تماس با ما خانه
RSS

hou5986

1 – روغن سرخ کردنی بخرید
بهترین روغن برای استفاده از این دستگاه، روغن های مخصوص سرخ کردن است. البته به یاد داشته باشید، هیچ گاه برای صرفه جویی دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید. در حین کار با سرخ کن شاید برخی مواقع با اینکه روغن به اندازه کافی ریخته اید باز هم روغن سرریز شده یا کف کند. علت این امر می تواند وجود مواد غذایی آب دار یا نمک زدن به مواد غذایی پیش از سرخ کردن باشد.

2 – مواد یخ زده را داخل سرخ کن نیندازید
با توجه به اینکه قرار دادن مواد یخ زده در روغن داغ، موجب کاهش دمای روغن و تغییر در زمان پخت می شود، بهترین راه این است که نه تنها برای محافظت از دستگاه سرخ کن، بلکه به دلیل سالم تر بودن این روش، مواد غذایی یخ زده را داخل روغن داغ قرار ندهید و آنها را از قبل در آب گرم قرار داده یا چند ساعت قبل از پخت وپز از فریزر بیرون بگذارید. با این حال، باز به دنبال مدل سرخ کنی باشید که بخش حرارتی آن بتواند دمای روغن را پس از ورود ماده یخ زده به آن به سرعت بالا ببرد.

3 – در شست وشوی سرخ کن نهایت دقت را به خرج دهید
برای شست وشو و تمیز کردن دستگاه سرخ کن نیز توجه داشته باشید ظرف روغن دستگاه مزبور، متحرک باشد، زیرا در این حالت امکان شست وشو و نظافت آن آسان تر می شود. در ضمن یکی از اجزای سرخ کن فیلتر آن است که کاربرد آن جلوگیری از پخش بخار و بوی غذا می باشد. این فیلتر کربنی نباید با آب تماس پیدا کند، زیرا باعث از بین رفتن خاصیت کربنی آن می شود. از این رو، توصیه می شود هنگام شست وشوی دستگاه، آن را از داخل در سرخ کن بیرون آورده و بعد دستگاه را بشویید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین