تماس با ما خانه
RSS

یک نگاه به لپ تاپ خود بیندازید، سپس به خاطر بیاورید که وقتی این دستگاه را خریدید چه شکلی بود، برای شرایط فعلی لپ تاپ خود جز کلمه کثیف عبارت دیگری خواهید یافت؟ در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت تا بدانید چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنید

E1397883390نخستین مورد مهم این است که بدانید تمیز بودن لپ تاپ شما تنها به مدت کارکرد آن کمک خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا گرد و خاک و سایر موادی که بر روی لپ تاپ شما قرار دارند وارد دستگاه شوند، اگر زود به زود دستگاه خود را تمیز کنید اجازه نخواهید داد تا این مواد به داخل دستگاه یعنی کیت‌های اصلی و قطعاتی مانند مین برد برسد، در صورتی که گرد و خاک وارد این قطعات شود دیگر تمیز کردن آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود ولی با انجام مواردی که در ادامه خواهیم گفت می‌توانید از این آسیب‌ها جلوگیری نمایید.

برای شروع به یک ‌سری از وسایل نیاز خواهید داشت:

1- چند پارچه نرم و بدون پرزدهی
2- مایع ظرف شویی نه‌چندان اسیدی
3- یک دستگاه برای اسپری کردن هوا با فشار متوسط
4- الکل صنعتی

پس از تهیه کردن مواد ابتدا دستگاه خود را برق جدا کنید و باتری ان را نیز از درون دستگاه بیرون بیاورید تا به‌هیچ عنوان جریان برق درون دستگاه شما وجود نداشته باشد زیر قرار است با رطوبت سروکار داشته باشید و به همین دلیل نیز وجود برق درون دستگاه شما می‌تواند خطرناک باشد زیرا می‌تواند موجب ایجاد اتصالی درون سیستم شما شود و پدیده ناراحت کننده سوختن قطعات را تجربه کنید.

 

پس از این عمل مایع ظرف شویی خود را در یک ظرف با آب رقیق کنید این رقیق شدن باید به اندازه‌ای باشد که آب حالت تمیز کنندگی خود را حفظ کند و از نظر غلظت نزدیک به مایع شیشه پاک کن بشود، البته نباید از خود مایع شیشه پاک کن برای این کار استفاده کنید زیرا مواد افزودنی داخل آن می‌تواند برای رنگ دستگاه شما ضررر داشته باشد. سپس پارچه خود را آماده نگاه دارید و مواد رقیق شدده را بر روی نمایشگر خود اسپری کنید.

ابتدا اسپری کردن را در مرکز نمایشگر انجام دهید و با یک پارچه آن را بدون فشار بر روی سایر قسمت‌های صفحه نمایش پحش کنید و این کار را چند بار تکرار نمایید، سپس با یک پارچه دیگر کل نمایشگر را خشک کنید. از این روش می‌توانید برای تمیز کردن بیرون دستگاه نیز استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که به‌هیچ عنوان نگذارید قسمت هایی از دستگاه که شیار دارند و به داخل دستگاه منتهی می‌شوند به‌هیچ عنوان مرطوب نشوند.

 

در گام بعدی صفحه کلید شما باید تمیز شود، به یاد داشته باشید که صفحه کلید همیشه یکی از کثیف‌ترین بخش‌های لپ تاپ خواهد بود، برای نمونه درنظر بگیرید که پس از غذا خوردن یا لمس مواد مختلف دست خود را می‌شورید و بعد به سراغ لپ تاپ می‌روید؟ پاسخ کاملا واضح است: خیر! تمامی این دست از مواد موجود بر روی دستان شما می‌توانند بر روی صفحه کلید اثراتی را باقی بگذارند و به‌همین دلیل نیز نظافت صفحه کلید بسیار مهم خواهد بود.

برای تمیز کردن صفحه کلید لازم نیست مایعی بر روی آن بریزید بلکه خیلی ساده با زدن اندکی الکل به روی یک پارچه شروع به تمیز کردن صفحه کلید کنید، ابتدا روی کلیدها را تمیز کنید و پس از آن به آرامی فضای بین کلیدها را تمیز نمایید.

 

پیشنهاد می‌کنم که برای این کار ابتدا از یک سوی دستگاه، برای نمونه از سمت کلید Delete شروع کرده و به سوی کلید Escape بروید، سپس این عمل را برای ردیف بعدی انجام دهید و پس از آن ردیف بعد. علت استفاده از الکل در این بخش این است که علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی خود امکان بخار شدن سریع را دارد و ممکن نیست تا در داخل سیستم باقی مانده و به آن آسیب برساند. برای تمیز کردن تاچ پد دستگاه خود نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید تا با مشکلی روبرو نشوید.

مرحله آخر به تمیز کردن دریچه‌های هواکش و موارد دیگری مانند درایو نوری خواهد بود که به سادگی می‌توانند حجم بالایی از گرد و خاک را درون خود داشته باشند.

برای این کار سرانجام نیاز به دستگاه یاد شده برای اسپری هوا دارید، این دستگاه ها می تواننندد به سادگی هوا را بر یو سطح سیستم به جریان انداخته و گرد و خاک را از روی آن بلند کنند، برای نمونه می‌توانید از تلمبه‌های دستی که برای بادکردن توپ‌های ورزشی از آن‌ها استفاده می‌شود بهره بگیرید.

درپایان باید خاطر نشان نمود که این عملیات را در بازه‌های زمانی یک ماهه تکرار کنید تا دستگاه شما به‌تدریج در اثر کثیف بودن تغییر رنگ نداده و ظاهر زیبای خود را از دست ندهد. لپ تاپ‌ها شاید عمر مفید بالایی نداشته باشند ولی با نگه‌داری خوب از این دستگاه‌ها می‌توانید تا هنگامی که آن را بر روی میز کار خود نگاه می‌دارید بتوانید از ظاهر آن لذت ببرید.

 

اخبار گجتی

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین