تماس با ما خانه
RSS

مافین میوه ای فاقد کره بوده و فقط کمی روغن ذرت در آن ها به کار رفته، با موز، پرتقال و زردآلو مزه دار شده اند تا هر لقمه از آن ها به طرز لذت بخشی خوش طعم گردد.
fo4144

مواد لازم برای مافین میوه ای :

آرد گندم کامل بکینگ پودر دار  ۲۲۵ گرم
بکینگ پودر  ۲ قاشق چایخوری
 شکر  ۲۵ گرم
 برگه زردآلو خیس نخورده، ریز خرد شده  ۱۰۰ گرم
موز پوره شده ۱ عدد
آب پرتقال ۱ قاشق غذاخوری
پوست پرتقال ریز رنده شده ۱ قاشق چایخوری
شیر ۳۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ زده شده ۱ عدد
روغن ذرت ۳ قاشق غذاخوری
فرنی جو دو سر ۲ قاشق غذاخوری
میوه خشک خرد شده، عسل یا شیره افرا جهت سرو مقداری

طرز تهیه مافین میوه ای:

فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت و یا عدد ۶ فرهای گازی گرم نمایید. ۱۰ عدد کاغذ روغنی مخصوص مافین را در قالب مافین قرار دهید. آرد بکینگ پودر را داخل کاسه ای الک نموده، سبوس های باقی مانده در صافی را نیز به آن ها اضافه نمایید. شکر و زردآلو های خرد شده را بیافزایید.

وسط مواد خشک را با دست گود نمایید، موز، پوست پرتقال، شیر، تخم مرغ زده شده و روغن را اضافه نمایید . مواد را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر غلیظی درآیند. مواد را بین قالب های مفین به طور یکنواخت و مساوی تقسیم نمایید.

فرنی جو دوسر را پیش از پخت مافین ها روی آن ها بریزید و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا خوب پف نموده و وقتی به آن دست می زنید، سفت شده باشد و زمانی که سیخی را داخل آن فرو می برید، مواد داخل کیک به آن نچسبند.

مافین ها را روی یک سینی مشبک فلزی انتقال دهید تا کمی سرد شوند. روی آن ها میوه خشک، عسل و یا شیره افرا بریزید و سرو نمایید.

توصیه سرآشپز:

در صورت تمایل، می توانید انجیر خشک را جایگزین زرد آلو نمایید که کمی تردتر است و طعم خوشمزه آن با طعم پرتقال نیز سازگار است. می توان از دیگر میوه های خشک خیس نخورده و ریز خرد شده نیز استفاده نمود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین