارند. هر چقدر زن و شوهر از بحث کردن در مورد اختلافات بیشتر طفره بروند، بیشتر از طرد شدن و رنجش خاطر می ترسند.

حال تصور می کنید چرا شرایطی ایجاد می شود که یک مرد اختلاف گریز می شود؟

چنانچه یک مرد شرایط و یا محل کار جدیدی را تجربه کند و یا هر گونه تغییرات استرس زای دیگر که مرتبط با کار، مسایل مالی و یا حتی چالش های روزمره اش باشد، ممکن است احساس کند که در حال غرق شدن است و لذا تمایل پیدا کند که از هر چالش و تغییری دوری کند. هر چند این یک راه حل برای این مشکلات نیست اما فهمیدن علت اینکه چرا شوهرتان از شما دوری می کند و نگران است می تواند به شما کمک کند که به او نزدیک تر شوید تا بتوانید مشکل اجتناب کردن از شما و نادیده گرفتن تان را بر طرف کنید.

داشتن استرس یا یک روز طولانی و پر مشغله می تواند هر کس را وادار به عقب نشینی از کل دنیا و تجدید قوا و کسب احساس بهتر کند.

بحران های میانسالی

ممکن است شوهر شما در حال تجربه کردن چیزی باشد که به آن بحران میانسالی گویند. ممکن است او در حال ورود به تغییرات کاری و حرفه ای باشد و یا به تازگی یک قرار داد کاری مهم را به هم زده باشد و .. غرق شدن او در احساسات و تفکرات اش درباره شرایط جدید و مواجهه سازنده با سبک زندگی جدیدش باعث دوری گزینی از شما شود. صحبت کردن با مرد زندگی تان، درباره هر چیزی که باعث نگرانی او شده و یا در مورد تغییرات بوجود آمده، یک راه برای به حرف آوردن او و شکستن سد ارتباطی او خواهد بود.

مشکلات یا دردسرهای کاری

اگر شما در حال تجربه کردن دردسرها یا مشکلات کاری تان هستید یا اینکه بیش از حد درگیر مشکلات فرزندان شده اید یا اینکه بنا به ضرورت با مسایل و مشکلات والدین و خواهر و برادر خود زیاد دست به گریبان شده اید، احتمالا توجه تان از همسرتان برگشته و لذا او احساس تنهایی و فراموش شدن می کند و احتمالا یک دلیل دوری گزینی شوهرتان از شما همین است.

وقت تبادل احساسات رسیده

زمانی که مرد از زن فاصله می گیرد و صحبت و تبادل احساسات میان آن دو رنگ می بازد مسلما عصبانیت جای خود را به تعامل سازنده زوجین می دهد. تبادل احساسات، زن و شوهرها را با هم صمیمی می کند و این صمیمیت به آنها جرات می دهد تا دلگیری ها و ترسها و مشکلات خود را که سرمنشا عصبانیت شان هستند بیان کنند. ما معمولا در آگاه شدن از آزردگی ها و ترسهای خود مشکل داریم. در جامعه ما، مردها در ابراز غم بیشتر مشکل دارند و لذا ناراحتی خود را با عصبانیت نشان می دهند پس عصبانیت معمولا علامت جریحه دار احساسات است.

بحث آزاد، برای زندگی زناشویی حیاتی است. این که دو انسان با سوابق متفاوت، جنسیت متفاوت و جهان بینی متفاوت با هم اختلاف نظر پیدا کنند، عادی است. ادغام دو شخصیت در یک رابطه، سختی ها و مشکلاتی دارد. اگر بخواهیم این سختی ها و مشکلات را تحمل نکنیم باید قید صمیمیت را که جوهر زناشویی اثر بخش است، بزنیم. پس بهتر است بپذیریم که اختلاف و بروز مشکل در زندگی مشترک اجتناب ناپذیر است و خودمان را آماده کنار آمدن با آن کنیم نه اینکه از تعامل سازنده در زندگی زناشویی، اجتناب کنیم.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین