تماس با ما خانه
RSS

یک پرسش مهم برای بسیاری از مردم ، بویژه کسانی که در فامیل خود سابقه بیماری قلبی دارند، این است که چگونه از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری کنیم؟ در حقیقت عواملی باعث افزایش احتمال بروز بیماری قلبی در افراد گوناگون می شوند.شما با شناختن عوامل خطرساز ، می توانید با پرهیز از آنها ، احتمال بروز بیماری قلبی را در خود کاهش دهید.

hhh964
1- مصرف سیگار یا هر نوع دخانیات . سالهاست که پزشکان در باره مخاطرات مصرف دخانیات هشدار می دهند ولی متاسفانه همچنان شاهد گسترش مصرف آن هستیم.برای حفظ سلامتی بهتر است که از مصرف هر نوع دخانیات و نیز از هم نشینی با سیگاریها و استشمام دود آنها ، به سلامت خود کمک کنیم.
2- مصرف روغن های جامد ترانس. امروزه این روغن ها در انواع غذاها مصرف می شود. بهتر است بدانیم که این نوع روغن ها باعث افزایش کلسترول بد خون LDL ، می گردد. این کلسترول باعث رسوب شدن چربی در دیواره های داخلی شریانهای خونی شده و سرانجام به انسداد رگها منجر می شوند.با کاهش مصرف چربی های ترانس ، میزان این چربی نا مطلوب را در خون خود کاهش دهیم.
3- مصرف زیاد نمک. نمک یکی از عناصر مهم و ضروری بدن است ؛ اما مصرف زیاد آن می تواند باعث افزایش فشار خون شده و سرانجام به نارسایی قلبی منجر گردد. با کاهش مصرف نمک به سلامت قلب خود کمک کنیم.
4- داشتن اضافه وزن و چاقی . اگر قلب را به صورت یک موتور تصور کنیم ، چاقی و اضافه وزن باعث تحمیل بار اضافی به این موتور می گردد.با کاهش وزن و حفظ تناسب اندام و انجام ورزش های مناسب، می توانیم قلب سالمی داشته باشیم.
5- مصرف نکردن داروهای لازم و عدم مراجعه به پزشک. گاهی ما باید بپذیریم که برای کاهش اثرات برخی از عوامل خطرزا، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و داروهای تجویزی را به موقع مصرف کنیم. بطور مثال فشار خون بالا و یا کلسترول بالا را می توان به موقع با مصرف داروهای مناسب ، کاهش داده و یا تحت کنترل در آورد.هرگونه سهل انگاری و یا کله شقی در امتناع از مصرف داروهای تجویزی، می تواند خطر را افزایش دهد.

 

منبع: ir-med.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین