تماس با ما خانه
RSS

مافین نوعی کیک خوشمزه است که سریع آماده می شود و برای عصرانه بسیار مناسب است. مافین در طعم های مختلف درست می شود. در این مطلب مافین سیب و آناناس را به شما آموزش داده ایم.

۲-۲

مواد لازم برای مافین سیب و آناناس :

سیب پوست گرفته و خردکرده  ۴۰۰ گرم
 آرد ۳۰۰ گرم
 بکینگ پودر  ۲ قاشق چایخوری
دارچین  ۲ قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شکر قهوه ای ۱۲۵ گرم
شیر ۳۵۰ میلی لیتر
تخم مرغ ۲ عدد
وانیلین یک چهارم قاشق چایخوری
کره آب کرده و سردشده ۱۵۰ گرم
گردو برشته و خردکرده ۶۰ گرم
آناناس خردکرده ۱۰۰ گرم

طرز تهیه مافین سیب و آناناس :

فر(تاون) را با دمای ۱۸۰ درجه‌ سانتیگراد گرم کنید و قالب ۱۲ تائی مافین را با کپسول های کاغذی بپوشانید. آن گاه سیب را با قدری آب بپزید و بگذارید خنک شود.

سپس آرد، بکینگ پودر، دارچین و نمک را با هم مخلوط و الک کنید، شکر را بیفزائید و در مرکز آن، حفره‌ای ایجاد نمائید. حالا شیر، تخم‌مرغ ها و وانیلین را با مفتول سیمی بزنید و کره را اضافه کنید.

اکنون مایه‌ فراهم کرده را درون حفره‌ مواد خشک بریزید و با قاشق فلزی مخلوط سازید. بعد گردو، آناناس و سیب را بیفزائید و فقط در حد مخلوط‌ شدن هم بزنید.

اینک مایه را درون کپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی ۲۰-۲۵ دقیقه در فر بپزید. همین که مافین‌ها خنک شدند، رویشان را با کرم گاناش و دراژه‌های بادامی تزئین کنید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

سپس ۳۰ گرم کره به کرم اضافه نمائید و آن را از روی حرارت بردارید. حالا بگذارید کرم کاملاً خنک شود. اکنون آماده‌ مصرف است.

یادآوری:

• برای تهیه‌ کرم گاناش، ۱۰۰ گرم خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن گاه ۲۰۰ گرم شکلات سیاه خردکرده را به خامه بیفزائید و مخلوط کنید.

• از هم زدن زیاد مایه‌ مافین خودداری کنید. زیرا موجب سفت شدن آن می‌شود.

• اینک مایه را درون کپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی ۲۰-۲۵ دقیقه در فر بپزید. همین که مافین‌ها خنک شدند، رویشان را با کرم گاناش و دراژه‌های بادامی تزئین کنید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین