تماس با ما خانه
RSS

15e6a6d3d98eccec550fc9bb3ab4abbe

بر اساس پژوهشی که در همایش سالانه دانشگاه پزشکی ورزشی امریکا ارایه شد، ورزش بسیارکم، حتی به میزان 2 دقیقه در روز، درد ناشی از اختلالات گردن و شانه را در بزرگسالان کاهش می دهد.

در این مطالعه که در دانمارک انجام شد، درد گردن و شانه و همچنین توان عضلات در کارمندان 198 اداره، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این تحقیق به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که به 2 دقیقه ورزش روزانه، 5 بار در هفته می پرداختند، گروهی که 12 دقیقه ورزش روزانه داشتند و گروهی که اصلا ورزش نمی کردند.

پس از 10 هفته، گروهی که 2 دقیقه ورزش روزانه انجام می دادند، شاهد کاهش درد گردن و شانه بودند و در گروهی که 12 دقیقه ورزش روزانه داشتند، کاهش درد چشمگیرتر بود. قدرت عضلات در هر دو گروه (2 یا 12 دقیقه ورزش روزانه)، 6 درصد بهبود داشت.

فعالیت فیزیکی منظم، اساس و پایه بسیاری از برنامه های توانبخشی است. بنابراین توصیه می شود ورزش و فعالیت بدنی هر چند اندک را فراموش نکنید.

این مطالعه نشان داد که کیفیت ورزش بر کمیت آن ارجح است. در بزرگسالانی که از درد مزمن گردن و شانه رنج می برند، ورزش حتی به مدت بسیار کم (2 دقیقه در روز) در کاهش و تسکین درد، نقش قابل ملاحظه ای ایفا می کند.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. SHIVA گفت:

    ورزش جزئی از زندگیه منه. به امید روزی که همه ورزش کنن

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین