تماس با ما خانه
RSS

رابطه زناشویی رابطه پیچیده ای است. مسایل ظریف بی‌شماری وجود دارد که با رعایت نکردن آنها یک مساله کوچک، می شود یک دعوای بزرگ. می شود یک بحث و مشاجره بیهوده. زن و شوهرها باید مسایلی را در زندگی بدانند و رعایت کنند که بتوانند برای سال های طولانی در کنار هم لحظه های شاد و عاشقانه ای را داشته باشند.
zz (3)
دوران تاهل از زیباترین دوران زندگی هر فردی – فارغ از زن یا مرد بودن – است. برای زیبایی بیشتر آن این 7 مورد را همیشه در نظر داشته باشید و به دوام رابطه خود کمک کنید.

برای دوام ازدواج این مسایل را رعایت کنید

1.مهربانی معجزه می کند
زندگی این روزهای همه ما بسیار شلوغ است و همه‌مان مشغله های کاری و فکری بسیاری داریم. گاهی تحت فشار سختی ها یادمان می رود مهربانی های خود را نثار اطرافیان کنیم. باید سعی کنید مهربانی را به عادت دایمی خود در زندگی بدل کنید. هر چه بیشتر مهربانی کنید، مهربانی بیشتری هم دریافت می کنید. این محبت رابطه میان انسان ها را قوی تر می کند.

2.همه انسان ها روزهای بد در زندگی دارند
این را به یاد داشته باشید هیچ کس، خوشبخت مطلق نیست. همه روزهای خوب و بد در زندگی خود دارند. طبیعت زندگی همین است که در کنار خوبی ها، بدی ها هم وجود دارند. برخی روزها هستند که آدم ها حوصله ندارند، شما به عنوان همسر باید این مساله را درک کنید و بدانید که نمی شود همیشه همه چیز خوب باشد و لبخند و شادی در خانه جریان داشته باشد. خود شما هم گاهی به قدری مشغله دارید که نمی توانید به اندازه کافی برای همسر خود وقت بگذارید. این مسایل را خیلی شخصی کنید و خیلی زود قضاوت نکنید. اگر یک روز طرف مقابل به شما کمتر توجه کرد، به این معنی نیست که دیگر دوستتان ندارد.

3.در جمع بحث یا دعوا نکنید
شک نکنید که همه آدم ها در زندگی با اختلاف هایی با یکدیگر مواجه می شوند. قرار نیست هر چه شما دوست دارید، همسرتان هم دوست داشته باشد. یا برعکس. عدم تفاهم در همه زندگی ها هست. با اینکه هر دو شما این اختلاف نظرها را قبول دارید، دلیلی وجود ندارد جلوی دیگران هم آن را مطرح کنید. وقتی جلوی دیگران بحث می کنید، خودتان پس از مدتی فراموش خواهید کرد، اما آنها در ذهنشان می ماند و این موجب بدنامی شما و همسرتان می شود. وجهه اجتماعی خود را برای  مسایل ساده یا حتی مهم خراب نکنید. مشاجره ها یا بحث کردن در مورد مسایلی که با هم اختلاف دارید را در خانه و تنهایی های خود انجام دهید.

4.بخشش بزرگ ترین نعمت است
زن و شوهرهایی که به راحتی می توانند یکدیگر را ببخشند، رابطه طولانی تر و قوی تری هم دارند. باید این درک را داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. همه انسان ها اشتباه می کنند و باید این واقعیت را پذیرفت و درک کرد. با این دید، می توانید عشق بیشتری به همسر خود بورزید و از آرامش بیشتری در رابطه خود بهره بگیرید.

5. همیشه با هم بخندید
احساسات خوب، به ویژه خندیدن موجب سرحال آمدن روح می شود.  وقتی با فردی که دوستش دارید، می خندید و از رویدادهای شاد و لحظه های ناب لذت می برید، یک مهر تایید بیشتر روی رابطه خود می زنید. برای هم لطیفه های جالب تعریف کنید. کلیپ های خنده دار تماشا کنید. به مکان های شاد و هیجان انگیز بروید و از ته دل با هم و در کنار هم به زیبایی های دنیا لبخند بزنید.

6.رک حرف بزنید
باید این را درک کنید که انسان ها قدرت خواندن فکر یکدیگر را ندارند. شما باید خواسته ها و نیازهای خود را به زبان بیاورید و سپس انتظار برآورده شدن آنها را داشته باشید. این مشکل بین بسیاری از زوج ها وجود دارد که خیال می کنند طرف باید خودش بفهمد که من الان چه می خواهم یا چه نیازی دارم! نه این طور نیست خیلی رک و صریح در مورد علاقه مندی ها، نیازها، خواسته ها و ایده های خود با همسرتان حرف بزنید. با هم همفکری کنید و برای انجام و برآورده کردن آنها با هم تلاش کنید. قرار نیست برای هم معما طرح کنید و ببینید طرف اینقدر آی‌کیو دارد که بداند در گوشه مغز شما چه می گذرد؟!

7. متعهد باشید
یکی از مهم ترین مسایلی که در رابطه زناشویی و حتی دوستی ها باید رعایت کرد، تعهد است. یا شما قبول می کنید وارد رابطه ای بشوید یا قبول نمی کنید. وقتی تعهد می دهید و قول می دهید در همه لحظه های شادی و غم در کنار هم باشید، باید در جریان زندگی هم این تعهد را عملا نشان بدهید. زن و مرد باید بتوانند به یکدیگر تکیه و اعتماد کنند. تعهد هسته اصلی روابط زناشویی است.

منبع:برترین ها

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین