تماس با ما خانه
RSS

fo3639

مواد لازم برای عصاره مرغ :

 بال و پشت مرغ (به تکه های ۵ سانتیمتری خرد شوند) ۱٫۸ کیلوگرم
پیاز بزرگ خرد شده ۱ عدد
 روغن زیتون به مقدار لازم
آب جوش ۲ لیتر
نمک ۲ قاشق چایخوری
برگ بو ۲ برگ

طرز تهیه عصاره مرغ :
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید. پیاز را اضافه کرده برای ۲ تا ۳ دقیقه تفت داده و بعد آن را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

پیاز را با روغن زیتون در یک قابلمه تفت بدهید.نیمی از تکه های مرغ را داخل قابلمه بریزید. آنها را تفت داده تا زمانی که دیگر صورتی رنگ نباشند. بعد از پخت آنها را به کاسه ی حاوی پیازها منتقل کرده و باقی مرغ ها را سرخ کنید. بعد از تفت دادن تمامی تکه های مرغ، آنها را به همراه پیاز به قابلمه برگردانده و حرارت را کاهش داده و درب ظرف را بگذارید. ۲۰ دقیقه صبر کنید.

مرغ ها را به پیازها اضافه کرده و تفت بدهید.در همین حین که تکه های مرغ در حال پخت هستند، دو لیتر آب داخل یک کتری ریخته و بگذارید جوش بیاید.بعد از گذشتن ۲۰ دقیقه، حرارت را بالا برده و آب جوش، نمک و برگ بو را داخل قابلمه روی مرغ ها بریزید. حالا حرارت را کم کنید تا این مخلوط به آرامی بجوشد. با استفاده از یک قاشق چوبی مرغ ها را هم زده و بعد درب ظرف را بگذارید و ۲۰ دقیقه ی دیگر صبر کنید.

روی مرغ ها آب ریخته و نمک را اضافه کرده و برگ بو را در آن بریزید.با استفاده از یک توری فلزی و صافی تکه های مرغ را از عصاره جدا کنید.

با استفاده از یک توری فلزی و صافی تکه های مرغ را از عصاره جدا کنید.بعد عصاره را داخل یک شیشه بریزید تا قبل از گذاشتن داخل یخچال سرد شود. این عصاره داخل یخچال به مدت یک هفته و داخل فریزر برای چند ماه قابل نگهداری است.

منبع : novinzi.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین