تماس با ما خانه
RSS

حالا که نزدیک عید هستیم باید شروع کنید و کم کم شیرینی های عید را برای سفره تان درست کنید. در این مطلب طرز تهیه یک نوع شیرینی معروف با مارمالاد را به شما آموزش می دهیم.

fo3782

مواد لازم برای بیسکویت دوقلو :

 تخم مرغ ۱ عدد
 عسل  ۱ قاشق غذاخوری
 شکر  یک دوم پیمانه
آرد سفید یک و سه چهارم پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین یک دوم قاشق مرباخوری
مارمالاد به میزان لازم

طرز تهیه بیسکویت دوقلو :
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

آرد را الک کنید و داخل کاسه ای بریزید، کره سرد را خرد کنید و به آرد اضافه نمایید سپس با کمک انگشتان دست مواد را ماساژ دهید و مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند. (می توانید از میکسر استفاده کنید اما استفاده از انگشتان دست بافت بهتری به شیرینی می دهد).

تخم مرغ و شکر را داخل کاسه ای بریزید و ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس کم کم به مخلوط آرد و کره را اضافه کنید و با لیسک به ارامی مخلوط کنید.

جوش شیرین و سرکه را مخلوط کنید و به خمیر شیرینی اضافه نمایید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس عسل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

خمیر را با کمک دست به شکل گرد حالت دهید و داخل کیسه فریزر بگذارید، هواگیری کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید، پس از استراحت روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را نازک پهن کنید سپس خمیر را قالب بزنید (می توانید با استفاده از قالب های آماده خمیر را قالب بزنید یا با استفاده از چاقو به هر شکلی که دوست دارید خمیر را برش دهید).

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرهای قالب زده را با فاصله روی کاغذ بگذارید، با استفاده از ابزار بخش میانی خمیر را سوراخ کنید (روی نصف خمیرها را سوراخ ایجاد کنید، این خمیرها مربوط به بخش بالای شیرینی و برای نمایش مارمالاد و زیبایی بیشتر هستند، این سوراخ میتوانید به شکل قلبی کوچک نیز در مرکز کار ایجاد شود).

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۵ – ۸ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها طلایی شوند ( این زمان بسته به دمای هر فر متفاوت می باشد )، پس از پخت شیرینی ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند، دو شیرینی را با استفاده از مارمالاد به هم متصل کنید سپس روی توری قرار دهید و سس شکلات را نوار نوار جهت تزیین روی بیسکویت ها بدهید.

منبع : peymooneh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین