تماس با ما خانه
RSS

خیارشور یکی از چاشنی های خوشمزه در سفره غذایی ما ایرانی هاست. ممکن است درست کردن خیارشور ممکن است زمان بسیاری را از شما بگیرد. با دستور زیر در عرض ۳ روز می توانید یک خیارشور خوش طعم و عالی درست کنید.

fo3509
چند سال قبل من به دنبال این بودم که دستور درست کردن چاشنی‎های غذای جدیدی را پیدا کنم. در یک کتاب آشپزی به بخش ترشی‎ها رسیدم و یک دستور درست کردن ترشی‎های یخچالی توجه‎ی من را جلب کرد. در آن دستور خیار‎ها داخل یک ظرف قرار داده شده به همراه آب نمک و ادویه‎های مختلف و در یخچال فقط به مدت ۳ روز قرار داده می‎شد، نیازی به هیچگونه تخمیر و کنسرو کردنی نبود. چنین فرآیند ساده‎ای امتحانش سخت نبود.

واقعا ترشی‎های خوشمزه‎ای بودند که از ترکیب مرموز نمک، آب، سرکه به دست آمده بود و ترشی‎ها هر زمان خورده می‎شدند بسیار لذیذ و ترد بودند.

مواد لازم برای تهیه خیارشور فوری :

 سیر ۲ بته
 شوید خرد شده به مقدار لازم
* ادویه‎های ترشی  نصف قاشق چای خوری
 فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
خیار کوچک که برش داده شده باشند ۵-۶ عدد
سرکه سفید نصف فنجان
نمک دریایی یا مخصوص ترشی یک قاشق غذاخوری

* ادویه‎های ترشی ( چه خریداری شده از فروشگاه یا دست ساز خانگی )

نحوه‎ درست کردن خیارشور فوری :
سیر، شوید، ادویه‎های مختلف ترشی و فلفل را داخل یک ظرف ۱ لیتری قرار دهید.برش‎های خیار را درون آن قرار دهید و قرارگیری آن‎ها باید در کنار هم باید بدون فضا و محکم باشد.سرکه سفید و نمک را ترکیب کنید و در یک ظرف مخصوص به مدت یک دقیقه در مایکروویو گرما دهید تا نمک حل شود.

این ترکیب را بالای خیارها ریخته، روی آن آب اضافه کنید و در ظرف را کاملا محکم ببندید.اجازه دهید به همین حالت ۲۴ ساعت باشد. حداقل ۳ روز و تا ۲ تا ۳ ماه در یخچال نگه دارید. خیارها تغییر رنگ و مزه خواهند داشت.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. طراحی سایت گفت:

    باسلام
    ممنون از پستهای خوبتون.

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین