تماس با ما خانه
RSS

اگر می‌خواهید کاناپه‌ای خوب از لحاظ اندازه، رنگ و زیبایی بخرید، اندکی تأمل کرده، مطلبی را که در زیر آمده بخوانید. شاید پیش از خرید، در انتخاب کاناپه مناسب کمکتان کند.

hou8101
کاناپه یکی از وسایلی است که می‌توان از آن استفاده‌های مختلفی کرد: نشستن برای تماشای تلویزیون، خواندن کتاب و حتی خوابیدن روی آن، همگی از موارد استفاده کاناپه هستند. جالب است بدانید که از بعضی کاناپه‌ها می‌توان برای مهمان‌های رسمی و در اتاق پذیرایی هم استفاده کرد.

اندازه و ابعاد
یک کاناپه خوب و عالی ۱۰۰ سانتی متر عمق، ۱۵۰ سانتی متر طول و ۹۰ سانتی متر ارتفاع و بلندی با یک نشیمن گاهی ۴۷ سانتی متری دارد. اگر علاقه دارید یک کاناپه قدیمی و سنتی داشته باشید کاناپه‌ای با دسته کتیبه دار انتخاب مناسبی است و برای یک کاناپه مدرن، کاناپه‌ای با دسته‌ای چهار گوش با‌‌ همان مقیاس‌های گفته شده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

طول کاناپه
بسیاری از مردم تمایل دارند کاناپه‌هایی داشته باشند که طول آن‌ها برای دراز کشیدن و حتی خوابیدن مناسب باشد، بنابراین به آن‌ها کاناپه‌های با طول ۲۲۵ سانتی متر یا حتی بزرگ‌تر از فضایشان پیشنهاد می‌شود.

فضاهای بدون دیوار
در جاهایی که کاناپه به دیوار تکیه داده نمی‌شود، همیشه به جای پشتی‌ها و کوسن‌های شل و سست از یک پشتی سفت و محکم استفاده کنید. این پشتی محکم کمک می‌کند به راحتی به آن تکیه کنید. اندازه پشتی کاناپه را کمی کوتاه (حدود ۸۰ سانتی م‌تر) انتخاب کنید.

هماهنگی رنگ ها
برای داشتن فضایی آرام کاناپه‌هایی در رنگ‌های یکپارچه و هماهنگ با رنگ دیوار‌ها و پرده‌ها توصیه می‌شود.

تشک های نشیمن گاه
کاناپه‌هایی را که دو تشک در قسمت نشیمن‌گاه دارند، انتخاب نکنید چون بیشتر از دو نفر روی این کاناپه نمی‌توانند بنشینند. اگر کاناپه شما ۱۷۰ سانتی متر یا بیشتر طول دارد از سه تشک در قسمت نشیمن‌گاه استفاده کنید و اگر طول کاناپه ۱۵۰ سانتی متر یا کمتر است، فقط از یک تشک استفاده کنید.

معیارهای راحتی کاناپه
یک فرمول خوب برای اینکه از راحتی آن مطمئن شوید این است که اندازه ارتفاع کاناپه و عمق آن ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی متر باشد؛ مثلا اگر کاناپه ۴۰ سانتی متر ارتفاع در قسمت نشیمن‌گاه و ۶۰ سانتی متر عمق دارد، ارتفاع و عمق را با هم جمع ببندید؛ عدد به دست آمده ۱۰۰ سانتی متر می‌شود یا مثلا ۵۰ سانتی متر ارتفاع را با ۶۰ سانتی متر عمق کاناپه جمع کنید که جمع آن‌ها ۱۱۰ می‌شود.
اگر قدتان کوتاه است، کاناپه‌ای ۱۰۰ سانتی متری و اگر بلند قد هستید کاناپه‌ای ۱۱۰ سانتی متری تهیه کنید.

تناسب سقف با کاناپه
اگر ارتفاع سقف منزل شما یا محلی مه قصد دارید کاناپه را در آن جا بگذارید کوتاه است، در نظر داشته باشید که کاناپه‌های کوتاه سقف اتاقتان را بلند‌تر نشان میدهند. بالعکس، در اتاقی با سقف بلند به کاناپه‌ای با پشت بلند احتیاج دارید تا اتاقتان حس و حالی سنگین و وزین داشته باشد.

طرح و مدل کاناپه
از طرح‌ها و نقش‌های بزرگ یا رنگ‌های مطابق مد روز مثلا رنگ‌های جیغ و تند برای صندلی‌ها و کاناپه‌های بزرگ استفاده نکنید. می‌توانید از این گونه طرح، نقش و رنگ‌ها برای کوسن‌ها و روانداز‌ها استفاده و کاناپه‌ها را در رنگ‌های خنثی انتخاب کنید. با این گونه طراحی هر زمان که به تغییر دکوراسیون نیاز داشته باشید، فقط باید کوسن‌ها را عوض کنید و به تغییر کاناپه نیازی ندارید.

کاناپه سنگین و محکم
مطمئن شوید کاناپه‌ای که می‌خرید، محکم و از مواد خوب ساخته شده است. یک کاناپه خوب را می‌توانید این طور امتحان کنید؛ یکی از پایه‌های جلو را ۱۲ تا ۱۷ سانتی متر بالا ببرید، پایه جلوی دیگر نیز باید‌‌ همان قدر بالا بیاید. اگر این کار را انجام دادید و پایه دیگر به‌‌ همان اندازه بالا نیامد، چارچوب کاناپه ضعیف است.

پیراهن مبل و رومبلی
همیشه از پارچه‌های تیره رنگ برای رومبلی استفاده کنید، این پارچه‌ها هم دیر‌تر کثیف و هم باعث می‌شود پایه‌های مبل و زیر آن‌ها مشخص نباشد

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین