تماس با ما خانه
RSS

زندگی سرشار از احتمالات و اتفاقات غیرمنتظره‌ای است که گاهی همه‌ ما را غافلگیر می‌کند. اغلب وقتی در حال مبارزه و تقلا برای به دست آوردن هدفی هستید، مسیر موفقیت برایتان چندان روشن نیست اما در این شرایط بحرانی و سخت باید اجازه بدهید که دیدگاه و جهان‌بینی خاص خودتان بر شرایط حکمفرما باشد نه اینکه کنترل زندگی‌تان را به دست اتفاقات و شرایطی بگذارید که در آن احاطه شده‌اید.

ra4-3852

اعتماد به‌نفس، دارویی که باید بنوشید
ناامنی و ضعف شما را از پا در خواهد آورد اما داشتن اعتماد به‌نفس شما را به سطح بالایی از زندگی خواهد کشاند. وقتی توانستید جزئیات آنچه که در زندگی دنبالش هستید را فهرست‌بندی کنید اعتماد به‌نفس به خودی خود به دنبال شما خواهد آمد اما اگر اعتماد به‌نفس نداشته باشید در هر کاری که دست به انجام آن می‌زنید راهی برای شکست و عدم موفقیتتان پیدا می‌شود. هر کاری که شما قادر به انجام آن هستید در واقع از نیروی اعتماد به‌نفستان ریشه می‌گیرد. یادتان باشد هر چقدر هدف بزرگ‌تری انتخاب کنید به همان اندازه خود را با چالش بزرگ‌تری روبرو خواهید کرد. به محض اینکه هدفی را انتخاب کنید موانع آشکار خواهد شد. در واقع موانع برای این هستند که قاطعیت و تصمیم شما را برای انجام هدف بسنجند. موانع می‌خواهند به شما نشان دهند که با وجود مشکلات تا چه اندازه برای رسیدن به هدفتان مصمم هستید. در این بازی، فردی که اعتماد به‌نفس بیشتری دارد برنده است و هرگز تسلیم نخواهد شد.

چگونه ششم شوید؟
وقتی به درستی برای خودتان مشخص کرده‌اید که دنبال چه هستید و می‌خواهید به چه کسی تبدیل شوید، حال زمان آن است که دایره روابط خود را با افراد تاثیرگذار و بانفوذ پر کنید. داشتن «الگو» در زندگی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت دلخواهتان است. داشتن چنین الگویی به شما کمک می‌کند تا به سطحی که آرزویتان است به‌صورت اصولی و درست دست یابید. اگر شما در دایره روابطتان به 5 آدم با اعتماد به‌نفس بچسبید، در اثر معاشرت و ارتباط با این 5 نفر بدون تردید نفر ششمی خواهید شد که اعتماد به‌نفس خوبی خواهد داشت. اگر به 5 نابغه و باهوش بچسبید شما نفر ششم خواهید بود، اگر به 5 میلیونر بچسبید مطمئنا میلیونر ششم شما خواهید بود، اگر با 5 احمق ارتباط داشته باشید احمق ششم شما خواهید بود و اگر با 5 ورشکسته ارتباطات عمیق دوستی شکل دهید و از آنها الگو بگیرید با یقین می‌توان گفت ورشکست ششم کسی نیست جز شخص شما و به همین ترتیب با انتخاب‌هایتان در زندگی است که از خود یک فرد موفق یا یک ورشکسته و احمق می‌سازید. مراقب دایره روابطتان باشید.

برنامه داشته باشید
شخصی تعریف می‌کرد که در طول هفته 60 تا 70 ساعت به کار مشغول بود اما پیشرفتی که همیشه انتظارش را داشت به دست نمی‌آورد. یکی از مشکلات بیشتر افراد نداشتن برنامه‌ریزی و عادت‌های درست در زندگی است. این مهم نیست که تا چه اندازه زمان صرف فعالیت‌هایتان می‌کنید بلکه مهم کیفیت اعمال شماست.

اولویت‌های زندگی‌تان را مشخص کنید و براساس آن به موقعیت‌هایی که برایتان به وجود می‌آید جواب «بله» یا «خیر» دهید. براساس این اولویت‌ها باید بیشتر دنبال جواب «نه» باشید. از اینکه ساعت‌ها با گوشی همراهتان وقت تلف کنید یا پای تلویزیون بنشینید دوری کنید و در عوض به خوبی از زمانی که در طول روز در اختیار دارید استفاده کنید. زندگی‌تان را براساس اولویت‌های زندگی خودتان برنامه‌ریزی و مدیریت کنید و تنها برای رضایت افراد و متقاعد کردن آنها قدم برندارید. ابتدا اولویت‌ها را شناسایی کنید و سپس دنبال خشنود کردن اطرافیانتان باشید چون تا زمانی که به موفقیت و آرامش نرسید، نمی‌توانید خیری به دیگران نیز برسانید.

زندگی دلخواهتان را بسازید
برنامه زندگی‌تان را بدون توجه به اتفاقاتی که در اطرافتان می‌افتد، مشخص کنید. دست از شکایت و غر زدن بردارید و همه توانتان را برای ساختن یک زندگی دلخواه به کار بگیرید و از موانع موجود نترسید. اگر در میانه راه هستید و مشکلات زیادی شما را درگیر خود کرده است تسلیم نشوید و ادامه دهید. اگر اولویت‌های زندگی‌تان را به درستی مشخص کرده باشید و طبق برنامه دقیقی که طراحی کرده‌اید، قدم بردارید به‌تدریج متوجه خواهید شد که چقدر با دیروز خود تفاوت خواهید داشت. به مسیر ادامه دهید چون تا رسیدن به نفر ششم جدول زندگی‌تان راهی نمانده است. مهم این است که همین لحظه تصمیم بگیرید و عمل کنید. اینکه در گذشته شما چه اتفاقی افتاده و در حال حاضر چه شرایط سختی دارید به هیچ وجه اهمیت ندارد بلکه همان‌طور که برایتان توضیح داده‌ایم این دیدگاه و تفکر شماست که از شما برنده یا بازنده می‌سازد. نگذارید شرایط شما را مغلوب خود کند.

کشور شما مقصر بدبختی‌تان نیست
هیچ فردی روی کره زمین وجود ندارد که از شکست و ناکامی نترسد و نسبت به آن علاقه نشان دهد اما این حقیقت را بپذیرید که برای رسیدن به موفقیت باید این مرحله را نیز پشت سر بگذارید چون اتفاقات ناخوشایند بخشی از مسیر موفقیت است بنابراین شرایط سخت را با آغوش باز بپذیرید چون تنها در آن شرایط است که برای زندگی‌تان قدم‌های بهتری برمی‌دارید. یکی از دلایلی که مانع موفقیت اغلب افراد می‌شود قبول نکردن مسئولیت است. بیشتر افراد به جای اینکه مسئولیت اشتباهات و رفتارهای خود را در زندگی بپذیرند عادت کرده‌اند شرایط اطرافشان را متهم کنند. دست از سرزنش کردن و انتقاد بردارید. اینکه شما شرایط سخت و ناخوشایندی دارید تنها به گردن کشور، قدرت اقتصادی پایین، خانواده فقیر یا همسر ناسازگار نیست. یک بار برای همیشه به این فکر کنید که تنها خود شما دلیل شرایط فعلی‌تان هستید. در زندگی واقعا دنبال چه چیزی هستید؟ آیا تا به حال به وضوح و دقیق برای خودتان مشخص کرده‌اید که از زندگی چه می‌خواهید و دوست دارید به چه هدفی برسید؟

هر چقدر در انتخاب هدف و جهان‌بینی‌تان نسبت به زندگی دقیق‌تر و واضح‌تر باشید به همان سرعت راحت‌تر به اهدافی که در ذهنتان دارید خواهید رسید. از خودتان بپرسید برای رسیدن به جایگاهی که در ذهنتان دارید باید دست به چه کاری بزنید یا چه چیزی را رها کنید. یادتان باشد جزئیات در تعیین اهدافتان رمز برتری و موفقیت شما نسبت به افراد دیگر است. جزئی باشید.

منبع :zendegimosbat.ir

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین