تماس با ما خانه
RSS

همه ما می‌دانیم که راه حل کاهش وزن استفاده از رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی است. با خوردن غذاهای سالم و کم کردن کالری ورودی به بدن، می‌توانید خود را در حالت کاهش وزن و سوزاندن چربی قرار دهید. اضافه کردن تمرینات ورزشی به رژیم غذایی می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و تعداد کالری‌هایی که در روز سوزانده می‌شود را بیشتر کند. همین امر موجب خواهد شد از دست دادن چربی های اضافی بدن راحت تر و سریع‌تر باشد. اما علاوه بر این دو مورد، گزینه‌های دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد. در ادامه با برخی از روش‌های عجیب و غیر عادی کاهش وزن آشنا می‌شویم:

۱-۱

بو کردن سیب: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بو کردن سیب سبز می‌تواند اشتهای شما بین دو وعده غذایی را سرکوب کند. اصلا لازم نیست سیب را گاز بزنید، بو کردن آن به تنهایی کافی خواهد بود. این روش با موز نیز کار می‌کند. اگر حس گرسنگی زیادی دارید و به خاطر کاهش وزن دوست ندارید غذای زیادی بخورید، موز یا سیب را بردارید و بو کنید.

استفاده از یک روبان: زنان فرانسوی یک ترفند ساده برای کنترل غذای مصرفی خود دارند. آن‌ها یک روبان پارچه‌ای را دور شکم خود و زیر لباس می‌پوشند. زمانی که روبان تنگ تر می‌شود متوجه می‌شوند که باید دست از غذا خوردن بکشند و سیر شده اند. اینکار به آن‌ها کمک می‌کند به طور آگاهانه جلوی مصرف زیاد غذا را بگیرند.

عکس گرفتن: قبل از اینکه خوردن وعده غذایی خود را آغاز کنید، از آن عکس بگیرید و به آن نگاه کنید. همانطور که عکس را بررسی می‌کنید متوجه مواردی خواهید شد که قبلا آن را ندیده‌اید. ممکن است سس زیادی به سیب زمینی آماده شده اضافه کرده باشید. این یک ترفند ساده است که به شما کمک می‌کند به صورت آگاهانه جلوی ورود کالری اضافی به بدن را بگیرید.

گزینه‌های دیگری نیز جز ورزش و رژیم غذایی برای کاهش وزن وجود دارد

نوشتن بر روی کاغذ: این ترفند نیز همانند گزینه قبلی عمل می‌کند و باعث می‌شود در مورد غذایی که می‌خورید هوشیارتر باشید. یک مجله غذایی خوب بگیرید و هر چیزی که در روز مصرف می‌کنید را در آن یادداشت کنید. در پایان هر روز به مقدار غذایی که مصرف کرده‌اید نگاه کنید و راه‌هایی برای بهبود عادت‌های غذایی خود بیابید.

نشستن در جلوی آینه: خوردن غذا در جلوی اینه می‌تواند به شما کمک کند حجم غذای مصرفی خود را کاهش دهید. در این صورت در مورد چیزی که می‌خورید آگاه‌تر خواهید بود. مطالعه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که وعده‌های غذایی خود را در جلوی آینه مصرف می‌کنند ۳۳ درصد کمتر غذا خواهند خورد.

شروع بزرگ: همیشه روز خود را با بزرگ‌ترین وعده غذایی آغاز کنید. سعی کنید صبحانه را به طور کامل مصرف کنید. اینکار به شما کمک می‌کند ساعت‌ها سیر بمانید. شام را تا حد امکان کمتر کنید.در این شرایط کالری بیشتری از دست خواهید داد.

تزیین با رنگ آبی: آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که چرا در رستوران‌ها از رنگ آبی استفاده نمی‌شود؟ زیرا رنگ آبی می‌تواند باعث سرکوب اشتهای فرد شود. اگر در اتاقی که با رنگ آبی تزیین شده است غذا بخورید ۳۳ درصد کمتر میل خواهید کرد. مثلا در بشقاب آبی غذا بخورید ، از دستمال کاغذی و سفره آبی استفاده کنید.از به کار بردن رنگ‌هایی همچون قرمز، نارنجی و زرد که باعث تحریک اشتها می‌شود خودداری کنید.

استفاده از وانیل: شمع‌هایی که بوی وانیل دارند می‌تواند اشتهای شما را کمتر کند. افرادی که عاشق خوردن شیرینی و مواد شیرین هستند باید از این شمع‌ها بعد از مصرف وعده غذایی خود استفاده کنند تا اشتهای خوردن این مواد را نداشته باشند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین