تماس با ما خانه
RSS

زیباتر شدن همیشه هم گران نیست، می توانید با استفاده از وسایلی که در خانه یافت می شود و ارزان است، به خودتان برسید و زیباتر شوید.

به نوروز نزدیک می شویم و همه به فکر نظافت خانه و رسیدگی به سر و وضعشان هستند، همه می خواهند در دید و بازدید های نوروز، زیباتر شوند و مشکلات زیباییشان به چشم نیاید، از همین روزهای اسفند ماه شروع کنید و تا عید از انواع و اقسام روش های زیبایی طبیعی بهره بگیرید. همین لوازمی که در آشپزخانه ای یافت می شود می تواند قدمی در راه زیباتر شدن ما باشد، از انواع روغن ها گرفته تا میوه جات و سبزیجات.

برای از بین بردن لکه‌های پوستی

۱٫روزی ۲ بار یک پنبه تمیز را به کمی آب پرتقال یا آب لیموترش آغشته کنید و آن را روی لکه‌های پوست دست یا صورتتان بمالید. آب پرتقال و لیموترش، حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند در کم‌رنگ کردن لکه‌های پوستی نقش بسزایی داشته باشند.

۲٫مخلوطی از ۲ عدد بادام پوست‌کنده و رنده‌شده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش درست کنید. این مخلوط را پس از هم زدن و یکدست کردن، روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. در حالی که این ماسک طبیعی روی پوستتان است، با کسی حرف نزنید و نخندید تا روی صورتتان خشک نشود و پوستتان چروک نیفتد. پس از گذشتن ۱۰ دقیقه، صورتتان را با آب خنک بشویید و با حوله‌ای نرم آن را خشک کنید. اگر این کار را روزی یکبار، به مدت ۱۰ روز انجام دهید، مطمئن باشید پوستی شفاف، زیبا و بدون لک خواهید داشت.

۳٫ ۱۰۰گرم برگ ریحان و نعناع خشک و پودر شده را با هم مخلوط کنید. سپس کمی پودر زردچوبه و آب گل محمدی به آن بیفزایید و خمیری یکدست با آنها تهیه کنید. این خمیر را یک روز در میان به مدت ۲ هفته روی صورتتان بگذارید و هر بار هم پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، با آب ولرم آن را بشویید تا پوستی صاف و بدون لک داشته باشید.

برای انجام پیلینگ خانگی

پیش از هر چیزی، پس از پیلینگ پوست صورتتان، حتما از نرم‌کننده‌های ملایم استفاده کنید تا دچار خشکی و ترک پوست نشوید. ضمن اینکه مواد مخصوص پیلینگ را هم نباید اطراف چشم‌ها بمالید.پس از پیلینگ پوست صورت، کمی خیار رنده شده روی پوست خود قرار دهید تا التهاب و قرمزی ناشی از پیلینگ از بین برود.

۱٫توت‌فرنگی، حاوی اسیدسالیسیلیک است. اسیدسالیسیلیک، یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های پیلینگ و ضدلک محسوب می‌شود بنابراین می‌توانید کمی توت‌فرنگی رنده شده را با یک عدد سفیده تخم‌مرغ و ۲ قطره روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید. با این کار از شر سلول‌های مرده و لکه‌های پوستی خلاص خواهید شد و پس از ۲ هفته پوستی نرم و شفاف خواهید داشت.

۲٫کمی روشور (سفیدآب) را رنده و با مقداری آبلیموی ترش مخلوط و خمیر یکدستی درست کنید. این خمیر را پیش از استحمام ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. پس از شستن آن، می‌بینید تمام سلول‌های مرده پوستتان کنده می‌شوند و صورتتان طراوت خاصی به دست می‌آورد. اگر هفته‌ای یک یا ۲ مرتبه، این کار را انجام دهید، تا حد زیادی از شر جوش‌های سرسیاه، جای جوش و لکه‌های پوستی خلاص می شوید.

۳٫یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید. این مخلوط را ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا اثر شگفت‌انگیز و طبیعی آن را در پیلینگ پوستتان ببینید. سفیده تخم‌مرغ، حاوی آنزیمی به نام «لیسوزین» است که باکتری‌های سطح پوست را جذب می‌کند و از بین می‌برد. آب پرتقال هم حاوی اسیدسیتریک است. اسیدسیتریک سلول‌های مرده پوست را از سطح آن جدا می‌کند و باعث ترمیم پوست با سلول‌های تازه می‌شود.

سیب زمینی

بهترین راه برای برطرف کردن حلقه های سیاه اطراف چشم، استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی بزرگی را در مخلوط کن بیندازید، آب خمیر به دست آمده را بگیرید و تفاله مانده را ۲ قسمت کرده و برای۱۰ دقیقه روی ۲چشم بگذارید.

جوی دو سر

اگر دچار خارش پوست هستید جو را امتحان کنید. اگر از آفتاب‌سوختگی، نیش حشرات، اگزما، خشکی پوست یا دیگر مشکلات پوستی رنج می‌برید جو می‌تواند تا حد زیادی شما را تسکین دهد. از جوهای بسته‌بندی که دارای هرگونه طعم‌دهنده و افزودنی هستند روی پوست خود استفاده نکنید. جو را برای چند دقیقه داخل مخلوط کن بریزید و سپس با آب گرم ترکیب کنید. خمیر را روی پوست خود بگذارید.

محصولات طبیعی، نگهدارنده و ترکیب شیمیایی ندارد که بخواهد برای پوست شما آسیبی به همراه داشته باشد، اما ممکن است به آنها حساسیت داشته باشید، پس ابتدا در گوشه ای از پوستتان آن را امتحان کنید و در صورت عدم بروز قرمزی و خارش، آن ها را استفاده کنید، نکته ی دوم در باره ی طول مدت اثرپذیری است که مطمئنا بیشتر از محصولات شیمیایی زمان می برد، پس صبور باشید.

منبع: تبیان

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین