تماس با ما خانه
RSS

 

اگر می‌خواهید اضافه وزن پس از بارداری خود را کاهش دهید یا در دوران بارداری خوش اندام به نظر برسید، ما ۵ راه پیش روی شما قرار خواهیم داد.

 ۱٫ هر روز ۵ دقیقه را روی خواسته‌هایتان تمرکز کنید
هدف‌هایتان را بشناسید و هر روز به آنها فکر کنید. تا زمانی که یک تغییر در زندگی شما تبدیل به عادت شود، ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. بنابراین بهتر است برای ایجاد هر تغییری، از همین حالا به فکر باشید.

۲٫ زمان‌هایی که استرس دارید، یوگا کنید
استرس، تولید آدرنالین و کورتیزول در بدن را افزایش می‌دهد. این استرس ممکن است نتیجه خستگی فیزیکی، کمبود خواب، رژیم غذایی نامناسب، استرس ذهنی و احساسی، آسیب جسمی یا دیگر عوامل باشد. استرس و کورتیزول بالا بر عکس‌العمل انسولین در بدن تاثیر می‌گذارد و در نتیحه کاهش وزن بدن را دشوار می‌کند. کنترل کردن استرس با تمرکز، یوگا، مثبت اندیشی یکی از عوامل ضروری برای کاهش وزن است.

۳٫ مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی خود را متعادل کنید
سعی کنید ۳۰% از انرژی خود را از پروتئین موجود در مرغ، ۴۰% را از کربوهیدرات‌های اشباع نشده و ۳۰% دیگر را از اسیدهای چرب ضروری مانند آجیل، روغ زیتون و آواکادو به دست آورید.

صبحانه خود را از موادی انتخاب کنید که سرشار از پروتئین و غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند. دانه‌های چیا، آفتاب گردان، آجیل و تخم مرغ منابع خوبی از چربی‌ها هستند. صبحانه باید شامل مواد سرشار از پروتئین، ناهار شامل کربوهیدرات‌های پیچیده به همراه پروتئین و شام حاوی پروتئین و سبزیجات باشد.

برای کاهش وزن بعد از زایمان، حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید

۴٫ تعادل پی اچ (یک کمیت لگاریتمی که میزان اسیدی یا بازی بودن مواد را مشخص می‌کند) را در رژیم غذایی خود رعایت کنید
بیشتر رژیم غذایی غربی‌ها به دلیل مصرف زیاد گوشت و غلات، اسیدی است. مقدار زیاد اسید در بدن موجب چاقی در ناحیه شکم می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. برای متعادل کردن اسید و آلکالین در خون، روز خود را با نوشیدن مخلوط آب لیمو و آب یا آب سبزیجات سبز رنگ آغاز کنید. دیگر مواد حاوی آلکالین، عنبه، سیب، آناناس، تمشک، لیمو، گریپ فروت، لیمو شیرین، کیوی، توت و مرکبات و سبزیجات سبز رنگ است.

۵٫ ورزش را در برنامه روزانه خود فراموش نکنید
حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید. بدنسازی حجم ماهیچه‌های شما را افزایش می‌دهد که بر سوخت و ساز بیشتر بدن موثر است.

منبع:  niniban.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین