تماس با ما خانه
RSS

fo2478

مواد لازم :

 آرد  نصف ليوان
سرلاک  نصف ليوان
 كره 50 گرم
روغن  يک سوم ليوان
 آب  نصف ليوان
 گلاب  يک سوم ليوان
شکر  دو قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار کافی

طرز تهیه :
آب، گلاب، شكر و زعفران را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید.چون سرلاك شيرين است مقدار شكر حلوا را خيلی كم باید بریزیم و همین موضوع كه باعث می شود که حلوا ديگر كشدار و انگشت پيچ نباشد. ولی مقدار شیرینی آن متعادل است. حدود دو سه دقیقه جوشیدن برای این حلوا مناسب است.

آرد و سرلاك را داخل قابلمه می ريزيم و روی حرارت قرار می دهيم و مرتب هم می زنيم كه نسوزد.كمی كه رنگش طلايی شد كافی است. ( فقط يه كم )   دقت كنيد سريع می سوزد و تلخ می شود ( اگه تجربه كافی نداريد بهتر است آرد را تفت بدهيد و بعد از آن كه رنگ گرفت سرلاك را اضافه كنيد. در این صورت امکان سوختن و تلخ شدن ندارد )
روغن و كره را اضافه می كنيم. مقدار كره و روغن بسیار کم باید باشد در حدی كه خميری شود. بايد كم كم روغن را اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا به يک خمير تقريبا شل برسيد. شربت را اضافه کرده و مرتب هم می زنيم.در حدی روی حرارت هم می زنيم كه حلوا فرم گرفته و لطيف شود .

نكته : سرلاك با اضافه كردن آب پف می كند و در این صورت مجبور می شوید که مقداری آب به آن اضافه کنید.رنگ حلوا و تيره و روشن بودن آن بستگی به ميزان تفت دادن دارد كه كاملا در اختيار خود شماست  كه چقدر آن را تفت بدهيد. داخل ظرف سرو ريخته و آن را با قرص های میوه ای و اسمارتیز تزئين می كنيم.

چون ميزان روغن حلوا كم است روغن بسیار کمی را پس می دهد و همین باعث می شود تا سطح کار صیقلی و تمیز در بیاید.در ظرف دردار داخل یخچال می توانید برای چند افطاری از آن استفاده کنید.

 
منبع : cheftayebe.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین