تماس با ما خانه
RSS

مواد لازم برای ۴ نفر است و برای تهیه حلیم نذری باید همین نسبت اندازه ها را در میزان بیشتر رعایت کرد :

fo4142

گندم  ۴۰۰ گرم
 گوشت  ۴۰۰ گرم
 پیاز متوسط  ۱ عدد
 زردچوبه  نصف قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن یا کره به مقدار لازم
شکر و دارچین به مقدار لازم
آب ۱۰ لیوان

طرز تهیه و آماده کردن گندم:
بیشتر برای تهیه حلیم از گندم پوست کنده استفاده می کنند اما اگر گندم بدون پوست کنده در دسترس ندارید می توانید گندم با پوست استفاده کنید و بعد از جوشاندن و نرم شدن گندم آنرا از یک آبکش رد کنید تا پوست های آن کاملاگرفته شود.

طرز تهیه حلیم نذری:
ابتدا گندم را ۵ تا ۷ ساعت در آب خیس کنید و بگذارید تا خوب آب جذبش شود، به این صورت مدت طبخ کاهش می یابد.

گوشت را همراه با ۲ لیوان آب داخل قابلمه کوچکی قرار دهید، پیاز را پوست کرده و به ۴ قسمت تقسیم کنید و داخل گوشت بریزید، زردچوبه را هم اضافه کنید و شعله اجاق را روی درجه ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا گوشت خوب بپزد و وقتی گوشت پخت آنرا خوب خرد یا رشته رشته کنید.

گندم را با یک لیتر آب در قابلمه دیگری بریزید و روی اجاق بگذارید و با شعله ملایم به قدری بپزید که نرم شود و دانه های آن به طور کامل له شوند، دقت کنید ته نگیرد هر از چند دقیقه ای آنرا هم بزنید، اگر قبل از نرم شدن گندم آب آن رو به اتمام گذاشت کمی آب گرم به آن بیفزاید.

توجه کنید که گندم باید خوب نرم شود و دانه های آن بصورت پوره نرم شوند، اگر گندم با پوست مصرف کرده اید حالا باید پوست آنرا با کمک یک آبکش جدا کنید، حالا گندم نرم شده را که تقریبا به صورت مایع سفتی در آمده با گوشتی که قبلا اماده کرده اید مخلوط کنید و با حرارت بسیار ملایم بگذارید غلیظ شود.

پس از آماده شدن حلیم و در زمان مصرف روی آن را با دارچین، روغن حیوانی یا کره داغ و شکر تزئین کنید، البته بعضی ها حلیم را با نمک و ابلیمو نیز مصرف می کنند که می توان بنابر سلیقه و عادت غذایی هر شخص حلیم را تزئین نمود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین