تماس با ما خانه
RSS

قورمه سبزی برای بالای ۱۰۰ نفر
fo4132
مواد لازم برای قورمه سبزی :

گوشت گوسفندی  ۹ کیلو گرم
 لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی  ۳ کیلو گرم
 پیاز  (ترجیحا پیاز سفید )  ۱۲ کیلو گرم
 لیمو عمانی  ۱ کیلو گرم
سبزی قورمه ۱۰ کیلو گرم
برنج ۱۵ کیلو گرم

طرز تهیه قورمه سبزی نذری :
لوبیاهای شسته شده را بپزد. گوشت گوسفندی را هم پاک کنید و به اندازه خورشی خرد کنید. پیازها را خرد کنید و کناری بگذارید. سبزی قورمه را هم پاک کنید و بعد از شستن خرد کنید و در روغن سرخ کنید.

ظرف مورد نظر یه همان دیگ را آماده کنید و گوشت را همراه با مقداری روغن در آن بریزید و تفت دهید. به گوشت در حال سرخ شدن پیاز هم اضافه کنید زردچوبه را هم بیافزایید.

در مرحله بعدی سبزی سرخ شده و لوبیای پخته را هم بیفزایید. حالا مقداری آب بریزید و در دیگ را بگذارید و صبر کنید تا گوشت بپزد و خورش جا بیفتد نیم ساعت قبل از پایان پخت ،بعد از اینکه از پختن گوشت مطمئن شدید، نمک به همراه با لیمو عمانی اضافه کنید.

نکته : برای اینکه خورش خوشمزه تر شود لوبیاها را به جای پختن بعد از شستن و خشک کردن، ۵ تا ۶ دقیقه در تابه ای بدون روغن که از قبل گرم کرده اید مرتب تفت دهید.

شنبلیله سبزی نباید زیاد باشد چون خورش تلخ می شود و گشنیز زیاد در سبزی قورمه هم مزه شیرینی را بیشتر می کند.

در مخلوط سبزی قورمه، با توجه به فصل،اسفناج یا برگ چغندر می ریزند. حالا که فصل زمستان است از اسفناج استفاده نمایید اسفناج به خورش لعاب می دهد.

به هر کیو گرم شسبزی ۵ تا ۶ شاخه پیازچه هم بیفزایید. پیازچه طعم خورش را خوشمزه می کند.

برای پخت قورمه سبزی در حجم زیاد معمولاً لوبیا را از قبل نمی پزند آن را از شب قبل خیس کرده و همزمان با سبزی به گوشت اضافه می کنند ولی در این صورت دیگر نمی شود لوبیا را تفت داد. می توانید علاوه بر لیمو عمانی آبلیمو ترش یا آبغوره  هم بریزند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین