تماس با ما خانه
RSS

از خواب بیدار می‌شوید و برای شستن دست و صورت خود به سراغ آب و آیینه می‌روید. ناگهان به چهره خود در آیینه نگاه می‌کنید و با یک صورت متورم و پف کرده روبرو می‌شوید. در حالیکه نوشیدن الکل یا اضافه وزن می‌تواند چهره شما را متورم‌تر از قبل نشان دهد اما دلایل دیگری نیز برای این موضوع وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و دلایل متورم شدن صورت را با هم مرور کنیم.

he4543

عفونت سینوسی:

اگر خطوط سینوس‌ها(فضای بین چشم، پشت پیشانی ، بینی و استخوان‌های گونه) ملتهب شده باشد یا عفونت کند، ممکن است با مخاط مسدود گردد. فشاری که در این شرایط ایجاد می‌گردد باعث می‌شود دردی در اطراف چشم ایجاد گردد و مایع زرد مایل به سبزی از بینی خارج شود. این شرایط حتی موجب سردرد نیز می‌شود. اگر چنین مشکلی داشته باشید با دیدن صورت پف کرده و متورم خود زیاد متعجب و شگفت زده نشوید. بیشتر اوقات، عفونت توسط ویروس ایجاد می‌شود. استراحت کنید، مایعات زیادی بنوشید و از آنتی هیستامین بدون نیاز به نسخه استفاده کنید. اگر شرایط بهبود نیافت با یک پزشک متخصص تماس بگیرید.

آبسه دندان:

وجود دندان شکسته یا اسیب دیده می‌تواند باعث ایجاد تورم و التهاب در آن گردد. در این شرایط باکتری‌های متعدد وارد دندان می‌شوند و شروع به تکثیر می‌نمایند. در این شرایط التهاب و عفونت دهان را فرا می‌گیرد. ممکن است بعد از این موارد درد دندان یا تورمی را در آن احساس کنید. اگر چنین شرایطی داشتید به یک دندانپزشک مراجعه کنید. او می‌تواند با تجویز آنتی بیوتیک عفونت را درمان کند. استفاده از آب و نمک و نیز مسکن بسیار مفید خواهد بود.

سندروم کوشینگ:

حتما شما نیز با هورمون کورتیزول آشنا هستید. کورتیزول از دسته هورمون‌های استروئیدی است که درغده آدرنال ترشح می‌شود. این هورمون به عنوان هورمون استرس شناخته شده است اما به تنظیم فشار خون، قند خون و سایر موارد نیز کمک می‌کند. زمانی که ترشح هورمون کورتیزول در بدن بیشتر از مقدار مورد نیاز باشد، منجر به بیماری کوشینگ می‌شود.

سندرم کوشینگ شرایطی است که در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود. این سندرم با صورت گرد و شبیه ماه شناخته می‌شود و پوست به راحتی کبود می‌شود. همچنین این شرایط در افرادی دیده می‌شود که از استروئید‌هایی همچون پردنیزون برای درمان یک بیماری مثل بیماری خود ایمنی استفاده می‌کنند. اگر در حال درمان بیماری خود هستید ونشانه‌های موجود را در خود مشاهده کردید از یک پزشک کمک بگیرید. این شرایط را می‌توان با دارو یا جراحی درمان کرد.

آلرژی:

واکنش‌های آلرژیک به مواد غذایی، گرده گل، دارو یا هر ماده دیگری علاوه بر چشمان قرمز و آبریزش بینی ممکن است باعث التهاب در صورت شود. استفاده از داروهای بدون نسخه می‌تواند التهاب را کاهش دهد اما مدیتیشن را نیز امتحان کنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که افراد پر استرس بیشتر از سایر افراد دچار التهاب و نشانه‌های مرتبط با آن می‌شوند.

سلولیت:

سلولیت عفونت باکتریایی پوست است که می‌تواند صورت شما را به سرعت ملتهب کند و نشانه‌های قرمز رنگی بر روی آن به جای بگذارد. اگر چنین نشانه‌هایی را در خود مشاهده کردید(به خصوص اگر تورم در حال توسعه و گسترش بود) بهتر است به سراغ یک پزشک متخصص بروید. اگر این شرایط درمان نشده رها شود ممکن است باعث ایجاد مشکلات فراوان گردد و حتی منجر به مرگ شود.

اوریون:

شیوع این بیماری در میان بیشتر افراد دیده می‌شود. اگر چنین شرایطی دارید ممکن است سردرد، تب و درد عضلات را نیز تجربه کنید. اگر پزشک شما وجود بیماری اوریون را تشخیص داد باید منتظر بمانید تا داروهای موجود کارشان را به درستی انجام دهند. در بیشتر موارد این بیماری بعد از دو هفته بهبود پیدا می‌کند.

تیروئید:

غده پروانه‌ای شکل در گلو هورمون‌هایی را ترشح می کند که برای تنظیم متابولیسم و دمای بدن ضروری هستند. اگر ترشح هورمون در آن کم باشد، تغییرات متابولیکی می‌تواند باعث متورم شدن بافت‌ها شود. همچنین ممکن است احساس سرما و ضعف داشته باشید، پوستتان خشک شود یا عادت ماهیانه نامنظمی داشته باشید. در این شرایط با یک ازمایش خون ساده می‌توان همه چیز را تشخیص داد. بر اساس همین آزمایش، پزشک قادر است داروهایی را برای درمان بیماری تجویز کند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین