تماس با ما خانه
RSS
Brain-in-cogs

 

1. برای داشتن خلاقیت:بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرید

وقتی می خواهید کاری انجام دهید، یکی از معمول ترین اقدامات، پیش بینی اتفاقات و حالاتی است که ممکن است در طول انجام کار اتفاق بیفتد. معمولا اکثر افراد حاضر نمی شوند، به بدترین حالت های ممکن و بدترین اتفاق ممکن فکر کنند، چون حال و حوصله چاره اندیشی برایش را ندارند، در حالیکه فکر کردن به این وضعیت می تواند باعث رسیدن شما به راهکارهایی نوآورانه شود.

 

2. برای داشتن خلاقیت:چرا؟ این سوال را حتما از خود بپرسید

چرا لغت سوالی است که معمولا بر زبان افراد کنجکاو جاری می شوند. کسانی که به دنبال جواب سوال ها و پاسخی قانع کننده برای پرسش ها می گردند. قدرت چرا آنقدر زیاد است که می تواند ذهن را خلاق کند و باعث شود پرسشگر برای یافتن پاسخ سوالش به دنبال راهکارهای ابتکاری بگردد.

 

3. برای داشتن خلاقیت:وانمود کنید که یک پاپاسی هم پول ندارید

این روش را حتما امتحان کنید. خودتان را در وضعیتی تصور کنید که ته جیبتان خالی خالی است و حتی یک قران هم ندارید تا به زخم زندگی بزنید. فکر کنید اگر با چنین وضعیتی مواجه شوید، چکار می کنید؟ چه راهکاری در پیش می گیرید؟

خیلی ها بر این باورند که محدودیت، خلاقیت می آورد.

 

4. برای داشتن خلاقیت:فکر کنید هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد

کمی خود را از قاعده ها، چارچوب ها و کلا هر چه فکر می کنید دست و پا گیر است، رها کنید و دست کم برای یک کار خاص سعی کنید از هیچ قانونی پیروی نکنید. البته این بدان معنا نیست که خود را در شهر هرت تصور کنید، هر کاری هم دلتان خواست بکنید و اصلا هم برایتان مهم نباشد که پایانش چه می شود.

همه حرف این است که سعی کنید موانع خلاقیت را بردارید تا بهتر بتوانید فکر کنید و نوآور باشید.

5. برای داشتن خلاقیت:فکر کنید تنها 5 دقیقه زمان برای حل مشکل خود دارید

واقعا اگر تنها 5 دقیقه زمان برای حل یک مشکل داشته باشید، چکار می کنید؟ سعی کنیدبرای حل یک مشکل این روش را امتحان کنید. خیلی وقتها بدون اینکه خودتان متوجه شوید، راه حل آنهم از نوع خلاقانه اش به ذهنتان می رسد.

فقط توجه داشته باشید که استرس به خود راه ندهید.

 

6. برای داشتن خلاقیت:لقمه را عمدا دور سر خود بچرخانید

بعضی وقت ها بد نیست که لقمه را دور سر خود بچرخانید، یعنی کاری را از راه معمول خودش انجام ندهید و ببینید چه راهکار دیگری به ذهنتان می رسد که کار مورد نظر را به سرانجام برسانید.

به همین سادگی می توانید طعم خوش خلاقیت را بچشید.

 

7. برای داشتن خلاقیت:به تکامل فکر کنید

کمال گرایی با همه خوبی هایی که دارد، بدی هایی هم دارد که اگر گرفتار آن شویم، ما را نه تنها جلو نمی برد، بلکه باعث پسرفت هم می شود. به این فکر کنید که کار مورد نظرتان را باید به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین